Als we uitgestapt zijn pakt Dennis zijn camera en Mandy haar iphone bij de hand. Dennis gaf me een soort clipje voor aan mijn shirt. "Wat moet ik hier mee?" Vraag ik. "Zit microfoontje in. Als je die dicht bij je stembanden zet dan is het geluid heel erg zuiver." Legt Dennis uit. Ik glimlach. "Cool ding!" Roept Mandy enthousiast. Dennis glimlacht ook weer. "Thanks!" Zegt hij dan. Als we aan de eerste winkel staan , zien we dat het een kledingwinkel is. Eerst kijk ik wat door de etalages en zie er een paar lange grijze laarzen staan, echt zo kawaii , denk ik bij mezelf. "Gaan we hier binnen?" Vraag ik dan. Mandy kijkt opgewonden naar de topjes, maar Dennis kijkt op een manier alsof hij liever thuis was gebleven. "Sorry shoppen is niet echt mijn ding meiden.." Zei hij en duwde zijn bril wat naar omhoog. Nee hoor, dennis is geen nerd. Sterker nog, hij is erg populair en heeft best wel hot kapsel. In ieder geval, hij haat shoppen en meidendingen. Dat was ik even vergeten, hihi.
"Ok maakt niet uit we gaan snelshoppen." Zei ik om hem gerust te stellen. Hij glimlachte. Als we binnen kwamen zagen we een groep jonge meiden rond de 13 jaar met super korte kleren aan. "Wat een stelletje sukkels.." Hoor ik eentje zeggen. Ze hadden tonnen shmink op en hun lippen waren opgezwollen van de laag lipgloss die erop kleefde. ik keek wat boos en ze begonnen te lachen. Ik wilde erop afgaan, als Dennis me tegen hield. "Laat die kleuters doen ze zijn te laag voor jouw niveau." Zei hij zo luid dat ze hem hoorde. Eentje kwam naar ons toe. "Zeg eens hoe heet die knappe gast daar?" Vraagt ze nogal bitchie achtig. "Nou vraag t m dan zelf maar als je durft." Zei ik en stapte vol zekerheid naar een andere gang met Mandy. "Waar is Dennis?" Vraag ik. Ik draai me om en zie hem bij de lingerie staren.. "Heee schei eens uit Dennis!" Riep Mandy een beetje boos. Hij schrok wakker. "Sorry ik was ... Euh..-" mompelde Dennis. "..ehm afgeleid?" Onderbreek ik hem. Mandy begon wat te lachen. Dennis werd rood als hij zag dat we lachten. Mandy bleef maar lachen en ik kijk plots heel serieus. Dennis word nu nog roder. "He mandy kappe nou zie je niet dat Dennis dit niet leuk vind?" vraag ik haar rustig. "Oke oke" zegt ze met een beetje gegiechel. Plots zet Dennis de camera aan. Dan komen die barbiekleuters op ons afgerend. "Waarom heb jij een camera?" Vraagt eentje. "Nou eh..." Mompelt Dennis. Ik kijk hem met grote ogen aan en maak hem duidelijk dat hij moet zwijgen. "Nou?" Vraagt ze met een arrogant toontje. "Rot is op!" Roep ik plots. Ik kon het niet meer aan. Ze begonnen te lachen. "Nou we zijn hier voor een programma." Zegt Mandy om me te helpen. "Programma?" Vraagt ze met een nieuwsgierig en tegelijkertijd gemene blik. "Gaat je niet aan. Ga nu weg." Zeg ik. Ze nemen hun iphone bij de hand en maken onverwacht een selfie met Dennis erbij, met hun duckface hoofd. "Wat is jullie probleem? Stelletje babys!" Roept Mandy jaloers. "Hoe noemde je ons?" Vroeg eens van de tuttebellen. "Wij zijn mooier, rijker en cooler dan jullie 2 dus zwijg." Zegt eentje. Oke nu was ik boos. Ik vloog uit de hand van Dennis vandaan en liep de winkel uit. "Ga maar weg watje!" Riep eentje. "Ach hou toch jullie bek en word es volwassen!" Riep Dennis en liep achter me na. "Wat een sukkels.." Mompel ik. Dennis kijkt me begrijpent aan. Mandy is nog binnen om de laarzen te betalen. "Oh wat heb jij een slechte stijl, ben je een cowboy ofzo?" Roept eentje uit het groepje. mandy negeert het en loopt rustig naar buiten met de kleren. Dennis zette de camera aan. "Hoi allemaal.." Zeg ik. "Die kleuters in die winkel..." Zeg ik gefrustreerd maar heel stil. "Ik was net dus binnen en eh.." Plots komt mandy aanrennen. "Polly ik heb de laarzen!" Riep ze. Het werd wat donker. "Mooi nu nog de pruik en kleren en make up." Zei ik blij. Dennis zette de camera weer uit.
JE LEEST
YouTube
Non-FictionPolly Statesburgh uit New York besluit om op haar 17 jaar een Youtube Kanaal te maken waar ze elke dag een video op plaatst. Ze gebruikt het als haar publieke dagboek, als ze plots ontdekt wordt door haar school en de leerlingen aan haar voeten hang...