Rıza attığı ve yediği dayakların etkisinden kurtulamasada kendisini hızla akan zamanın içinde bulmuş, gözlerini açıp kendine baktığında koskocaman bir gobel olmuştu. Ne kadar büyümüş ve aklı başında biri olsada yediği zopaların intikamını almak için o da başkalarına zopa atacaktı. Anasına öyle bir kin beslemiştiki eve gidesi gelmiyordu. İnşaat köşelerinde yatıyor, kimi zaman aç susuz kalsada o nefret ettiği kadının yanına gitmek istemiyordu. Çöpleri karıştırmaya bile razı olurdu. Kimi zaman kuru ekmek bulurken bazen bulduğu çeyrek dönerlerle hayatının en mutlu anlarını yaşıyordu. Anasına olan nefretini sokaktaki diğer çocuklara kusuyordu. Önceden ona kimse acımadığı için o da kimseye acımıyordu. 2 kişiye dalmaya götü yiyordu. Bir gün yine her zamanki mekanı inşaatin önünden geçerken iki tane zengin zübbesine rastlamıştı. O gün çöpler boştu. Karnı çok aç ve paraya ihtiyacı vardı. Isteyerek para alamayacağını bildiği için zorbalıkla almaya çalışacakdı. Açlıktan ayakta duracak hali olmasada 2 gobelin karşısına dikilerek " Ya seve seve cebinizdeki paraları verirsiniz ya da sikee sikee alırım!" demişti. Zengin gobeller buna aşağılayıcı bir tavır sergileyerek deli olduğunu düşündüler. Ama sonra tepki vermeyince yedikleri bir yumruk onlara işin ciddiyetini göstermişti. Rıza ne kadar onlara efelik yapmış olsada açlıktan gözleri bulanıyordu ve çocukları görmekte zorlanıyordu. Yinede kolunu savurarak yumruk atmaya çalışmıştı fakat bir hamlede kendini yerde bulmuştu. Zengin zübbeler uzun zamandır ünlü Çinli Kung fu'cu Chan Chin Chon dan ders alarak kendilerini bayagı geliştirmişlerdi. Rıza bayılınca zengin zübbeler korkmuştu. Onu inşaata kadar sürükleyip ayılmasını beklemişlerdi. Zübbelerin biri gidip Rıza'ya çiğ köfte almıştı. Rıza ayılınca çiğ köfteyi yiyip kendine gelmişti. Zübbelerle tanışıp onları sömürmeyi aklına getirmişti. Zübbelerden birini adı Ekrem diğerinin adı ise Evren'di. Çiğ köfteden sonra Evren ve Ekrem birer uzun parliament yakmışlardı. Rıza daha cuğarayı içine çekmeyi bile bilmiyordu. Bir fırt çekmiş ve ölümüne öksürüyordu. Rıza bundan sonra cuğaraya başlamıştı. Fakat ilk başladığı sigara olan parliamente parasının yetmiyeceğini biliyordu. Bu yüzden öğrenci parliamenti olan Lark'a başlamıştı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Irızcı İriza
AdventureRıza adında bir çocuğun küçük yaşta yetim kalmasıyla birlikte başına gelen kötü şeyleri günümüz olaylarıyla da bağlantılı olan yeri gelince dramatik ,yeri gelince komedi türü olan macera hikayesidir...