"No"kata alena yang tidak setuju.. "Aku tak akan kahwin dengan kau never"kata alena lagi.. adrian pun mengeluh.. "kalau kau tak nak kahwin dengan aku tak apa diorang akan jadi mangsa termasuk mamat yang berani rampas kau dari aku Dan sahabat2 kau yang berani menyatukan kau dengan mamat tu Dan juga orang tua kau yang berani setuju kau berhubungan dengan mamat tu"kata adrian yang sudah marah.. "aku mohon please Jangan sakitkan diorang aku mohon"kata alena yang sudah ketakutan.. "but you have to marry me first"kata adrian.. alena pun tak ada pilihan selagi setuju untuk berkahwin dengan adrian
Di tempat johari Dan Danny di kurung
Johari pun mencari sesuatu untuk membuka ikatannya itu dalam beberapa saat johari pun menjumpai Dan terus mencuba membuka ikatan itu.. selepas ikatan ditangannya terbuka johari pun membuka ikatan Danny.. dalam beberapa saat mereka pun sudah membuka ikatan ditangan mereka..
Danny pun mencari sesuatu untuk membela dirinya kalau orang suruhan adrian nampak mereka.. johari pun mencari juga sesuatu.. johari Dan Danny pun mencari jalan untuk menglepaskan kan diri..
Dalam beberapa minit kemudian mereka pun berjaya menglepaskan diri.. nasib mereka sungguh baik karna orang suruhan adrian tidak nampak mereka..
Mereka pun cuma untuk meminta bantuan dalam beberapa minit ada kereta lalu Dan mereka pun meminta tumpangan untuk ke balai polis..
Dalam beberapa minit kemudian mereka pun berada di balai polis Dan mereka pun menglaporkan tentang kes penculikan..
Di rumah alena
Mummy alena yang lagi tengah masak tiba2 ada panggilan masuk.. mummy alena pun mengangkat telifon itu.. Dan ternyata itu panggilan dari balai polis.. "Assalamualaikum ni ibu kepada alena ke"tanya pengawai polis.. "iya saya, siapa ni"tanya mummy alena pula.. "saya dari balai polis ingin melaporkan kes penculikan melibatkan anak gadis Puan" jawab pegawai polis itu.. "encik ni biar betul takkan anak Saya kena culik dari pun ada saya ada ni kolej"kata mummy alena yang tidak percaya dengan apa yang didengarnya.. "kami ada saksi Puan Dan mereka juga salah satu mangsa penculikan Dan mereka berjaya menglepaskan diri"kata pegawai polis itu.. "okey Saya akan datang saya encik bagi tahu balai polis yang mana satu"kata mummy alena.. pegawai polis itu pun bagi tahu dinama balai polis tersebut.. sebelum mummy alena pergi ke balai polis.. mummy alena pun menelfon Rayyan..
Oncall
"Hello Rayyan, alena ada bersama kamu tak"tanya mummy alena.. "tak ada auntie lagi pun harini alena tak masuk"Jawab rayyan.. "ehh tak mungkin"kata mummy alena.. "saya kan dah ke rumah auntie tapi auntie cakap alena dah pergi kolej tapi sampai sekarang alena tak sampai2 saya call alena pun tak diangkat"kata Rayyan.. "sebenarnya auntie dapat panggilan dari balai polis yang alena kena culik"kata mummy alena.. Rayyan pun terkejut.. "what kena culik"kata Rayyan yang terkejut.. "dan ada saksi Dan saksi itu juga mangsa penculikan itu"kata mummy alena.. "nanti hantar location dekat saya dekat mana balai polis tu nanti saya dan yang lain pergi sana"kata Rayyan..
Oncall endMereka pun tamatkan panggilan..
Dikolej
"What Alena kena culik"kata kaisara.. "i think I know who did this"kata Batrisyah.. "adrian"kata Rayyan.. "kita kena pergi ke balai polis itu dulu"kata adam.. mereka pun setuju Dan terus menuju ke balai polis..Dibalai polis..
Johari Dan Danny pun menunggu kedatangan keluarga alena.. dalam beberapa jam kemudian keluarga alena pun datang bersama dengan Rayyan Dan yang lain.."Jo, Danny"kata Rayyan yang terkejut.. "adrian yang buat semua ni Di marah sebab kitaorang dah khianat dia dan alena terima cinta kau"kata johari.. "kami dah check location itu Dan kami dah serbuk tempat itu cuma kami tak jumpa alena"kata encik polis itu.. "tolong encik tolong cari anak saya"kata mummy alena.. "sir please find my daughter"kata daddy alena.. "tuan Dan Puan Jangan risau kami akan berusaha untuk mencari anak puan dan tuan"kata pegawai polis itu..
Ditempat penculikan alena
"Lepaskan aku adrian"kata alena.. "Aku tak kan lepaskan kau, kau kena kahwin dengan aku juga sekarang ni"kata adrian.. adrian pun membawa alena ke satu tempat yang tidak diketahuinya.. alena pun mencari akal untuk membuat adrian leka... "adrian aku nak pergi tandas please"kata alena.. "kenapa kau nak ke tandas supaya kau boleh lari"kata adrian.. "no aku betul2 nak ke tandas"kata alena.. adrian pun setuju..
Ditandas
Tanpa adrian sedar yang alena sudah mencuri Salah satu handphone dari adrian Dan terus menghantar mesej dari Rayyan
Dibalai polis
Mereka yang tengah tunggu berita dari polis tiba2 Rayyan mendapat satu panggilan dari seseorang yang tak dikenalinya tapi bila adrian membuka mesej itu ternyata itu dari alena.. adrian pun terkejut Dan terus membagi tahu polis itu.. mereka pun terus mencheck location handphone itu..
Disatu tempat..
Alena pun dibawa ke satu bilik yang tak diketahuinya Dan adrian pun mengurungnya
Alena pun terus terduduk Dan berharap agak Rayyan cepat datang menyelamatkannya..
Dalam beberapa jam tiba2 adrian datang Dan mengheratnya ke satu tempat.. Alena pun terus jadi takut.. "tiba2 Alena terdengar bunyi siren polis.. alena pun cuba sedara upaya untuk menglepaskan diri.. tiba2 Rayyan datang Dan memukul adrian.. Dan alena pun terlepas dari adrian
Terjadinya bergaduhan antara Rayyan Dan adrian terjadi..dalam beberapa minit mereka bergaduh tiba2 adrian mengeluarkan pistol Dan ingin menembak Rayyan.. rayyan pula terus cepat2 mendapatkan pistol itu.. Dan terjadinya rebuttal pistol itu Dan tiba2 mereka jatuh di lantai Dan tiba2 terdengar bunyi tembakan.. Alena pun terkejut.. yang lain pun terus menunjuk ke tempat bunyi tembakan itu..
SAMBUNG
YOU ARE READING
Alena adriana
Short StoryBila seorang kaki pembuli jatuh cinta pada seorang gadis..si pembuli juga mengugut kalau si gadis tidak mengikuti kehendaknya manja orang yang terdekatnya akan terkena Aku cintakan kau..kau harua jadi milik aku nobody can take you from me - adrian ...