1

883 15 2
                                    

"Fluke hati-hati, masih awal lagi"-

"tidak, kita mesti cepat. Kerjaku masih belum siap"-

Bugh!!

"Fluke!"-tempik Earth lalu berlari ke arah Fluke.

"kan aku dah cakap jangan berla.....Omg"-Earth tidak habis bicara apabila dia melihat susuk yang dilanggar Fluke.

"emm...Phi Ohm. Ma..maafkan kawanku ini. Dia memang ceroboh"-kata Earth lalu menghampiri Fluke.

Ohm hanya menatap mereka dengan tatapan datar.

"Fluke! Kenapa menangis?"-tanya Earth apabila melihat ada air mata yang mengalir di pipi Fluke.

"sakit"-rintih Fluke sambil menunjukkan ke arah kakinya.

"auww Fluke, kakimu terseliuh"-

"huhuhuhu Earth kakiku sakit. Aku tidak dapat berdiri"-rintih Fluke. Tangisannya semakin menjadi.

"siniku bantu"-

Tanpa berlengah lagi, sosok badan yang kekar itu terus mengepong Fluke.

"Err Phi Ohm"-panggil Earth.

"aku membantumu membawanya ke bilik rawatan"-kata Ohm lalu memulakan langkahnya.

"ahhh ba..baik"-kata Earth lalu mengekori Ohm dari belakang.

Ramai orang yang lalu disitu terkejut dengan tingkah Ohm. Semua memandang Earth seperti tatapan 'apa yang telah terjadi'. Earth yang mengetahuinya hanya membutakan pandangannya. Dia juga tidak tahu apa yang sepupunya itu lalukan. Ohm tidak pernah berkelakuan baik seperti itu.

Fluke yang bingung dengan situasi tersebut hanya diam dan tertunduk malu apabila orang-orang memandangnya dengan tatapan pelik.
Fluke baru sahaja pindah ke universiti itu pada minggu yang lepas, jadi dia tidak mengenal siapa-siapa kecuali Earth iaitu kawan baiknya sejak bangku sekolah serta Prem.

Sampai sahaja di bilik rawatan, Ohm terus meletakkannya di atas katil.

"terima kasih Phi Ohm"-kata Earth sambil tersenyum canggung ke arah Ohm.

Ohm hanya menganggukkan kepalanya lalu meninggalkan mereka berdua di bilik rawatan tersebut. Dia sempat menoleh ke arah Fluke yang menatapnya dengan tatapan kosong sebelum dia betul-betul keluar dari bilik tersebut.

________________________________

Selesai saja Fluke dirawat. Fluke dan Earth sedang makan makanan yang dibeli Earth semasa dia sedang dirawat.

"siapa Phi Ohm?"-tanya Fluke.

"dia sepupuku"-

"apa kau tahu? Kenapa orang-orang tadi memandang dengan tatapan pelik?"-

"Phi Ohm itu anak pengusaha universiti ini. Dia seorang yang tegas dan pendiam. Mereka terkejut kerana Phi Ohm tidak pernah menolong sesiapapun yang pernah melanggarnya. Habis-habis mereka akan dimarahi oleh Phi Ohm. Aku juga sangat terkejut tadi kerana dia membantumu"-kata Earth lalu menyambung makannya.

"mungkin dia tengah mood baik"-

"tidak mungkin. Aku tidak pernah melihatnya dalam mood yang baik"-kata Earth.

"mungkin harini kau melihatnya"-kata Fluke.

"ish, cepat habiskan makananmu itu. Nanti aku akan ke kelas. Kau hanya tunggu aku disini"-kata Earth sambil menguntip sisa makanan untuk dibuang.

"aku ingin tidur"-kata Fluke sambil menarik selimutnya.

"auww, kumohon jangan tidur"-

"kenapa?"-tanya Fluke.

you made me be a possessive boyFRIENDTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang