"Tak boleh ke aku blah esok? aku takut ni..seram dowh kat luar tu.."apa punya lelaki lah
biarkan perempuan blah tengah malam.Saja je nak menyakat."No.Sekarang jugak!" Serious la..no pliss..we serammmm!! aku nak start menangis ni!
WAAAAAAAAAAAA-dalam hati.."Weh..serious la!! jangan buat aku macam ni..aku gurau-gurau je la" cari alasan supaya dia
berubah fikiran.Plis la jadi.Mampos la aku kalau tak menjadi."Blah.." Daniel mengeluarkan nada yang perlahan. Jangan sampai aku hilang sabar kang! ada terima lima jari.
"Dan..." aku tidak tahan lagi..air mataku mengalir hingga ke dagu.Tidak tahan dengan emosi
Daniel. Aku terpaksa juga berambus. Aku bergurau sedikit je. Tapi kau terlebih emosi sangat ni."Kau kan nak balik..apa lagi tercegat dekat situ..sila lah memulakan perjalanan anda ke pangkal
jalan" Huhu..sampai hati kau kan Daniel.It isn't fun anymore tak kelakar. Tak pe Dan..Ni hari kau
Esok kau tunggu hari badluck kau ea."Aku nak merajuk dengan kau! lepas ni jangan carik aku." aku menjeling lidah. Siapa suruh buat aku hilang sabo!
"Okay" dengan selambe nya mamat itu berkata-kata.Perghh rasa tangan aku ni dah mula nak bergerak then pergi ke muka mamat tu.Geram gw tengok. talk to the hand ah! tapi untuk kau special..double punya.amacam?
"blah lu!Mak Nah asalamualaikum! saya nak blah ni..kalau tidak mamat ni maki saya macam2"
Tau tak..aku memang menyampah gila dengan mamat sewel tu! ambek ko."aloo...kalau macam tu Mak Nah dah tak ada kawan la ni.." Alolo..wanita separuh abad itu merenget.
"Tak apa Mak Nah nanti saya call je.Boleh la kita jumpa dekat mana-mana." beri idea.SUpaya Mak Nah tidak kesepian.
"Ok beres!" Terima pendapat aku.
"Ok cau lu Mak Nah" ba bai.
"Bai sayang!" senyuman manis deberinya sebelum aku melangkah keluar daripada rumah besar gedabak tu.
"Dah tak payah nak drama sangat berambus lah sekarang!" ishh tak boleh tengok orang bermesra langsung.
**********
Hampir sebulan aku mengelak daripada Daniel Aka mamat poyo.
Ye.Aku nak elakkan dari bertembung dengan dia.Nanti entah apa yang dia nak buat dekat aku.
From now on also,aku nak spent time dengan kawan baik aku iaitu Rai."Beb apa khabar?"
"Khabar baik, kau pulak? "
"Ok,je. Apa cer dengan Mamat poyo tu?" tanya pula dah la aku tengah avoid dia.
"entah? lantak dia lah nak buat apa.. bukan masalah aku pun."betul apa aku cakap ni.Masalah dia masalah dia la.MAsalah aku masalah aku.
"Ohh.." I guess tu tanda faham dia.
*******
Daniel P.O.V's
"awak boleh berkenalan tak? saya rasa berminat pula dekat awak!" tanya seorag gadis.
"Nanti la aku ada banyak kerja ni! malas nak layan perempuan macam kau ni" terlebih emosi ni.
"Awak ni..ala sekali-sekala..berkenalan..berkawan..lama-lama bercinta pula.." angan-angan gadis itu.
"Eh perempuan kau jangan kacau time macam ni boleh tak? aku dah kata kan aku busy ni! so blah la menyampah pula aku tengok muka make up tebal kau tu.Entah-entah bila buang topeng tu muka entah apa.ew semak la." menyampah je dengan minah sorang ni.Semak tau tak? aku tau la muka aku ni hensem..tapi kacau aku pun ada time dia.Dah aku cakap jangan kacau..maksudnya jangan kacau la! kalau kau buat hal,terima padah nanti karang!
-------
"ape kes ni?bising-bising je?" tiba-tiba natha terdengar bising dekat depan pintu library.
"Ohh Natha kau..tak ada apa-apa..eh aku rasa dah lama tak nampak kau" aku dah lama tak nampak minah ni! uishrindu aku.
Tamat P.O.V's Daniel
********
Natha's P.O.V
Alamak mamat ni pulak..habis la aku..baik blah sekarang.plan aku nak elakkan diri daripada Dan..tapi nampak macam dah tumbang je plan aku ni..
Aku baru sahaja mahu larikan diri..Dan memegang tangan ku
itu bukan biasa..aku rasa jantung aku berdebar-debar,beb. mataku juga membulat. Cuak.
To be continued..
Amacam part kali ni?? kalo bole vote bru la semangat nak sambung..
Hmm ape jadi ea next part? hmm nantikan..🤧✌️
YOU ARE READING
The Badboy is a Playboy
RomanceLelaki ni Badboy ke? Playboy ea? hmmm... Tapi nampak gaya macam ye.Hmmm.. cer tekan button read to..hihi.. No 18+ scene. :) it's not a necessary. Published:Tuesday 9/24/20 Story by: Ifarissa no copyright. Feel Free to read ...