10

323 23 2
                                    

BTS - 🎶Butterfly 🎶

______________________________________

Gomawo semuaa💕

Happy reading💜
_______________________________________

Taehyung terburu-buru ke hospital bersama Jungkook kerana tadi Yoongi baru sahaja menghubunginya memberitahu bahawa Seokjin kembali drop.

Taehyung membawa kereta dengan kelam kabut. Hati Jungkook terasa ingin lepas sekarang juga rasanya. Boleh tak bawak leklok sikit. Dia tengah bawak nyawa org jugak ni.

"Hyung pelan pelan lah sikit. Jangan smpai kita pun ikut terbaring dekat hospital jugak" Seru Jungkook.

Taehyung seakan tidak perduli dgn kata² Jungkook. Dia masih membawa kereta dalam keadaan kelam kabut.
(Amaran : tolong jangan ikut cara Taehyung sebab terlalu merbahaya, bawa lah kenderaan dengan cermat dan selamat ya)

Siapa sangka dalam masa 10 minit, Taehyung dan Jungkook telah smpai ke Hospital. Dah boleh bayangkan bagaimana pantasnya Taehyung bawak kereta tadi?.

Mereka berdua berlari menuju ke arah bilik rawat Seokjin. Kelihatan Yoongi terduduk menunduk menunggu di luat bilik rawat Seokjin.

"Hyung, seokjin hyung?" Tanya Jungkook

Yoongi menggedikkan bahu smbil menggelengkan bahu. Taehyung memandang ke arah pintu bilik rawat milik Seokjin. Taehyung tak dapat bayangkan macam mana kalau dokter keluar bagi berita buruk. Please Taehyung tak sanggup.

20 minit kemudian,

Chanyeol keluar dari bilik rawatan Seokjin. Mukanya tidak menampilkan bahawa ada berita baik untuk di beritahu,malah sebaliknya.

"Chan hyung macam mana keadaan Seokjin hyung?" Kini Taehyung mula bersuara.

Chanyeol menghela nafas berat sebelum mengatakan sesuatu.

"Maaf Tae, hyung terpaksa bawa Seokjin ke ICU, keadaan dia tidak stabil sekarang" Kata Chanyeol smbil menepuk bahu Taehyung.

Kaki Taehyung lemas setelah mendengar berita dri org di hadapannya ini. Jungkook segera memeluk dan menenangkan Taehyung saat ini.

"Lakukan apa sahaja asalkan Seokjin hyung selamat" rayu Yoongi kepada Chanyeol

"Jangan risau yoon, itu dah tanggungjawab hyung. Kami akan berusaha sedaya upaya untuk Seokjin. Dann..."

"Dan?" Tanya Yoongi

"Secepatnya panggil adik kamu yg lain, Seokjin sgt perlukan tulang sumsum yng sesuai untuk dia. Cuma itu satu²nya cara yg kita ada untuk kesembuhan Seokjin" sambung Chanyeol

Mereka bertiga kalut dengan fikiran masing-masing. Taehyung masih setia dalam keadaan memeluk Jungkook smbil menangis.

Katil Seokjin keluar dri bilik rawatan itu. Seokjin terbaring lemah di situ dengan matanya tertutup. Wajahnya kurus pucat.

"Kalau macam tu hyung kene pergi bawa Seokjin ke ICU. Tenangkan Taehyung tu" ucap Chanyeol kepada Yoongi.

Yoongi mengangguk mengerti. Akhirnya Chanyeol membawa Seokjin ke ICU.

Yoongi duduk di sebelah Taehyung dan mengambil alih Taehyung ke dalam dekapannya. Dia mengelus punggung Taehyung lembut menenangkan Taehyung.

"Kau kene buat Hoseok, dia ada di bawah tanggungjawab kau" Kata Baekhyun kepada Hoseok

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Kau kene buat Hoseok, dia ada di bawah tanggungjawab kau" Kata Baekhyun kepada Hoseok

"Aku ... Aku ... Aku tak boleh, aku tak bersedia" jawab Hoseok begetar.

"Kau nak biar kan dia mati?! Hoseok bangun dia hyung kau sndiri?! Cepat skrg dia perlukan kau" Marah Baekhyun.

Mata hoseok berkaca kaca, dia tahu bahawa dirinya telah di pertanggungjawabkan untuk merawat Seokjin. Tp dia tak sanggup, dia takut gagal.

Ceklek

Pintu terbuka, Chanyeol masuk ke dalam ruang itu.

"Seokjin dalam ICU skrg, Hoseok cepat kita perlukan kau. Kali ni je kita tak boleh kehilangan Seokjin" kata Chanyeol

Hoseok masih diam tak berkata

"Kau masih bencikan Seokjin?" Tanya Baekhyun

"Tak, tak mungkin aku benci dia. Aku syg dia tp aku takut, aku takut gagal. Aku tak nak kehilangan dia hikss" Air mata Hoseok jatuh.

"Kau kene pergi Hoseok, Aku dan Chanyeol tak boleh buat apa apa sebab kau sorang je boleh di harapkan, ini berkaitan dgn Jantung Hoseok, kitorang tak berani" rayu Baekhyun

Brakkkkk

Seseorang membuka paksa pintu bilik itu. Matanya merah berkaca kaca, di belakangnya ada Nurse seperti yg menghalang org itu masuk ke dalam ruang itu

"Taehyung?"

"Hyung, hoseok hyung hiks" Taehyung berlari berlutut di hadapan Hoseok.

Hoseok yang hairan dengan tingkah Taehyung. Dia mencuba membangunkan Taehyung drpd berlutut di hadapannya.

"Knp nurse? Apa dah jadi?" Tanya Chanyeol.

"Pasien Kim Seokjin, denyut nadinya melemah dokter"

"Hoseok hyung hikss, Tae merayu pls Seokjin hyung perlukan hyung skrg, Tae dah dengar semuanya hyung hiks ppalii hyung Tae tak nak kehilangan Seokjin hyung" rayu Taehyung smbil berlutut di hadapan Hoseok.

Ini yg kedua kalinya dia melihat Taehyung menangis merayu berlutut di hadapannya.

"Tae, bangun tae jangan macam ni" Pujuk Hoseok yg mencuba membangunkan Taehyung

"Aniiii Tae takkan bangun kalau Hoseok hyung tak nak tolong seokjin hyung"

"Tae ! Bangun skrg, hyung tak nak Tae macam ni"

Taehyung masih sama didalam posisinya

Hoseok beranjak dri tempat menuju ke nurse di depan pintu tadi.

"Bawa saya ke bilik ICU skrg". Arah Hoseok

Nurse tadi mengangguk dan berlari menuju ke bilik ICU.

Taehyung yg memandang Hoseok pergi pun mula merasa lega. Chanyeol membantu Taehyung bangun dri kedudukannya yg berlutut tadi.

"Tenang tae, Seokjin takkan pergi kemana mana" kata Chanyeol yg mencuba menenangkan Taehyung

























TBC

So macam mana? Hshshsh dah lama nad tak update heheheh. Sorry sebab pendek atau tak memuaskan ehhh. Nad nak bagi tau kalau setiap hari Sabtu Nad akan update ! So stay tune. Jangan lupa vote dan komen ! See u next Saturday

My fav couple !💜😡

Dreams [ BTS ]Where stories live. Discover now