Uzay Ekspresi marsa indiğinde Orion işyerine doğru yürümeye başladı. Kızıl gezegenin canlılığı hoşuna gidiyordu. Etraftaki holografik reklamlar, sağda ve solda bir şeyler satmaya çalışan her türden canlı organizmalar, uzay turizmi ile ilgili posterler... Sonunda şirkete vardığında kocaman ve canlı harflerle yazılmış Zaman ve Uzay Araştırmaları Birliği yazısı her zamanki gibi göze çarptı. İçeri girdiğinde Orion ekip arkadaşlarını selamladı. İlk gördüğü kişi Alice yanına geldi. Stresli ama soğukkanlı bir şekilde,
"Nerede kaldın? Bugün yapacak bir sürü işimiz var ve üstüne de zaman makinesi yine bozuldu." dedi.
"Biliyorum biliyorum. Büyük ihtimalle birkaç parçası gevşemiştir hemen bakacağım."
Orion kütüphaneye benzeyen odasına geçip üzerine lab önlüğünü giydi ve makine odasına geçti. Zaman makinesi her zamanki ihtişamıyla duruyordu. Dikkat çekmemesi açısından zaman makinesi birkaç kişilik orta boy bir uzay gemisini andırıyordu. Klasik uzay gemilerine benziyordu. Tek farkla... Zaman makinesi dış görünüşünü girdiği zamana göre değiştirebilmekteydi. Bunun dışında çok karmaşık bir sisteme sahipti ve patenti de Orion'a aitti. Bu yüzden sadece Orion zaman makinesini tamir etme, bakım vb. işlemlerini yapabilirdi. Ekip arkadaşları bile Orion'a ne kadar yakın olsalar da zaman makinesini çok fazla kurcalamazlar. Belli görevler ve kullanımı haricinde de kullanmazlardı. Zaten en iyi Orion mekanizmasını biliyordu.
Orion odaya girdiğinde zaman makinesi garip hırıltılı sesler çıkartıyordu ve sağa sola hareket ediyordu. Birkaç lazer zincirle de sabitlenmişti.
"Eveet. Bakalım neler olmuş." Orion zaman makinesinin ön tarafını açtığında hemen araç dengeleme kısmındaki sıkışmış bir parça gözüne çarptı. Birkaç gevşetme ile parçayı çıkardı ve makine hareket etmeyi kesti. Orion ekip arkadaşlarının meraklı yüzlerine bakarak,
"Sadece dengeleme kısmına bir vida sıkışmış. Görememeniz normal parça baya küçüktü." dedi.
Deniz oradan öne atlayarak "Birkaç kere bakmayı denedik ama her şey normal görünüyordu. Alice bile sorunun tam anlayamadı. "dedi
"Tabi bu karmaşık bir makine ama böyle olmasının bir nedeni de kötü kişiler kullanmasın diye aslında. Bu nedenle bu bilgiyi çok kişiyle paylaşmıyorum hatta devletle bile." dedi Orion göz kırparak.
"Evet evet biliyoruz ama en azından Alice'e gösterebilirsin bence nasıl olsa o da senin gibi bunlardan anlayan bir mühendis."
Alice hemen cevap vererek,
"Deniz! Biliyorsun Orion kadar saha tecrübem ve mühendislik bilgim yok ayrıca bu hassas bir makine tost makinesi değil o yüzden ısrar etme."
Orion o sırada araya girdi ve "Lütfen tartışmayalım. Hepimiz birbirimizden bir şeyler öğreniyoruz ve gelişiyoruz ama Alice bu konuda haklı bu hassas bir makine ve yanlış bir şeyler yaparsanız ve ben orada olmazsam düzeltmek daha uzun sürer ve bu hepimizi yorar. Ayrıca kendimi Uzay-Zaman Arkeoloğu olarak tanımlamayı daha çok seviyorum ama tabi ki genel mühendislik uzmanlığımı da es geçemem." dedi biraz kendini beğenmiş ama özgüvenli bir şekilde,
Ekip arkadaşları Orion'a hak vererek normal işlerine döndüler. Orion ekibine bakarak mutluluk ve huzurla dolduğunu hissetti.
Orion bu şirketi ve ekibi büyük bir titizlikle kurmuştu. Kendi da dahil her üyenin en az 2 alanda uzmanlığı vardı ve genel olarak ekipteki herkes birbirinin eksiğini tamamlıyordu. Zamanla da birbirlerine kenetli, güçlü bir ekip kurulmuştu.
Altı kişilik ekibinde Orion bir nevi ekip lideri konumundaydı. Şirkette hepsinin keskin kenarları olmasa da bazı sorumlu olduğu görevleri vardı.
Orion her türden uzay ve zamanda arkeolojik çalışmalar yürütüyor ve bunları kaydediyordu. Bu kayıtları hem geçmişi keşfetmek için hem de geleceğe yararlı olmak için tutuyordu. Geleceği sevse de ilgi alanı daha çok geçmiş zamandı. Arkeoloji alanındaki birkaç doktorası dışında Genel Mühendislik alanında da uzmanlığı ve doktorası vardı. Genel Mühendislik aslında bütün mühendislik disiplinlerini kapsayan eğitimi zor olan bir alandır. Bu sayede Orion her türden ve zamandan makine-elektrik-bilgisayar-biyolojik sistemlerin mühendisliğini çabucak anlıyor ve hayatında da bu bilgisi çok işine yarıyordu.
Alice ekibin resmi olmayan ikinci yardımcısıydı. Orion'a daha yakındı ve genelde ona çalışmalarında yardım edip ek olarak da kendi araştırmalarını yapıyordu. Alice ekipte Orion dışında farklı alanlarda uzmanlığı en çok olan ikinci kişiydi. Ekibin Doktoruydu ve farklı canlı türlerinin anatomileri ve sağlığı hakkında büyük bilgi birikimine sahipti. Daha çok zeka kavramı konusuyla ilgileniyordu. Evrensel Canlı Nörolojisi ve Genetiği Uzmanlığı dışında Kuantum Makineleri ve Mühendisliği alanında da Doktorası vardı. Ayrıca Oriondan da başka alanlarda dersler alıyordu.
Deniz, ekibin ilk yardımcılarındandı ve Orionun en yakın arkadaşıydı. Canlı Türleri Davranışı ve Psikolojisi alanında büyük bir bilgi birikimine sahipti ve bir nevi ekibin yapıştırıcısıydı. Psikoloji konusundaki uzmanlığından gerekmedikçe hiç bahsetmezdi. Dert dinlemeyi çok sevmeyen ama yine de bu konuda en çok yardımcı olan kişiydi. Psikoloji dışında Jeoloji ve Değerli Madenler-Maddeler-Malzemeler(Jeoloji ve MMM) mühendisliğinde uzmanlığı vardı. Daha çok mühendisliği sevse de Orion dışında psikoloji konusunda hep ona danışılırdı. Kendisinin aksine herkes bu konuda ayrı bir yeteneği olduğunu söylerdi.
Arbor ekibin Gezegenbilimcisi ve Ekolojik Tarımından sorumluydu. Boş bir gezegeni eline verseniz kısa sürede onu canlandırabilirdi. Rejeneratif tarım konusunda uzmanlığı vardı. Bunun dışında Nanoteknoloji ve Atomaltı Teknolojiler konusunda baya bir çalışması ve bilgi birikimi vardı. Yoldan geçerken görseniz irikıyım hali ve kırmızı saçlarıyla hemen dikkatinizi çeker.
Sirius, Su ve Benzeri Maddelerin/Canlıların Yaşamı konusunda Uzmandı. Ayrıca Canlı Habitatları-Ekolojileri ve Davranışları konusunda da Uzmanlığı vardı. Birçok konuda Arbor ile birlikte Orion'a mekan bilgisi ve adaptasyonu için bilgi sağlardı. Biraz sıska ama çevik biridir.
Horatus aslında ekibin en yeni üyesiydi. Daha çok zaman anomalileri üzerinde çalışıyordu ama alan olarak Zaman Paradoksları ve Sonuçları konusunda uzmandı. Orion ile sık sık bu konularda sohbetleri olur. Ayrıca adrenaline bayıldığı için de birçok uzay mekiği ve türlü türlü uçan, yüzen, tırmanan, yolda giden makineler konusunda büyük bilgi sahibi evrensel bir pilottur. Herhangi bir zamandaki aracı sürebilir ve rahatlıkla öğrenebilir. Bunun için de çoğunlukla tersine mühendislik uygular ve bu konuda da uzmanlığı var. Odasında birçok araç şeması ve kuantum formülleri bulabilirsiniz.
Orion herkesi zaman içerisinde bazen belirli olaylar sonucunda bazen de yakından tanıyarak birleştirdi ve böylece bu kişilerden kaliteli bir şirket ve ekip kurulmuş oldu. Canını bile emanet edebileceği bir ekip...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Varoluşsal Sonsuzluk : Uzay Ekspresi
Science Fiction...." Çok güzel. " diye düşündü Orion treni incelerken. Viktorya Dönemine uygun dekore edilmişti. Kiremit rengi perdeler, eski tarzda eriyen şamdanlar ve gotik tarzda, döneme özgü, giyinmiş türlü türlü gezegenden insanlar... Neptünden geçerlerken tr...