Kapinin calmasiyla uyandim. Yanimda misil misil uyuyan Yagmur'un ustunden atlayip kapiya yurudum. Kapiyi actigimda icimden "Hassiktir" dedim. Bunlarin burda ne isi vardi ? Tatili mi zehir etmeye mi gelmislerdi. Ben saskin saskin bakarken "Kizim cekilsende iceri gecsek." dedi. Kapinin kolundan tutup geriye cekildim ve iceri girdiler. Cantalarini teyzemin odasina koyduktan sonra "Ben bi dusa giriyim. Sen de cay demle." diyip banyoya yoneldi babam. Kisik bi sesle "Emredersin" dedim. Adama bak gelir gelmez emir veriyo. "Ozlemedin mi bizi ? Geldigimize pek sevinmis gibi gozukmuyosun" diyip sarildi annem. Istemsiz bi sekilde sarilip "Ya cok sevindim. O kasar sevindim ki anlatamam." deyip mutfaga gectim. Cay suyunu koyarken annemde mutfaga girdi. "Gorusmeyeli nasilsin tatlim ?" diye sordu. Tatlim ne ya tatlim ne anne ? "Cok iyiydim." diyip mutfaktan ciktim. Yagnur'un yanina gidip kendimi yataga attim. Nerden cikmislardi bunlar. Niye gelirlerki. Bi rahat birakin. Ben sizden kaciyorum siz bana daha cok yaklasiyosuz. Cok gecmeden telefonum caldi ve arayan Ruzgar'di. "Gunaydin prenses. Nasilsin ?" diye sordu. "Pek iyi oldugum soylenemez" dedim. Neseli sesi dustu ve "Ne oldu ? Bi sorun mu var ?" diye sordu. "Ya Istanbul'dan ailem geldi. Beni burda da rahat birakmiyolar." dedim huzunlu bi sesle. "Aa neden gelmisler ki ? Neyse cok durmazlar bi kac gun kalip giderler. Cok takma ya." dedi. "Oyle de o bi kac gunum zehir olucak. Sen niye aradin, ne diycektin ?" diye sordum. "Birlikte kahvalti yapalim mi diye aramistim ama sanirim olumlu bi cevap alamiycam" dedi. "Aynen. Onlar burdayken pek disari cikartmazlar. Uzgunum. Sonra gorusuruz annem sesleniyo" diyip telefonu kapattim. Icerden annem "Kahvalti hazir. Hadi gelin" diye sesleniyodu. Yagmur'u uyandirip mutfaga gectik. Yagmur'la annem sarilip opustukten sonra masaya oturduk. Catali kahvalti tabagimda bos bos gezdirdikten sonra masadan kalktim. Annem "Hic bi sey yemedin." dedi. Bisey istemedigimi soyleyip odama gectim. Bu sirada Izmir'de sadece 5 gun kalacaklarini ogrendim. Neyse sayili gun cabik gecer diyip kendimi avuttum. Babamin hic bir sekilde beni tek basima disari cikarmiycagini bildigim icin bu 5 gunum malesef evde gecicekti. Cok gecmeden annem odamin kapisini acti ve denize gittiklerini benimde onlarla gitmemi istedegini soyledi. Hasta oldugumu ve gelemiycegimi soyledim. Ama bunlarda anlayis nerde. Sen oturursun denize girmezsin diyip Yagmur'la beni zorla yanlarinda goturduler. Kucuklugumden beri denizi sevmedigim icin zaten geldigimden beri hic gitmemistim. Yagmur'la senzonglara uzanip kulaklarimizi taktik ve yanimizda getirdigimiz kitaplari okumaya basladik. Ikimizde o sicakta cok sıkılmis olacagiz ki ayni anda kitaplari birakip bir birimize baktik. Ayaga kalkip deniz kabugu toplamaya basladik. Cok gecmeden annemin seslenmesiyle onlara dogru yuruduk ve eve gectik. Neyse ki evde 3 tane banyo vardi herkes hizli bi sekilde dus aldi. Yagmurla uzerimizi giyindikten sonra ojelerimizi cikartip farkli renkte ojeler surduk. Annem iceri girip alisverise gittiklerini bisey isteyip istemedigimizi sordu. Yagmur asetonun bitmek uzere oldugunu ve aseton almalarini soyledi. Annemler evden ciktiktan sonra Yagmur Kagan'la bulusup disari cikti ben evde tek kalmistim. Ruzgar'i aradim ama telefonu kapaliydi. Niye kapali olur ki ? Zaten kirk yilin basinda ariyorum ondada kapali olur . Tam evden cikip Ruzgarlarin kapisini calicaktim ki apartmanda sesler duyup gozdeliginden baktim. Yok artik. Inanamiyorum. Ruzgarlarin evinden uzun boylu super fizigi olan guzel bi kiz gulerek cikiyodu. Ruzgar'da gulmesine eslik ediyodu. Kizla opusup vedalastilar ve kiz el sallayip gitti. Ruzgar'da ardindan bizim kapiya bakip iceri girdi. Inanmiyorum ya. Hemen odama gidip kendimi yataga attim. Ruzgarla sevgili olabilecegimizi dusunmemem hataydi zaten. Benle takilamayinca nasil baska bi kizi cagirirdi. Beni o kadar umutlandirmisti ki suanda kendimi degersiz bi surtuk gibi hissetmistim. Koluna girmistim ve onla daha samimi olmaya calismistim. Suan yasadigim hayal kirikliginin tarifi yoktu. Gozyaslarima hakim olamadim ve birden aglamaya basladim. Tamam beni sevdigini flan sozlememisti ama umut vermisti.
Cok gecmeden annemler geldi. Odama girip benle biraz konustu ve beni ozledigini soyledi. Ya cok ozledi kesin kesin. Odada cok durmayip iceri gecti. Biraz yalniz kaldiktan sonra babamin sesiyle iceri gectim. "Hadi yemek hazirlayin da yiyelim" dedi. Inanmiyorum ya bunun icin beni cagirdi. Ben niye hazirliyorum be kalkin kendiniz hazirlayip yiyin. Hic bisey demeden mutfaga gittim ve ocakta duran yemeklerin altini yaktim. Masaya 2 tabak koyup iceri gectim. "Yemeklerin altini yaktim. Gidin yiyin." dedim ve odamaya gidiyodum ki "Gene bu afralarin tafralarin ne ?" diyen babama dondum. 1 2 saniye yuzune bakip hic bisey demeden odama gectim. Kendimi hic ama hic iyi hissetmiyodum ve titremeye basladim. Pikenin icine girip yastigima sarildim ve uyumaya calistim. Cok gecmeden uyuyabilmistim. Uyandigimda tum isiklar kapaliydi. Anlasilan evde kimse yoktu. Mutfaga gidip bi seyler atistirdiktan sonra elime hala bitiremedigim kitabi alip okumaya basladim. Yarim saat icinde kitap bitti. Gercekten harika bir kitapti. Kapi tikirtilarini duydugumda saat 11'e geliyodu. Yagmur gelmisti. Moralimin bozuk oldugunu gorunce "Annenler mi bisey yapti ?" diye sordu. "Hayir annemlerle alakasi yok. Sen odaya gec ben de bi su alip geliyorum." dedim. Elimde su sisesiyle odaya girdigimde Yagmur coktan ustunu degistirmisti. Gorduklerimi bir cirpida Yagmur'a anlattim. O da sasirmisti. "Ruzgar cok iyi bi cocuga benziyo. Bence bunda bi yanlis anlasilma var. Istersen ben Kagan'a sordurtiyim." dedi. "Hayir. Baskalarini kendi islerime karistirmayi sevmiyorum." dedim. Yagmur biraz teselli vermeye calisip "Hadi uyuyalim" dedi. Basimla onaylayip yatagin icine girdik.
Uyandigimda Yagmur yanimda yoktu. Uzerimi degistirip iceri gectim. Annemle birlikte kahvaltiyi hazirliyolardi. Hep birlikte masaya oturduk ve kahvaltimizi yaptik. Odaya gectigimizde Yagmur her ne ne kadar "Bugun seninle kaliyim" desede onu ikna ettim ve Kagan'la cikmaya karar verdi. Yumusacik saclarini duzlestirdim. Biraz oturduktaktan sonra telefonum caldi. Arayan Ahsen'di. Benimle konusacaklari oldugunu ve bulusmamiz gerektigini soyledi. Disari cikamayacagimi ama onun bize gelebilecegini soyledim. Kabul etti ve adresi mesaj attim. Bu sirada da Yagmur Kagan'in yanina gitti. Yarim saat icinde Ahsen geldi. Kapiyi annem actigi icin ilk onunla tanistilar. Odama gecip "Hemen konuya giriyorum. Beni iyi dinle Masal." diyip oturdu. "Bak aslinda normalde bunu yapmazdim cunku kardesim diyodum ama artik kardesim olmadigini biliyorum. Anladigim kadariyla Ruzgar'la aranizda bi sey var. Ve inan bana gercekten cok yakisiyosunuz. Ama kucuk bi sorununuz var. Su cok uzun zamandir Ruzgar'a takintili. Defalarca Ruzgar'a yalvardi ama Ruzgar hic birinde onu istemedi. Hep kirmadan reddetti. Ruzgar'in cogu iliskisi Su yuzunden bozuldu. Su gercekten cok surtuk biri. Yatmadigi adam kalmamistir. Kendi cikarlari icin herkesin hayatini mahvedebilir. Dikkatli ol lutfen." dedi bir cirpida. Icimden "Vay kasar Su vay. Ruzgar'i sana mi kaptiricam ? Sahi baska birine kaptirmistim bile. Off zalim dunya, kahpe kader." dedim. "Saol ama Ruzgar'la aramizda bisey yok. Sadece arkadasiz." dedim. "Yeme beni lutfen. Herseyin farkindayim ben." diyip guldu. "Bizi bosver. Sen nasil oldun ?" diye sordum. "Valla hic olmadigim kadar iyiyim. Gercekleri gordum ve hayatima devam ediyorum. Hatta yeni biriyle tanistim ve aramiz gayet iyi." dedi gulerek. "Super bi haber bu. Cok sevindim." diyip sarildik. Acelesi oldugunu ve gitmesi gerektigini soyleyip evden cikti. Ahsen'in hayatinda her sey yoluna girmeye baslamisti. Kim bilir benim hayatim ne zaman duzelicekti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tatil Aski
Romancetesaduf mu kader mi ? bizi karsilastiran neydi ? kim bilebilir ki bir tatille hayatin degisecegini.