Dag 1. Mijn kanaal...

709 31 9
                                    

Mijn naam is Polly Statesburgh. Vandaag ben ik 17 jaar geworden en besluit een Youtube Kanaal op te richten. Ik ben nogal op mode en uitgaan gericht, dus ga ik het gebruiken om mijn dagen te delen met de hele wereld.

-wat vooraf ging-
Ik start mijn pc op en ga naar Youtube. Als ik twijfel en dan toch op de knop "register" klik, zie ik plots een gedachte in mijn hoofd.. "Wat als ik een wereldbekende youtube blogger zou worden?" Dacht ik. Ja! Ik melde me aan en koos een naam voor mijn kanaal... Hmmm... "Polly'sWorld" heet het. Ik koos een profielfoto. Hmmm. Ik nam mijn iPhone en maakte snel een random selfie en uploude die naar mijn pc en zette die als kanaalfoto. Een omslag had ik niet nodig. Oke, dan nu een video, dacht ik bij mezelf.

-einde flashback-
Ik zette de camera aan die ik van mijn vader had gekregen. Een van Canon, super scherp beeld en een geweldig grote memorycard.

Ik zette me aan mijn knalroze muur op mijn kamer, deed de deur op slot en zette me op een stoel. De camera ging van start.

Ik staarde even, want ik had echt niks voorbereid. Waar zou ik over gaan praten, ohnee! Ik vergeet mezelf voor te stellen op de camera, ik vergeet zon groet enzo,...

Plots knipper ik met mijn ogen.
"Oh hey Youtube!" Stotterde ik en begon wat te lachen om mezelf. "Gewoon mezelf blijven Polly..." Dacht ik luidop. "Hey youtube! Met polly !" Zei ik zelfverzekerd. Bah... Nu klonk ik alsof ik aan de telefoon zat met een vriend..
Ik slikte en zette de camera uit. "Best even oefenen..." Mompelde ik tegen mezelf.
Ik nam een papier en een potlood. Ik begon te brainstormen. Plots hoor ik geklop op de deur. "Polly! Doe die deur open! Je mag komen eten!" Hoorde ik. Het was papa. "Ja momentje ben bezig voor school!" Zei ik gefrustreerd. Ik nam het potlood en schreef enkele woorden op die me intresseren...
"Mode, shoppen, make up, nail art, uitgaan, bloggen, tekenen, lezen, koken,..." Dacht ik en schreef ze op.

Oke, ik weet het! Ik ga mijn eerste video maken in de stad. Maar daar heb ik hulp bij nodig, denk ik bij mezelf. Ik bel meteen Mandy en Dennis. Mandy is heel goed met video editten en Dennis met cameras...
Ook zijn ze mijn aller beste vrienden. Mandy had ooit een youtube kanaal, ze was zeer beroemd in New York en in Canada voor een of andere reden. Ze had haar kanaal stop gezet omdat haar kanaal af en toe te veel haat kreeg van die stomme trutten van andere scholen.
Maar ik kan daar tegen, denk ik.
"Hey Polly! Waarom bel je?" Vraagt Mandy aan de lijn. "Ik heb een youtube kanaal en ik wil je vragen me te helpen." Zei ik nieuwsgierig. "Echt? Wow! Wat een eer haha! Oke ik kom zo.." Mandy haakt af en meteen bel ik Dennis. "Hey Poller! Wat is er?" Vraagt Dennis. "Ik heb een kanaal op Youtube en ik wil je vragen of je me kan helpen, Mandy gaat ook helpen met de video editting misschien kan jij de camera doen?" Vraag ik. "Oke ik kom zo." Dennis haakte af.
Even later hoor ik de bel aan de deur en zie door het kijkgaatje van de deur dat Dennis en Mandy er zijn. mandy heeft haar MacLaptop mee en Dennis heeft een paar camera pluggs mee. Ik doe de deur open en laat ze binnen. "Polly waar gaat je kanaal dan over en waar ga je opnemen?" Vraagt Mandy nieuwsgierig. "Nou ik heb een blad met allerlei intresses ..." En ik haal het brainstorm blad tevoorschijn. "En ik zou in de stad willen opnemen, mijn eerste video als een cosplayer" zei ik enthousiast.
"Cosplayer?" Vroeg Mandy vragend. "Ja je weet toch wel wat dat is he?" Vraag ik. "Ja tuurlijk. Maar waarom cosplay?" Vraagt Mandy. "Nou op youtube worden er veel cosplays en vlogs gemaakt dus is dit een goeie start?" Zei ik blij. Dennis knikte en ik sleurde ze mee naar buiten met de camera. Als we in de taxi zitten onderweg naar de stad, neem ik de camera. "Je kan hier al wat opnemen" zegt Mandy. Ik knikte en zette de camera aan. Zodanig dat Dennis en Mandy ook in beeld zitten. "Hooi!" Schreeuw ik. Mandy geeft me een ongeziene duw in mijn buik. "Aw.." Zeg ik stil. "Ik ben Polly en dit zijn mijn twee beste vrienden Dennis en Mandy. Misschien kent iemand Mandy nog van JesuisLilMandy.." Ratelde ik. Ik draai de camera naar de taxi chauffeur die niks door heeft. "Zeg eens hoi tegen onze chauffeur..." Roept Dennis ertussen. De chauffeur draait zich om en kijkt een beetje verlegen. "Hoe heet je?" Vraag ik. "Ik heet Lorence" zegt hij. En hij duwt zijn pet wat naar boven. "Al eens op Youtube geweest?" Vraag ik weer. "Ja hoor, ik kijk wel eens naar Vines Compulations..." Vertelde hij. "Ohh" zeg ik alsof het me boeit. Ik draai de camera weer naar mij. "Dit is mijn eerste video en we zijn onder weg naar New York City. Ik ga een Cosplay maken van Hatsune Miku..." Zei ik. Hatsune Miku is een Anime character met lang blauw haar. Ze is niet echt en kan zingen, ookal is haar stem gemaakt met computer programmas...

Ik zette de camera uit en stapte uit de taxi. Well, Here I am!

YouTubeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu