Nama aku Putra Iskandar Bin Putra Riaz. Aku hanya orang biasa takde kena mengena dengan keturunan tengku atau raja apa semua tu. Just orang kampung sahaja yang terletak di selatan tanah air.Tahun ini sudah masuk tahun ke 3 aku berkahwin dengan kekasih hatiku Nur Amelia setelah kami bercinta selama 4 tahun. Akhirnya kami disatukan dengan ikatan perkahwinan. Pada mulanya semua indah. Namun ianya berubah bila malam pertamaku dengan isteriku dan seterusnya. Aku tidak dapat memuaskan isteriku bila diranjang serta kami juga diuji tidak mendapat cahaya mata lagi sehingga hari ini.
Pada satu malam aku telah bertengkar serta gaduh dengan isteriku apabila isteriku kantoi menduakanku. Bukan setakat menduakan malah telahpun bersama lelaki itu sehingga ke ranjang.
" Kenapa sayang buat abang sampai macam ni. Apasalah abang kat sayang." tanyaku.
" Memang salah abang. Saya tak puas bila bersama dengan abang. Abang cepat pancut dengan batang abang kecik. Saya tak pernah puas dengan abang. SAYA MERANA tahu tak. 4 tahun kita bersama. Anak pun takda dan abang pun tidak pernah ambik tahu pasal kepuasan saya. "
" Abang tak mintak pun jadi macam ni. Dah takdir abang mempunyai saiz batang macam ni. Lagi pun belum lagi rezeki kita untuk ada anak. ". Sememangnya aku mempunya saiz zakar yang abnormal iaitu panjang hanya 1 inch bila tengah ia tegang serta aku mudah pancut bila bersama. Tak sampai 5 minit aku dah pancut.
" Abang cakap memang senang. Sebab bukan abang yang kena macam ni. Sekarang kita ambil keputusan mudah. Saya nak abang lepaskan saya. Saya dah bahagia dengan Kamal. Dia dapat bahagiakan saya dari semua aspek. Saya dah dapat rasa kepuasan yang sebenar bila dengan dia. "
" Tapi sayang.. "
" Saya tak kira saya nak abang lepaskan saya malam ni juga. Kejap lagi Kamal akan datang ambil saya. " bantah Amelia.
" Kalau itu yang kau nak. Baiklah kalau itu yang kau nak. Aku ceraikan kau Nur Amelia dengan talak 3. Mulai hari ni aku taknak ada apa-apa hubungan dengan perempuan macam kau. Pergi kau keluar dari rumah ni. Aku taknak tengok muka kau lagi. " tiada lagi bahasa yang sopan keluar dari mulut Putra Iskandar.
" Baik. Memang itu yang aku nak selama ni. Dah lama aku pendam.. " balas Amelia sambil menarik 2 bagasi dia keluar dari rumah itu. Setelah dia dapati kereta teman lelakinya sampai.
Putra terduduk disitu. Dia tidak sangka orang yang dia sayang dan cintai pergi tinggalkan hidupnya. Sudahlah dia hanya sebatang kara didunia ni. Ibubapanya meninggal akibat kemalangan semasa dia umur 15. Sejak dari itu dia hidup berdikari bekerja keras untuk tampung hidupnya yang serba kekurangan. Dia juga tinggal dirumah pusaka milik orang tuanya.
Dahulunya dia kahwin dengan Amelia atas dasar cinta. Kami berjanji akan sehidup dan semati. Terima seadanya segala kekurangan pasangan. Namun itu hanyalah dusta baginya.
POV Putra
Hidupku berubah 360° setelah semua ini berlaku. Aku bagaikan kosong. Hidupku kosong sangat sekarang. Hari ni sudah masuk 3 bulan aku terperam dalam rumahku. Aku malu hendak berdepan dengan orang lain dikampung ini. Pasti akan jadi bualan orang kampungku. Lagi-lagi bila khabar penceraian ku dengan Amelia telah diketahui oleh makcik-makcik bawang yang ada di kampungku ini.
YOU ARE READING
Kembara Putra Iskandar [ONGoing]
FantasyKhas untuk pembaca umur 🔞 keatas sahaja. Kisah seorang jejaka bernama Putra Iskandar yang telah ditinggalkan oleh isterinya kerana dia lemah dari segi batin. Terlalu awal tewas dan asetnya juga terlalu kecil tidak dapat memuaskan si isteri. Satu pe...