Part 1

261 9 0
                                    

Pagi yang cerah tiba2 terdengar bunyi satu loceng jam berbunyi mengadakan sudah pagi..seorang gadis yang tidur lena pun terjaga Dan memadamkan bunyi loceng itu Dan gadis itu pun bangun Dan terus ambil tuala Dan terus pergi mandi..dalam beberapa minit kemudian gadis itu pun selesai mandi..Dan terus memakai pakaian..selesai sahaja gadis itu memakai pakaian gadis itu pun berdiri di cermin.."you can doing Alena"kata Alena..Alena pun turun dari bilik Dan terus ke dapur.."good morning"kata Alena kepada daddy dan mommy Alena.."good morning honey"kata mommy Alena.."so are ready for first day kolej"kata daddy Alena.."I always ready daddy"kata Alena..selesai je makan Alena pun pamit ke daddy Dan mommynya untuk pergi ke kolej..

Dikolej
Plot Alena
New friends,new life,new world,new avenger and new people you can doing Alena..I have to focus about my future..

Alena pun terus Mencari kelasnya.. "where is my class"kata Alena..tiba2 Alena terjumpa seseorang gadis Dan terus bertanya ke gadis itu.."excuse me awak tahu tak dekat mana kelas management hotel"kata Alena.."awak budak student baru"kata gadis itu.."ya"kata Alena.."by the way nama saya Alena"kata syahirah.."saya kaisara just call me Sara"kata Sara.."and I think kita boleh jadi kawan so why je
Be friendly dengan aku"kata Sara.."Okey" kata Alena.."by the way aku pun ambik bidang hotel management so why not kau ikut aku ke kelas"kata Sara.."Okey"kata Alena..

Setiba sahaja di kelas Alena pun berkenalkan dirinya Di kelas itu..

"Assalamualaikum nama Saya Alena Adriana, you guys can just call me Alena..I am 23 years old and I from UK"kata Alena.."UK"kata pensyarah.."iya saya"kata Alena .."why tak sambung belajar dekat sana setahu saya dekat sana ada satu kolej yang sangat bagus University of Oxford"kata pensyarah.."Saya teringat nak belajar dekat sini lagi pun kalau saya belajar dekat sana pun tak guna sebab parent saya dah pindah malaysia so saya ambil keputusan untuk belajar Di sini"kata Alena.."Okey that is good"kata pensyarah.."kamu boleh duduk"kata pensyarah lagi..Alena pun duduk dekat dengan kaisara..Alena pun menglihat sekeliling kelasnya tiba2 Alena terpandang seorang lelaki ni yang dari Tadi asyik dirinya je..alena pun malas nak ambil tahu Dan Alena pun sambung buat kerjanya..

Selesai sahaja kelas Alena Dan kaisara pun pergi ke cafe.."kita makan dekat sini"kata Sara.."Okey"kata Alena..Alena yang lagi makan tiba2 terpandang lelaki yang tadi dalam kelasnya Alena pun perasan yang lelaki itu masih memandangnya Alena pun jadi penasaran.."Sara boleh aku tanya kau sesuatu"kata Alena.."apa dia"kata Sara.."siapa lelaki tu"kata Alena.."lelaki yang mana"kata Sara.."lelaki yang pakai jacket warna merah baju warna putih Dan pakai jeans lepas tu dia pakai cermin mata"kata Alena.."maksud kau adrian"kata Sara.."better kau jauhkan diri kau dari lelaki tu"kata Sara.."kenapa"kata Alena.."Adrian memang terkenal dengan wajah yang tampan tapi dia tu juga seorang pembully tak kisah lah perempuan ke lelaki ke memang dia akan bully habis2san,perempuan dekat sini tak berani nak dekat dengan dia"kata Sara."why"kata Alena.."sebab setiap kali ada perempuan yang berani mengaku yang dia suka kan adrian memang akan jadi mangsa bully dia"kata Sara.."kalau lelaki"kata Alena.."kalau lelaki siapa sahaja yang yang cari pasal dengan dia memang padah lah ever terlanggar sikit dekat bahu pun boleh jadi mangsa bully dia"kata Sara.."ouhh teruk juga perangai mamat tu"kata Alena..tiba2 ada orang tegur mereka berdua.."hey Sara sorry aku lambat tadi baru habis kelas,siapa ni"kata seseorang tu"trisya ni Alena,Alena ni Batrisyah boleh panggi trisya"kata Sara.."salam kenal"kata trisya.."mereka pun bersalaman.."boleh tahan"kata trisya.."boleh tahan apa"kata Alena.."kau boleh tahan cantik"kata trisya.."thanks"kata Alena.."girls aku pamit pergi tandas jap"kata Alena.."okay" kata Sara Dan trisya..

Di tandas
Selesai sahaja Alena Di tandas tiba2 ada yang menarik tangannya.."so you new student here"kata seseorang tu.."you know me"kata seseorang tu..."tahu kau adrian seorang pembully"kata Alena.."I not pembully"kata adrian.."kalau tak pembully habis tu apa"kata Alena.."I just tak suka orang masuk dalam dunia I"kata adrian.."so kau nak warning aku awal2 supaya aku tak masuk dalam dunia kau"kata Alena.."not really"kata adrian.."not really maksud kau"kata Alena.."you know what I tak pernah jumpa seorang gadis secantik U so now tanpa U sedar yang U sudah masuk dalam dunia I"kata adrian.."aku tak kenal kau Dan kau tak kenal aku so macam mana aku boleh masuk dalam dunia kau"kata Alena.."I don"t care what you think yang pasti U dah masuk dalam dunia I"kata adrian..adrian pun meletakkan kedua tangannya ke dinding supaya alena tidak boleh lari.."so I takkan kasi sesiapa pun mendekati U selain I faham"kata adrian.. "I have friends"kata Alena.."not you just have me"kata adrian.."and you belong me"kata adrian..adrian pun menatap Alena dengan penuh perasaan suka tapi bukan bagi Alena...Alena menatap adrian dengan penuh perasan benci...



SAMBUNG

Alena adrianaWhere stories live. Discover now