Toto velice vzácné plemeno, začalo vznikat roku 1988 ve státě Minas Gerais (konrétně v obcích Coronel Xavier Llaves, Cataguases, Grano Mogol a dalších v okolní) v Brazílii. Jeho zakladatelé - Marcon Rondon a Nando Chaves - chtěli vytvořit venkovské, atletické plemeno, které by dle očekávání brazilských chovatelů (především skotu) bylo schopné chránit a bezpečně hnát stáda, ale bylo by též dobrým a odolným pracovním plemenem s velkou výdrží. Takže bylo třeba vybrat plemena pro vícenásobné křížení, která tyto vlastnosti měla spolu s geny mastifů a buldoků. Byla tedy použita tato plemena: bullmastif, bordeauxská doga, americký pitbulteriér, americký stafordšírský teriér, americký buldok, rotvajler, italský corso pes, tosa-inu a brazilská fila. Toto plemeno je uznané brazilskou kynologickou federací SOBRACI a americkou organizací WMBO, která se specializuje na pracovní psi typu mollosoidní a buldok. V někerých státech je zařazován mezi bojová plemena a jeho chov je tudíž zakázán.
↑ Zakladatelé brazilského bullmastifa: Marcon Rondon a Nando Chaves.
Brazilský bullmastif by měl mít silné, pevné, robustní tělo, silný krk s lalokem a široký, hluboký hrudník. Záda by měla být velmi osvalená. Ocas nese mírně vzhůru a když je v pozoru, zvedne ho. Končetiny jsou velké a také dobře osvalené, tak, aby působil silně. Bývají rovnoběžně pod tělem, jsou povoleny i tlapky mírně vytočené ven, ale není to výhodné. Hlava je těžká, robustní s černým, nebo červeným čenichem podle toho, jakou barvu srsti pes má. Jejich čelisti mají silný skus. Uši jsou docela velké a většinou směřují k zemi. Na obličeji bývá černá maska. Oči mají oválný, nebo mandlovitý tvar. Mohou mít uvolněnou kůži na těle a na obličeji často vrásky, zvláště, když je pes v pozoru. Srst je krátká, takže o ni nevyžaduje velkou péči.
V kohoutku je vysoký 50 - 70 cm a hmotnost se pohybuje mezi 35 a 60 kilogramy, přičemž feny bývají lehčí.
↑ Štěňata.
Je to rozený hlídač a ochránce. Je chytrý, učenlivý, s neskutečnou odvahou. Měl by ukazovat svému majiteli disciplínu a výdrž. Je přátelský vůči jiným psům, zvířatům a také je rád, když může být se svou rodinou, včetně dětí, pod jednou střechou. Ovšem pokud ho vyprovokujete, jedná se o velice nebezpečného soupeře. Měl by být schopen plnit povinnosti na farmách bez složitějšího výcviku, ale musí být pro to pečlivě trénován od štěněte, ideálně už od 90. až 120. dne po narození. Běhá rychle, na pohled pěkně a pružně, což se hodí k práci s dobytkem a dokonce zvládne lovit hlodavce. Žíhaní a černí jedinci bývají používáni jako strážní psi, jelikož jsou ve tmě méně nápadní. Jsou ceněni pro svou sílu, vytrvalost, odvahu a inteligenci.
Země původu: Brazílie
Využití: honák, společník, strážný pes
Průměrný věk: 9 - 11 let
Výška v kohoutku: 50 - 70 centimetrů
Váha: 35 - 60 kilogramů
Barva: variace žíhané, černé, červené a plavé jsou povoleny s bílými znaky do 30% plochy těla, povolena je i bílá
Skupina FCI: neuznaná plemena
ČTEŠ
FCI: Neuznaná plemena
NonfiksiPsí plemena neuznaná Mezinárodní kynologickou federací (Fédération Cynologique Internationale - FCI). Píšu o nich, abych se sama něco nového dozvěděla, ale také, aby se o nich dozvěděli jiní. O spoustě z těchto plemen jsem totiž neměla ani ponětí. K...