Jedná se o malé (toy) psí teriéří plemeno, jehož první zístupce se údajně narodil 20.1. 1984 v německé rodině Biewerů z Hirschfeldu. Z důvodu genetické mutace ze strany otce se totiž na srsti štěňat objevily bílé skvrny. Manželé byli těmito štěňaty natolik nadšení, že začali selekcí šlechtit psy jim podobné. Nově vzniklé plemeno pojmenovali Biewer Yorkshire á la Pom Pon, a na biewer teriér byl přejmenován až později. Je nazývaný také jako Biewer Yorkshire Terrier. První klub zaměřen na toto plemeno vznikl v březnu 2003. Jejich blízkými příbuznými jsou skotský teriér, skye teriér, west highland white teriér nebo cairn teriér. Někteří jedinci vznikají ještě přikřížením yorkšírských teriérů. V Evropě je rozšířenější než ve Spojených státech amerických a dokonce i v České republice je poměrně rozšířený a je zde i pár chovatelských stanic. Zatím nebyl FCI uznán, nicméně hlavně evropské kluby o to usilují, stejně jako o čistokrevnou rasu.
Má poměrně malou a plochou hlavu bez výrazného čela a malé trojúhelníkové uši, které jsou vztyčené a blízko u sebe. Jeho srst je dlouhá, hustá, rovná, nikdy se nevlnící a je třeba o ni pravidelně pečovat. Pokud svou délkou překrývá oči, většinou se stahuje do culíčku, nebo sponky. Uprostřed těla se nachází charakteristická pěšinka. Nohy jsou dobře osvalené a hojně osrstěné s bílými nebo černými drápky. Tělo je dobře stavěné, ocas nese vysoko a srst na něm tvoří praporek. Vzhledem vlastně připomíná trojbarevného yorkšírského teriéra. Musí být přítomna bílá barva a hnědé nebo zlaté znaky jsou povoleny pouze na hlavě.
V kohoutku je vysoký asi 23 centimetrů a váží 1,8 až 3,6 kilogramů.
↑ Štěně.
Je to bystrý, energický, oddaný a loajální pes, často silně fixovaný na svého pána. Je hravý, mrštný, ale má sklony k uštěkanosti. Na druhou stranu dokáže být velmi učenlivý. Výchova je u něho nutná, protože podobně jako ostatní teriéři je také do jisté míry tvrdohlavý a dominantní. Je silně společenský, takže společnost jiných psů uvítá (a ještě lepší by pro něho bylo, aby byli podobně velcí jako on), ale s jinými zvířaty většinou nevychází zrovna dobře. Děti mu nevadí a většinou jejich provokaci přetrpí, ale je třeba, aby se sním zacházelo opatrněji - přeci jen je to malý křehký pejsek, který se snadno zraní. Je to dobrý hlídač, který na nezvané hosty upozorní štěkotem a dokáže i věrně bránit svou rodinu a majetek. K cizím lidem se chová rezervovaně, ale po čase si je dokáže oblíbit. Je chován hlavně jako společník, ale je vhodný i na některí psí sporty, například agility, a také na výstavy.
↑ Biewer teriér při psím sportu agility.
Země původu: Německo
Využití: společník, výstavní pes
Průměrný věk: 13 let
Výška v kohoutku: 23 centimetrů
Hmotnost: 1,8 - 3,6 kilogramů
Barva: bílá s černou, zlatou, nebo modrou, hnědé nebo zlaté znaky povolené pouze na hlavě
Skupina FCI: neuznaná plemena
ČTEŠ
FCI: Neuznaná plemena
Non-FictionPsí plemena neuznaná Mezinárodní kynologickou federací (Fédération Cynologique Internationale - FCI). Píšu o nich, abych se sama něco nového dozvěděla, ale také, aby se o nich dozvěděli jiní. O spoustě z těchto plemen jsem totiž neměla ani ponětí. K...