BTS - Life Goes On
______________________________________
Gomawo semuaa💕
Happy reading💜
_______________________________________Tak sangka sudah lebih dari 2 jam Taehyung dan Jungkook menunggu di depan bilik rawat Seokjin. Taehyung yang tidak tahu diam sering mengintip Hoseok yang sedang berusaha membantu Seokjin di dalam.
"hyung, tenang lah... everything is going fine okey? calm down" seru Jungkook
Taehyung yang dari tadi mondar mandir memandang ke arah Jungkook lalu mendudukkan dirinya di sebelah Jungkook. Dia menundukkan kepalanya laku mengusak rambutnya kasar. Sesiapapun tolong Jungkook sekarang, dia sedang ketakutan melihat Taehyung seperti ini.
"Aku takut kook, aku takut Seokjin hyung tinggalkan kita..." kata Taehyung dengan nada sedih
"anii, jangan fikir yang bukan bukan hyung... Seokjin hyung okeyy" Kata Jungkook yang berusaha memujuk Taehyung
suara tapak kaki menghampiri mereka, tenyata Yoongi yang dari jauh membawa beg plastik menghampiri mereka berdua. Yoongi memberi beg plastik itu pada Jungkook.
"bawak taehyung makan, biar aku yang jaga seokjin hyung" arah yoongi
tidak mungkin Jungkook menolak perintah Yoongi, nak ke kene penampar dari dia? oh god Jungkook tak nak hal itu terjadi. Jungkook pun membantu Taehyung bangun. "Jom makan, nanti kita pergi sini balik, ok?"
Taehyung pun merasakan hal yang sama seperti Jungkook. Takut akan pada Yoongi. Dia pun memaksa kan dirinya bangun lalu bergerak ke arah kantin hospital bersama Jungkook. Setelah melihat Jungkook dan Taehyung menghilang dari pandangannya, dia pun tersenyum, yaaa tersenyum sebab Taehyung masih boleh di kawal meskipun keadaan seokjin sedang kritikal.
Suara pintu terdengar terbuka, Yoongi mengalihkan pandangannya lalu mengarahkan dirinya ke arah Hoseok.
"so, macam mana?"
"Dia.. perlukan tulang sumsum hyung.. kalau tak..."
"Jangan cakap bende yang tak pasti boleh? aku tak suka"
Hoseok menundukkan kepalanya, dia merasa gagal... ye sangat gagal.
"Aku dah check, dan sayangnya tak sesuai hyung" jawab Hoseok
"Namjoon.... ahhh sial kenape mesti dia?" kata Yoongi frustasi
"aku tak tahu nak pujuk Namjoon macam mana, tapi aku tak nak kehilangan Seokjin hyung" kata Hoseok yang mulai terisak
Yoongi dengan singgap membawa Hoseok ke dalam pelukannya. "Kita salah hoseok, patutnya kita ada masa dia tengah sakit, bukan tertalantarkan dia"
Hoseon mendekap badan Yoongi erat sambil berbicara "Ye hyung, kita salah hiks"
Jungkook merasa gelisah melihat Taehyung hanya memainkan makanannya "haish apa kook kene buat? haih god please help mee" batin Jungkook
"Tae hyung ? are you okey?" tanya Jungkook
Taehyung mengangkat kepalanya lalu memandang wajah Jungkook sambil tersenyum "I'm okey kook, cuma itu lah . . takde selera lah nak makan hehehehe"
Jungkook mula berfikir kerasa untuk membantu nafsu makan Taehyung, tiba tiba handphone Jungkook berbunyi. Agak terkejut sebenarnya tapi dia mencuba untuk tetap cool.
"yeobseo ? Jimin hyung?"
"YAKKK JUNGKOOK AH KAU KATA NAK CALL HYUNG?! AKU TUNGGU KAT SINI DAH KERIPUT TAU TAK !!" jerit Jimin
Jungkook menjauhkan handphone nya dari telinga, agak keras suaranya smpai kan Taehyung terkekeh melihatnya.
"maaf hyung, lupaaaaa" jawab Jungkook lagi tetapi tidak di balas oleh Jimin "kitorang belum dapat kabar soal Seokjin hyung lagii" sambung Jungkook.
"Taehyung? dia camne?"
"tadi Seokjin hyung sempat down, Tae hyung panik tapi Hoseok hyung dah kawal balik keadaan Seokjin hyung"
'Hobi hyung?' fikir Jimin "ah nddee, aku nak gi sana, korang kat mana?"
"kantin, tengah makan ni . . cepat sini"
"oh okey, japgi aku sampai"
Jungkook sedikit cemberut apabila Jimin tiba tiba memutuskan panggilannya secara sepihak.
"eum nanti Jimin hyung datang sini,hyung cepat lah makan, tuh makanan dah nak sejuk dah"
Taehyung hanya mengangguk pasrah lalu mencuba melahap makanannya
TBC
segini dulu lah erh, sekali nak tanya ni cerita patut di teruskan ke? atau kita stop sampai disini saja? hahahahah serius tak sangka dah 2.1K readers. Terharu pulak kite heheheheheh. Kalau rasanya patut di teruskan kenelah vote komen sekali okey?!
kalau di teruskan terpaksa lah nad kene baca ulang cerita ni, srs dah lupa jalan cerita sendiri woiii😭😭😭
YOU ARE READING
Dreams [ BTS ]
FanfictionJgn di sebabkan terlalu mengejar mimpi, kita mengabaikan org yang tersayang Genre : Family/Sad/Brothership (Kim's Family) Cast: All member BTS Bott: Jin Top: all member [SLOW UPDATE] Rank : #1 on Brothership (2/6/2020) #1 on Taejin (28/7/2020) #1 on...