Prolog:

236 30 24
                                    

Chladné, měsíční světlo ozařovalo čtyři kočky, jejichž kožíšky se třpytily jako poskládané z hvězd a které právě o něčem horlivě diskutovaly.

,,On?" Odfrkl si velký šedý kocour, když slyšel návrh druhého kocoura.

,,A proč ne?" Bránil ho krásný zrzek s hustou srstí a bílou špičkou ocásku, kterou nyní vzrušeně cukal.

,,Mě příjde dostatečný" podpořila ho vysoká a štíhlá hnědá kočka s velkýma ušima.

,,Jenže tebe se to netýká, Dravá hvězdo" ušklíbl se šedý kocour.

,,Týká" namítla hnědá kočka, oslovená jako Dravá hvězda. Modré oči se jí zaleskly rozhořčením. ,,Kdyby měl být špatný velitel a mohl ohrozit můj klan, nevyberu ho. To bys mohl vědět, Stínový měsíci"

,,Teď tady nejde o jeho budoucí velitelství" zabrblal Stínový měsíc. ,,Jde o koťata mého klanu"

,,Tuhle věc taky nechápu" ozval se hnědý kocour, který dosud nepromluvil. Byl největší z celé skupiny a své ostré špičáky vystavoval na odiv i při pouhém mluvení. ,,Proč by měl ta koťata zachraňovat Smaragdový klan?"

,,Důvodů je hned několik, Měsíční Tesáku" prohlásil zrzavý kocour a přejel všechny zúčastněné jasně zelenýma očima. ,,Zaprvé, Rubínový a Smaragdový klan mají momentálně mezi sebou docela napjaté vztahy-"

,,To pořád" poznamenala Dravá hvězda tiše.

,,-a navíc si Rubínoví myslí, že ta koťata ukradl můj klan, takže by bylo hezké jim to vyvrátit" pokračoval zrzavý kocour, jakoby Dravá nic neřekla. ,,A zadruhé, ten kocour se stane velitelem, takže by bylo dobré, nějak dokázat jeho schopnosti"

,,To byly jen dva důvody" poznamenala Dravá hvězda.

Zrzavý kocour se na ní podíval. ,,Jsi se mnou, nebo proti mě?" Zeptal se s lehkým pobavením.

Dravá hvězda zapředla: ,,Já jsem neutrální, abys věděl"

Měsíční tesák jim skočil do řeči, než stačili rozvést svou konverzaci, která by jim jistě zabrala ještě několik hodin: ,,Takže ty hodláš poslat nevycvičeného učedníka proti Temným?"

Zrzavý kocour pokrčil rameny. ,,Nemáme čas čekat" řekl. ,,A navíc, jakmile úkol splní, ho budou respektovat ještě víc, jelikož byl tak mladý, když to dokázal"

,,A co když umře?" Zeptal se Stínový měsíc jízlivě. ,,Budeš mít po svém vysněném veliteli, Liščí"

Liščí měsíc mávl ocasem. ,,Moc dobře víš, že můj vysněný velitel by byl syn nebo dcera Zjizveného, ale ten darebák si očividně odmítal udělat koťata..."

,,No nazdar, aby další tvůj potomek byl velitel, to víš že jo" ušklíbla se Dravá hvězda. ,,Mít tady dva další Liščí, to bych radši..."

Stínový měsíc a Měsíční tesák si jednohlasně povzdechli, jelikož Dravá hvězda a Liščí se očividně rozpovídali.

,,Náhodou, Zjizvený mi vůbec není podobný. Až se k nám připojí on, bude to pěkná nuda" poznamenal Liščí. ,,Ale abych se vrátil k tomu, co jsem chtěl říct. Kdyby umřel, tak mi klidně můžete vmést do obličeje, že jste mi to říkali"

,,A tobě by ho nebylo líto?" Naklonila Dravá hvězda hlavu na stranu.

Liščí se na ní podíval a pomalu pokrčil rameny. Ostatní ho však znali až příliš dobře na to, aby mu jeho lhostejnost uvěřili.

První, kdo se měl stát velitelkou, byla Rubína, ale jelikož si Liščí nebyl jistý s tím, jak na to bude reagovat Blizzard, u které čekali problémy, už teď vybral zálohu a to v podobě Jestřábka, který se na to dokonale hodil.

Liščí toho malého kocoura pozoroval už nějaký čas, stejně jako dvě bílé, rudooké sestry. Všichni tři měli stejně zajímavý rodokmen jako on, možná dokonce zajímavější, takže byla radost sledovat, jak se setkávají se svými příbuznými, aniž by o tom věděli.

,,Fajn" zavrčel Stínový měsíc rozmrzele. ,,Ať si je zachraňuje ten tvůj učedník. Ale Racek mu pomůže"

,,Racek?" Pochybovala Dravá hvězda. ,,Pokud vím, tak ho právě Temní-"

,,A právě proto je vhodná volba" utnul jí Stínový měsíc a vrhl pohled po Liščím, jestli se opováží něco namítnout.

Ten jen pokrčil rameny. ,,Klidně s ním může jít i královna vlaštovek, je mi to ukradené" ušklíbl se.

Stínový měsíc jen přitočil oči.
,,Takže dohodnuto" prohlásil Liščí a oči se mu nadšením zableskly, jakoby to byl on, kdo se vydává na nebezpečnou výpravu.

Vítám vás znovu ve Smaragdovém klanu! XD
Takže, tuhle knihu jsem měla už od června v konceptech a pak jsem na ní zapomněla XD Každopádně, nyní jí konečně vydávám! XD
...jen ještě není dopsána XD
Tato kniha sice nebude napsána v jedné kapitole jako ta od Blizzard, ale normálně rozdělená do kapitol nebude XD
Dohromady bude kapitol čtyři, pokud teda nepočítám prolog a každé bude z jednoho věkového období. To, kdy je kotě, už napsané mám, ale další teprve dopisuji, takže nevím, za jak dlouho vyjde, protože období, kdy je naše hlavní postava učedník, bude nejdelší, mám pocit, takže to chvíli trvá XD
Mimochodem, v tomhle díle bude zase odhaleno něco z Blizzardina rodokmenu, tak čtěte dobře! XD
No, zatím se loučím a uvidíme se snad co nejdřív! XD

Na křídlech jestřába(WaCa OC FF)Kde žijí příběhy. Začni objevovat