Part 5

128 4 0
                                    

Dirumah alena

Rayyan pun menghantar alena pulang ke rumah.. "thanks Rayyan hantar saya"kata alena.. "mestilah saya kena hantar girlfriend saya balik rumah"kata Rayyan.. alena pun tersenyum.. "saya balik dulu"kata Rayyan.. "okey"kata alena.. Rayyan pun pergi Dan Alena pun masuk ke rumah...

Skip
Keesokan paginya

Ketika alena sedang menunggu kedatangan Rayyan alena pun bersiap tiba2 Alena terdengar bunyi kereta dan alena pun tersenyum Dan terus berlari tapi tiba2 Alena terkejut Dan senyumannya terus berubah.. karna yang memjemputnya bukan rayyan melainkan adrian.. "hey honey"kata adrian... alena pun terdiam.. "Woww you look so pretty"kata adrian.. "U tahu ke yang I balik harini"kata adrian.. "baru nak surprise kat U dah U tahu harini I balik"kata adrian.. "macam mana kau boleh ada dekat sini"kata Alena.. "actually I dah balik semalam cuma I baru nak jumpa U harini nak buat surprise"kata adrian.. "jom sayang kita pergi"kata adrian.. alena tetap terdiam disitu adrian yang perasan terus membawa alena masuk ke dalam kereta... Dan terus pergi Dari itu..

Dalam beberapa minit kemudian alena perasan yang dia bukan ke kolej nya tapi tempat lain..

"Adrian kau nak bawa aku pergi mana ni"kata alena yang dah tak sedap hati.. "our homes my dear"kata adrian.. alena pun terkejut dengan apa yang adrian baru cakap tadi.. alena pun cuba membuka pintu tapi tidak boleh.. "U tak payah lah nak buka pintu tu sebab pintu tu cuma boleh buka dari luar je"kata adrian.. alena pun cuba membuka tingkap tapi tingkap sudah Di lock.. "adrian apa yang kau buat ni"kata alena yang dah ketakutan.. "U tak rasa pelik ke kenapa I tak pernah mesej U selama sebulan ni"kata adrian.. alena pun diam.. "and U ingat I mudah percaya dengan jo Dan Danny"kata adrian.. "I actually sudah upah orang untuk mengikuti U selama sebulan ni"kata adrian... "so I tahu apa yang U buat belakang I"kata adrian.. alena pun still diam

Rumah adrian
"Ni rumah kita"kata adrian.. "Kau tak boleh kurung aku atau bawa aku ke rumah kau"kata Alena.. "why"kata adrian.. "keluarga kau pasti tahu keberadaan aku"kata alena.. adrian pun ketawa... "U will see my dear"kata adrian.. adrian pun memaksa alena keluar Dan membawanya masuk ke rumah itu..

Alena pun cuba sekuat tenaganya untuk menglepaskan diri tapi tenaga adrian terlalu kuat.. waktu itu juga adrian membawanya kebilik adrian..

Dalam bilik adrian ada satu pintu rahsia yang tersembunyi.. adrian pun membawanya masuk ke pintu rahsia itu..

Adrian pun menolak alena sampai jatuh dan mengambil tali Dan mengikat tangan Dan kaki alena..

"Adrian kau tak boleh kurung aku dalam ni"kata alena.. "kenapa"kata adrian... "aku yakin kelaurga kau masih akan tahu"kata alena.. adrian pun ketawa.. "sayang ni bilik rahsia tak ada siapa pun yang tahu tentang bilik rahsia ni"kata adrian.. "nak tahu kenapa"kata adrian lagi yang sangat bersungguh2 bercerita.. "sebab bilik rahsia ni baru Di buat Dan baru selesai seminggu yang lalu"kata adrian.. "dan berabot dalam bilik rahsia ni pun baru je yang beli tiga hari yang lalu"kata adrian.. "dan kau nak tahu apa yang paling best"kata adrian.. "aku sebenarnya dah lama balik seminggu yang lalu"kata adrian.. "dan aku tahu apa yang berlaku dengan kau semalam"kata adrian.. "berani kau curang dengan aku"kata adrian.. "aku tak pernah curang atau apa2 pun sebab kita tak ada hubungan apa2 pun"kata alena.. adrian pun marah lalu menampar alena.. "listen aku paling bengang dengan orang yang lawan cakap aku atau orang yang berani rampas hak aku"kata adrian.. "Kau memang uji kesabaran aku alena"kata adrian dengan penuh amaran.. "orang2 yang kau sayang akan mati kau tunggu"kata adrian.. alena pun terus meronta2 meminta dilepaskan tapi adrian buat tak tahu.. adrian pun mengambil sesuatu Dan menutup mulut alena supaya alena tidak buat bising..

"Ya Allah kau selamatkan lah keluarga hamba,sahabat2 hamba Dan kekasih yang hamba sayang Ya Allah"doa alena..

Di tempat adrian

Adrian pun call orang suruhannya
Oncall
"Hello aku ada job untuk kau"kata adrian.. "apadia bos"kata orang suruhan adrian.. "aku akan bagi gambar aku nak kau cari dia dan bawa ke rumah kosong"kata adrian.. "baik bos"kata orang suruhan adrian

Adrian pun menghantar gambar

Adrian pun menghantar gambar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Nama diorang johari Dan Danny"kata adrian

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Nama diorang johari Dan Danny"kata adrian... "kalau kau dah dapat diorang bagi tahu aku"kata adrian..
Oncall end

"Tiada siapa yang akan dapat kau kecuali aku alena"kata adrian..

Dikolej

"Dapat tak call alena"kata Batrisyah... "tak dapat"kata kaisara.. "aduhh mana pula alena pergi ni"kata Rayyan.. "betul ke kau pergi rumah alena, mummy alena cakap yang dia dah pergi kolej"kata Malik.. "ahh mummy dia cakap dah pergi"kata Rayyan.. "just try call lagi sampai dapat"kata adam..

Ditempat danny Dan Johari

Danny Dan Johari yang ingin berangkat ke kolej tiba2 ada orang datang Dari belakang terus memukul mereka berdua.. Danny Dan Johari pun pingsan.. mereka pun dibawa ke rumah kosong..

Ditempat rumah kosong

Adrian pun menuangkan air ke muka mereka supaya mereka sedar... mereka pun sedar Dan terkejut karna mereka diikat..

"Adrian apa yang kau buat kan kitaorang"tanya Danny.. "Kau tanya aku apa yang aku buat kat korang"Jawab adrian... "sebab korang pengkhianat"kata adrian... "ingat aku tak tahu selama ni korang bagi laporan palsu dekat aku"kata adrian.. "now alena ada dengan aku"kata adrian.. "tiada siapa yang boleh ambil dia dari aku"kata adrian.. "Korang Jangan risau aku tak kan bunuh korang buat masa ni"kata adrian.. "sebab korang akan sangat berguna untuk aku buat alena kahwin dengan aku"kata adrian...Adrian pun pergi dari situ..

Di rumah adrian

Alena pun terus mencuba buka ikatannya tapi tidak berjaya.. tiba2 Alena terdengar pintu terbuka.. Dan ternyata itu adrian.. "hey honey"kata adrian.. "I nak tunjuk something dekat U"kata adrian.. adrian pun menunjukkan Danny Dan Johari yang sudah sikit lemah akibat kena belasah... "kau buat apa dekat diorang"kata alena.. "diorang kan sahabat kau"kata Alena.. "honey diorang tu pengkhianat"kata adrian... "diorang memang patut kena macam tu"kata adrian.. "I akan lepaskan diorang tapi U harus kahwin dengan I dulu"kata adrian
Alena pun terkejut dengan apa yang dia dengar

SAMBUNG

Alena adrianaWhere stories live. Discover now