Ik loop al bijna 3 uur doelloos in het rond. En kan alleen maar denken aan hoe mijn ouders daar maar lagen. Het zag er zo verschrikkelijk uit. Overal was bloed. Ik krijg het beeld maar niet van mijn netvlies. Het word al bijna donker. Ik besluit even op het strand te kijken. Tenslotte ligt zand zachter dan steen. Even later kom ik aan op het strand. Ik ga zitten en de zon gaat onder. 'Waar kan ik naar toe. En met die gedachte van ik in slaap.
~next day~
Ik word wakker van een zonnestraal op mijn gezicht. Ik doe langzaam mijn ogen open. Maar ik lig niet meer op het strand maar in een groot bed.
De deur gaat open en ik doe snel alsof ik nog slaap. Ik hoor een mannen stem en een vrouwen stem. 'Ja ik vond haar gister op het strand. Ik heb haar opgetild en naar hier gebracht en in mijn bed gelegd. Ze voelde heel koud aan en het leek wel alsof ze had gehuild'. Zei de mannen stem. 'Dat heb je goed gedaan Ian wacht hier maar tot ze wakker word. Ik kon straks wel even kijken.' Hoorde ik de vrouwen sten andwoorden. En de deur sloeg dicht.
De jongen heette dus Ian. Stiekem opende ik mijn ogen om te kijken hoe hij er uit zag.
Hij was lang en gespiert. Best knap eigenlijk. Ik sloot snel mijn ogen toen ik merktte dat hij keek. Hij begon te lachen. 'Je bent wakker zo te zien.' Ik hoorde hem van zijn stoel opstaan en even later voelde ik het bed in deuken. Ik deed mijn ogen weer open en ging recht op zitten. Hij stak zijn hand uit en ik paktte hem aan. 'Ian'. 'Lizz'. 'Wat deed je op het strand'? In eens komt alles van gisteren weer naar boven. Ik begin te huilen. 'Sssstt stil maar. Je hoeft het niet te vertellen'. Op dat moment gaat mijn telefoon. Ik pak hem op. 'Hallo met lizz'. 'Uuhhmm ja met Anja. Politie LA. We hebben elkaar gisteren ontmoet.' 'Ja dat klopt kan ik u helpen. 'Ja eigenlijk wel. We hebben iets over je ouders. Zou je hier zo snel mogelijk kunnen zijn. En het is misschien beter als je niet alleen komt.' 'O-oke ik ben er over 1 uur'. 'Oke tot zo'.
'Wie was dat'? Vraagt Ian 'de p-politie'. Ik zie hoe zijn ogen groot worden. 'Ik moet er zo snel mogelijk naar toe'. 'W-wat is er dan'? Ik zucht. Misschien kan ik het toch maar beter vertellen. 'Nou.... ik woon eigenlijk in Nederland. Maar daar ben ik een paar keer opgepakt wegens Dealen en diefstal. Ik was verslaafd aan drugs mijn ouders vonden een afkickkliniek hier in LA. Ik heb er 6 weken in gezeten. Tot ik gister weg moest. Ik heb uren staan wachten tot mijn ouders kwamen. Maar ze kwamen niet. Ik ben toen naar het hotel gegaan waar ze verbleven. Ik kwam aan op de kamer. Maar ze waren dood , vermoord. Dus daarom belde de politie net. Ik moet er zo snel mogelijk heen. Maar ze zeiden dat het beter was dat ik niet alleen ging.' De tranen springen weer in mijn ogen. 'Ik ga wel met je mee'. Andwoord Ian. 'Maar misschien wil je eerst even douchen om tot rust te komen'. Ik knik en sta op. Ik pak mijn tas op. 'Als je het niet erg vind vertel ik dit even tegen mijn ouders. Ze waren ook erg ongerust'. Ik knik. En loop achter Ian aan naar de badkamer.
Na 10 minuten ben ik klaar. En loop ik richting de kamer. Waar ik stemmen uit hoor komen.
Als ik de deur open doe word het stil er komt een vrouw op me afgelopen. ' hallo lizz ik ben brigitte. Ik hoor net wat er is gebeurd en ik vind het vreselijk voor je'.
Dan komt er een man op me afgelopen. ' hallo ik ben cris de stief vader van Ian. En dit zijn Toon en Laura.' Een meisje en seen jongen zwaaien naar me. Ik zwaai terug.
Dan komt er een meisje op me afgelopen. 'Hoi ik ben layla-Jane. Maar noem me maar LJ.' 'Hoi ik ben lizz.'
' ik vind het super fijn om jullie te ontmoeten. Maar ik moet nu naar het politie bureau.
'Ik ga wel mee. Mam mag ik je auto lenen'? 'Tuurlijk. Tot zo'. Ik zwaai en loop naar buiten.