01

1K 65 8
                                    






Kim Minju amat menyukai kota ini. Kesibukan dapat terlihat di kota ini dan dia berseorangan diri. Dia tidak boleh melalui kesibukan ini selama 24 jam sehari tapi Seoul Academy of Art ada lah sekolah impiannya dan apabila dia di terima di sekolah itu, dia mempersiapkan diri dia yang dia bisa tinggal di Kota Seoul yang penuh dengan kesesakan. After all Minju tinggal bersama 3 sahabatnya yang telah menyokong impiannya sejak dahulu lagi.

Tinggal di Daejon selama bertahun² membuat dia ingin keluar dari halaman kampungnya. Selepas sahaja graduasi, Kim Minju dan 3 sahabatnya yang lain pindah ke Seoul pada esok hari.

Berpindah ke Seoul adalah impiannya bersama sahabat baiknya. Kim Minju, Kwon Eunbi, Choi Yena dan Kang Hyewon telah berteman sejak mereka kelas 10 lagi dan mereka menjadi rapat setelah ikut bekerjasama dalam theatre 'The Little Mermaid' yang mereka terlibat sebagai pengurus. Apabila mereka menginjak ke kelas 11 mereka telah menyimpan uang, mereka telah mendaftar diri di kolej mereka mengikut jurusan yang mereka minat dan berjaya masuk ke kolej yang sama. Mereka sadar bahwa mereka bisa melakukan itu tanpa bantuan ortu mereka.

Dan disinilah mereka, 2 bulan di pertengahan musim gugur mereka menduduki tahun pertama di kolej. Minju berasa gembira kerana hidupnya berubah dan keluar dari kampung halamannya tapi dia tetap berasa sepi. Bukan sebabnya Minju tidak mempunyai teman, dia mempunyai banyak teman tapi masih ada sesuatu yang kosong dalam diri nya.

Pada tahun kedua sekolah menengah, berita tentang Minju yang gay telah tersebar. Dia berfikir ketiga kawannya akan berpaling darinya tapi hakikatnya mereka sedikit pun tidak terpengaruh dan malah menyokong Minju. 3 sahabatnya lah yang siap siaga di sampingnya kalau Minju dibuli. Minju amat berterima kasih dengan mereka. Tanpa mereka, mungkin Minju tidak akan gembira dengan kehidupannya sekarang

Tapi halangan terbesarnya ialah sexuality. Emang bukan susah sih untuk mengetahui dia lesbian terlebih lagi dia di kota Seoul ya jadi ok² aja tapi Minju tidak mempunyai pengalaman dalam percintaan. Jadi Minju menjadi orang yang tertutup dalam perhubungan.

Ketika Minju membuka pintu rumahnya, dia telah disambut oleh ketiga sahabatnya atau patutkah dia bilang 2 karna Eunbi sedang tidur di sofa mungkin kelelahan. Yena dan Hyewon mengalihkan padangan dari hp mereka dan tersenyum ke arah Minju yang baru pulang.

"Kau tau Minju apa yang terjadi tadi?" Kata Yena, meletakkan hp dan mengekori Minju ke dapur

"Adakah kau masih ingat pelajar luar negara di kelas hip hop ku?" Tambahnya lagi, tapi sebelum Minju menjawab yena telah membuka mulutnya Yena sudah memotongnya

"Dia minta nomerku Minju!" Ujarnya antusias sambil bertepuk tangan saking gembiranya dia, Minju melihat housemate nya ini dan tidak dapat menahan tawanya akibat tingkah housemate nya ini

"Aku gak pernah meragukanmu waktu kau bilang kau akan melakukannya" Ucap Minju, melepas tasnya di lantai berdekatan ruangan tamu mereka

Yena cuman mendengus ke arah temennya dan bertanya

"Makan malam hari ini apa ju?" Minju memutar bola matanya

"Kau bisa berteman dengan pelajar kulinari? Jika bisa, dia akan memberi bantuan yang amat besar buat kita. Aku juga penat menjadi tiap hari memasak buat kalian" Dia buka pantry, melihat bahan yang bisa dia jadikan masakan karna Minju juga bukannya ahli dalam memasak ya tapi sekurang²nya dia tahu cara untuk memasak dibanding ketiga housemate nya ini




Ting tong!





"Biar aku yang mengurusnya!" Ucap Yena yang menyebabkan Minju memandangnya dengan tatapan aneh, dia tidak berkata apa² dan mengikuti Yena untuk melihat tetamu itu. Minju heran dengan ekpresi Yena yang berubah menjadi keliru apabila melihat tetamu yang datang, dengan rasa penasaran yang besar Minju pun berdiri di sebelah Yena. Mereka sangat jarang mempunyai tetamu karna tidak satu pun dari keluarga mereka ada yang tinggal di Seoul.

yellow Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang