~Jade's pov
Het is ochtend en ik word wakker door een kusje om mijn hoofd. ik doe mijn ogen open en zie Matthijs mij kusjes geven.
"goede morgen!" zegt Matthijs vrolijk "goede morgen" zeg ik als ik beter mijn ogen open doe zie ik dat Matthijs een ontbijtje heeft gemaakt.
"ahw dat hat je echt niet hoeven doen" zeg ik "jawel je verdient het!" zegt hij "dankje" zeg ik en geef een kus op zijn wang
Ik begin met eten van mijn ontbijtje daarna kleed ik me om."heb je misschien zin om vanmiddag naar mijn training te komen?" vraag ik "ja is goed" zegt hij
op de training
"ik ga me even omkleden" zeg ik tegen Matthijs "ja ik zie je zo" zegt hij
ik loop de kleedkamer in en kleed me om ik praat nog even met de meiden en ga dan het veld op.
Matthijs zwaait naar mij en ik zwaai terug dan begint de training.
als we een beetje opgewarmt zijn gaan we toornoeitjes spelen.
en ik maak een doelpunt.
daarna is de training afgelopen.
"Jade kan ik je nog even spreken?" vraagt Erik "ja hoor" zeg ik "ik kom zo weer terug" zeg ik tegen Matthijs ik loop naar Erik toe.
"misschien heb je het al gehoord en anders weet je het nu we hebben volgende week een wedstrijd" zegt hij "ja dat had ik al over gehoord" zeg ik
"ik wou vragen of jij mee wou voetballen?" zegt Erik "echt?" zeg ik "ja Jade je bent echt goed" zegt hij "oke dan graag!" zeg ik "mooi zo we verzamelen gewoon hier" zegt hij "oke prima" zeg ik
en ik loop weer naar Matthijs toe "en wat zei hij?" vraagt Matthijs "ik mag volgende week mee spelen met de wedstrijd!" zeg ik "ik kom zeker kijken!" zegt hij "zou je me naar huis willen brengen?" vraag ik "ja hoor" zegt hij
matthijs brengt mij thuis en ik zwaai hem uit.
volgende week
oeh vandaag eerste wedstrijd ik ben best zenuwachtig wat als ik het nou helemaal verpest!
ik schuif de gedachtes weg en ga naar de plek waar we hebben afgesproken.
Als ik aan kom zijn er al een paar meiden. "hey jade!" roept juul "hoi hoi" zeg ik juul en ik zijn best goede vriendinnen geworden.
"heb je er zin in?" vraagt ze "ja maar ben best gespannen" zeg ik "het komt goed!" zegt ze "dankje!" zeg ik
als iedereen er is gaan we naar het stadion toe waar we gaan spelen het is de stadion van de tegenstanders.
we moeten vandaag tegen Feyenoord (vrouwen) ik heb gehoord dat ze best goed zijn maar ik denk dat wij ook wel een sterk team hebben maar we gaan het zien.
als we het veld op lopen hoor ik iemand mijn naam roepen en ik kijk naar de tribune en ik zie dat mijn ouders en broer er zijn en ik zwaai naar ze.
Als iedereen op z'n plek staat begint de wedstrijd.
Feyenoord heeft de bal en past behendigt over.
ze zijn best goed en ik zie dat we een beetje moeite hebben met de bal afte pakken.
maar dan heeft Anne de bal en schopt ze die naar Juul en Juul rent richting het doel ze schiet hem naar anoek en die schiet tegen de lat aan.
Dan heeft Feyenoord de bal ze komen langzaan richting het doel dan schiet een van hun richting het doel........ mis.
pfff geluk hebben maar niet voor lang
Feyenoord laat het er niet bij zitten en schiet nog een keer dit keer was het raak. 1-0 voor feyenoord. en dan hebben we pauze. Erik wil ons spreken."kom op damens geef niet op als Feyenoord de bal heeft jullie moeten er een beetje in kommen en ik weet het Feyenoord is sterk maar jullie zijn sterker!"
zegt Erik"geef niet op en geef alles wat je in je hebt!" met voele moet gaan we weer het veld op.
Feyenoord heeft weer de bal maar Lena schiet hem weg ze paast hem naar Nina en Nina paast hem naar mij ik schiet op het doel...........
en het is raak!!
alle Ajax staan op van hun stoelen en beginnen te juichen en alle team genoten komen naar mij toe en geven me een knuffel dan gaat de wedstijd weer verder we nog niet gewonnen het staat 1-1.
Feyenoord probeert op het doel te schieten maar de keeper hout het tegen.
Femke heeft de bal en schopt hem naar mij ik schop hem naar Nina en Nina schopt hem naa Juul die de bal in de doel kopt.
en weer beginnen alle Ajax fans te juichen en ik ren naar juul en geef haar een knuffel. het staat 2-1!
Feyenoord probeert nog een paar keer maar het lukt niet wij ook nog maar het blijft 2-1, in de laatste paar minuten krijg ik de bal naam me toe geschopt
van Anne en ik schop hem in het doel! weer een doelpunt en de er wordt gevloten de wedstijd is af gelopen en we hebben met 3-1 gewonnen!
dat wordt feest vieren! "jade?" vraagt Erik "ja?" zeg ik "zou je geintervieuwd willen worden er zijn een paar mensen die jou willen intervieuwen maar het hoeft niet" zegt hij
"ik wil wel" zeg ik "kom maar" zeg hij ik loop naar Erik toe en die wijst naar een camera en een man met de microfoon in z'n hand.
"hoi Jade hoe ging de wedstrijd?" vraagt hij "hey, ja het ging goed in het begin moesten we er een beetje in kommen maar daarna kwamen we sterk terug" zeg ik
"en hoe bevalt z'n wedstrijd dit was natuurlijk je eerste keer" zegt hij "ja ik was eerst best wel zenuwachtig maar ik vind het super leuk" zeg ik
"en je hebt natuurlijk 2 doelpunten gemaakt! gefeliciteerd!" zegt hij "dankje wel" zeg ik "en hopelijk gaan we nog veel vakker van je zien" zegt hij
"dat denk ik wel!" zeg ik en het intervieuw is klaar.
het intervieuw wordt op tv uitgezonden dus ik kan het terug kijken asl ik wil maar ik weet niet of ik dat wel wil! maar eerst feest vieren! i
k vier samen met mijn familie en het team feest in een kroeg.
Als ik een beetje aan het dansen ben tik er iemand op mijn schouder draai me om en zie..................
-------------------------------------------------------------
weer een clifhanger! sorry :)
en ik heb er een paar spaties tussen gezet dan was het makkelijker te lezen!
xx me! :)
JE LEEST
When I saw you ~ Matthijs de Ligt
RomanceDit verhaal gaat over een meisje dat verliefd wordt op Matthijs de Ligt. Sorry als het boek een beetje slordig is! dit is pas mijn eerste boek! enjoy! :) #33 fanfictie {30-01-2021} #3 Matthijs {17-02-2021} #1 deLigt {13-07-2021} #3 MatthijsdeLigt {1...