Greg ébredt fel elsőként, megnézte az órát, délután kettő volt. De nem bánta. Kinézett a szemközti ablakon, és látta, amint a durván másnapos emberek lassanként hagyják el a házat, hogy taxiba vagy szülő/barát autójába üljenek, majd hazamenjenek és aludjanak tovább. Kemény parti volt, azt meg kell hagyni. Most a lány békés arcára terelődött a tekintete.
- Jó reggelt. – köszöntötte Sophie a már ébren lévő és mosolygó fiút.
- Neked is jó reggelt, tündérke. Hogy aludtál?
- Mint akit fejbevertek. És fuu, de ki vagyok száradva.
- Én is, nyugi. De van itt víz, tessék.
- Köszönöm. Hány óra van?
- Kettő.
- Ne viccelj!
- Én nem.
- Az anyám már biztos dühöng otthon. De várjunk csak, engem ez nem is érdekel. Mit fogunk csinálni ma?
- Hihetetlen vagy. Szerintem haza kellene menned, hogy legalább tudják, hogy nem esett semmi bajod. Azok alapján, amiket tegnap meséltél, ha nem mész haza, magánnyomozót vesznek fel, hogy megkeressenek.
- Igazad van, teljesen őrült a családom. – válaszolt nevetve Sophie.
- Akkor mi legyen?
- Tényleg haza kellene mennem, hogy legalább tusoljak egyet. Te mit fogsz csinálni?
- Valószínűleg ugyan azt, mint te. Viszont lenne egy kérdésem.
- Hallgatlak.
- Van esély rá, hogy még lássalak?
Ezt olyan arccal kérdezte, mintha Sophie lenne a levegő, ami nélkül meghalna. A lány kedvesen rámosolygott, majd eltakarta a fiú szemét a kezével mondván:
- Most nem látsz. Most igen.
- Nem így értettem, tudod te jól.
- Tudom. Természetesen fogunk még találkozni. Még ma.
- Pontosabban?
- Most mindketten hazamegyünk, elintézünk mindent, és 6 órakor találkozunk a szökőkútnál. Mit szólsz?
- Rendben van. – mosolyodott el Greg.
Három óra volt, mire Sophie hazaért. Mindenki otthon volt, éppen ebédeltek. De a szokásos zajongás helyett mindenki csendben, a gondolataiba merülve evett. Sophie-nak megfordult a fejében, hogy azt sem tudják, mit nyelnek le.
- Van esély rá, hogy én is kapjak egy kis levest? – kérdezte Sophie.
Mindenki felkapta a fejét. Csodálkozás, harag, megnyugvás. Ezek az érzelmek futottak át családtagjai arcán, mikor felálltak és megölelték. Sophie hagyta, jól is esett neki, de még mindig ott visszhangoztak a fejében anyja tegnapi szavai.
- Persze, kicsim. Gyere, ülj le, egyél. És kérlek, meséld el, mégis hol jártál tegnap. – szegezte neki egyenesen a kérdést az anyja.
- Nem hinném, hogy sok közöd lenne hozzá, először a könyvtárban, aztán meg egy buliban.
- Buliban? Ugye nem ott, ahova kiment a rendőrség?
- De. Pontosan ott voltam. És jól éreztem magam, semmi bajom nem lett, úgyhogy semmi értelme folytatni ezt a beszélgetést.
Sophie édesanyján volt a sor, hogy leessen az álla. Még soha nem beszélt így vele a lánya.
YOU ARE READING
Sophie
Teen FictionTörténetünk idején két Taxi érkezett meg ugyan abban az időben, majdnem ugyan arra a helyre. Két egymástól teljesen független tinédzsert vettek fel, akik nem álltak különösebb kapcsolatban egymással azon kívül, hogy egy iskolába jártak. Csendesen ha...