Adrian yang meletak kedua tangannya ke dinding supaya Alena tidak terlepas..tiba2 adrian memegang tangan Alena Dan membawanya ke satu tempat
"Kau nak bawa aku pergi mana ni"kata Alena sambil ketakutan.."better you diam"kata adrian..
Mereka pun sampai satu bilik yang penuh dengan barang-barang mahal..
"Ni bilik apa"kata Alena yang tak sedap hati.."Adrian ni siapa"kata Salah seorang kawan adrian.."mulai sekarang ni tempat U lepak"kata adrian.."and now you be my girlfriend"kata adrian.."wait aku tak pernah setuju nak Jadi girlfriend kau"kata Alena.."I don"t care if you don't agree"kata adrian.."I tak pernah minta pendapat U pun"kata adrian.."so I nak kenalkan our friends"kata adrian.."ni johari"kata adrian.."boleh panggil jo"kata johari.."ni Danny"kata adrian.."yo"kata Danny..alena pun diam.."why U diam"kata adrian..kata adrian.."how about my friend"kata Alena.."diorang bukan kawan U,ni baru kawan U"kata adrian..
Dikantin
"Lamanya Alena pergi tandas"kata kaisara.."tulah lama pula"kata Batrisyah.."trisya apa kata kita check kat tandas apa yang lama sangat pergi tandas tu"kata kaisara.."Okey juga tu"kata Batrisyah..Mereka berdua tu pergi ke tandas tapi Alena tidak ada.."mana pula perginya Alena ni"tanya kaisara.."entahlah Sara aku pun tak tahu"kata Batrisyah.."cuba call Alena"tanya Batrisyah.."Okey jap aku call"kata kaisara..
Kaisara pun call Alena tapi tak diangkat..banyak kali kaisara call Alena still sama masih tak diangkat..
"Masih tak angkat"kata Batrisyah.."mm"kata kaisara.."aduhh mana pergi Alena ni"kata batrisyah..
Di bilik lepak adrian and the geng
Alena pun duduk dengan diam tiba2 ada panggilan alena yang nak angkat call tiba2 adrian merampas handphone alena.."adrian bagi balik handphone aku"kata Alena.."sorry kan I pernah kata U tu hanya boleh lepak dengan I Dan juga member I je"kata adrian.."just please at least bagi aku bagi tahu diorang yang aku dekat sini"kata Alena..."no"kata adrian.. "for now I akan simpan phone U balik baru I bagi"kata adrian.."what kau fikir aku ni bini kau"kata Alena..."I don't care"kata adrian...alena pun geram..tiba2 ada orang ketuk pintu..johari pun buka pintu.. "encik johari makanan dah sampai"kata deliver makanan.. "thanks"kata johari lalu johari pun menghulurkan duit.. "Adrian makanan dah sampai"kata johari.. "okey bagi satu"kata adrian... Johari pun membagi satu makanan ke adrian.. "ambil ni untuk U"kata adrian... "aku dah kenyang"kata alena yang masih rasa bengang.. adrian pun tersenyum lalu mendekati alena lalu berbisik Di teliga alena.. "better kau ikut cakap aku kalau kau tak nak kawan kau jadi mangsa bully aku"bisik adrian.. "aku paling pantang orang lawan cakap aku"bisik adrian... alena pun jadi takut Dan memandang adrian.. adrian pun memandang alena sambil tersenyum.. "jo,Danny aku nak korang keluar jap aku ada hal nak cakap dengan girlfriend aku"kata adrian... "tak apa ke aku tinggal kan korang berdua dekat sini"kata Danny.. adrian pun memandang Danny dengan bengang.. Danny yang perasan terus setuju.. "okey aku Dan jo keluar"kata Danny... mereka berdua pun keluar Dari bilik itu..Adrian pun terus memegang rambut alena... "sayang I tak nak dengar kata2 no dari mulut U"kata adrian.. alena yang merasa ketakutan dengan kelakuan adrian terhadapnya... "kalau U tak nak apa2 jadi dekat kawan perempuan U tu better U dengar cakap I boleh"kata adrian sambil memegang rambut Dan pipi alena yang lembut itu.. alena yang tak ada kekuatan untuk lawan akhirnya terpaksa setuju.. "that my girl"kata adrian..
Skip
Selesai habis kelas Alena pun pulang ke rumah.. "Assalamualaikum mummy"kata Alena.."waalaikumusalam honey"kata mummy alena.. "how first day school"kata mummy alena... "okey mummy"tipu alena.. "mummy alena penatlah alena masuk bilik dulu"kata alena yang mencuba mengelak dari disoal.. "okey alena rehat dulu nanti kalau lapar turun bawa makan"kata mummy alena.. "okay mummy"kata alena Dan terus masuk ke dalam bilik..
Dibilik alena
Alena pun terus baring Dan teringat balik kejadian itu..."aduhh kenapa nasib aku jadi macam ni"kata alena... alena yang masih teringat2 kejadian itu tiba2 telifon alena berbunyi.. "hello Sara"kata alena.. "alena kenapa tadi aku call kau tak Jawab"kata kaisara.. "sorry Sara aku tak tahu macam mana nak cakap dengan kau tapi tadi aku Di bawa oleh adrian"kata alena... "wait adrian maksud kau"kata kaisara.. "Adrian tiba2 mengaku yang aku ni girlfriend ni apahal aku dengan dia tak sampai brapa minit kenal tiba2 terus mengaku yang aku ni girlfriend dia"kata alena... "pelik juga ni first time aku tengok adrian macam ni sebelum ni mana ada perempuan yang adrian mengaku Jadi girlfriend"kata kaisara.. "Sara adrian larang aku berkawan dengan korang kalau aku berkawan korang akan jadi mangsa bully diorang"kata alena.. kaisara pun terkejut.. "what"kata kairasa.. "okey tak apa dekat kolej maybe kita tak boleh nak rapat tapi dekat luar kita boleh je selalu mesej call dan berjumpa kan"kata Kaisara.. "Betul juga tu"kata alena.. "alena kau sabar tau aku akan cari tahu kenapa adrian macam tu"kata kaisara.. "okey"kata alena.. "I have to go nanti aku call kau balik kalau aku free"kata alena... "okey"kata kaisaraSkip
Seminggu kemudian
Sudah seminggu alena terperangkap dalam gegaman adrian dimana sahaja alena pergi adrian mesti nak tahu bahkan nak pergi kolej pun adrian yang kena ambil Dan kena hantar..
Di dalam kelas
"Guys aku kena harini ada student baru masuk"kata Salah satu student... "Siapa doh"kata Salah satu lagi student.. tiba2 pensyarah datang dengan seseorang jejaka yang tampan.. alena yang menglihatnya menjadi suka.. adrian yang perasan terus berubah mukanya.. "kenalkan student baru kita Rayyan"kata pensyarah..."hello nama Saya rayyan"kata Rayyan sambil tersenyumSAMBUNG
YOU ARE READING
Alena adriana
Short StoryBila seorang kaki pembuli jatuh cinta pada seorang gadis..si pembuli juga mengugut kalau si gadis tidak mengikuti kehendaknya manja orang yang terdekatnya akan terkena Aku cintakan kau..kau harua jadi milik aku nobody can take you from me - adrian ...