Ohm pov.
Aku berjalan di blok Ekonomi. Orang-orang pasti memandangku pelik kerana aku berada di sini. Alasannya kerana aku mengambil jurusan Kewangan dan bloknya juga agak jauh dengan Ekonomi. Blok Kejuruteraan berada di antara kedua blok tersebut. Jika ada yang tanya aku akan memberitahu bahawa aku ingin berjumpa Kao. Tapi disebalik alasan itu adalah Fluke.
Aku tidak tahu mengapa tapi aku suka melihatnya yang selalu ceroboh membuat aku ingin terus mengawasinya. Tapi kelakuan tidak akan melebih kerana aku tidak ingin dianggap psycho.
"apa lihat-lihat? Ingin kujolok matamu itu?"-tanyaku kepada dua orang junior perempuan yang melihatku sedari tadi.
"maaf Phi Ohm"-kata junior tersebut lalu lari menjauhiku.
"cihh dasar pengecut"-
"auw Phi Ohm, buat apa disini?"-
Baru saja aku ingin memarahi orang yang menegurku tapi niatku dibatalkan apabila aku melihatnya.
"ketemu Kao. Kamu seorang saja?"-tanyaku.
"oh, aku bersama Fluke. Dia mengambil begnya tadi. Haa itu dia"-kata Earth lalu menunjukkan ke arah Fluke yang berlari kearah kami.
Deg. Jantungku tiba-tiba saja ingin berdetak dengan keras.
"auw Fluke jangan berlari nanti jatuh"-tempik Earth.
"aku baik-baik saj...ehhh"-
Dushh.
"auch"-Fluke sudah pun tertiarap di atas tanah.
"Fluke"-tempik Earth lalu menghampiri Fluke diikuti aku.
"sudah ku kata jangan berlari"-
"mulut mu masin Earth. Tengok lututku terluka lagi"-kata Fluke sambil cuba membangunkan dirinya.
"mulut ku tidak masin cuma kau yang selalu cuai. Dasar lembik"-kata Earth sambil membantu Fluke membangunkan dirinya.
Aku mengambil beg Fluke di tanah lalu membawanya ke arah bangku berdekatan diikuti Earth yang memimpin Fluke. Aku ingin membantunya tapi aku tidak mahu Earth memandangku pelik.
"kau tinggal disini dahulu bersama Phi Ohm. Aku membeli bandage untukmu"-kata Earth lalu berlari meninggalkan kami.
Suasana di sekitar kami agak canggung. Tidak ada sesiapa yang ingin memulakan pembicaraan.
Tringg.Tringg.Tringg.
Beg yang dipegangku bergetar. Aku memandang Fluke.
"err boleh Phi tolong ambilkan telefonku didalam beg itu?"-tanya Fluke.
Tanpa menjawab, aku terus membuka begnya dan mengambil telefon yang sedang berbunyi itu. Sempat aku melirik ke arah telefonnya untuk melihat siapa yang menelefonnya.
MAE❤
Aku terus memberikan kepadanya.
"terima kasih"-katanya lalu mengambil telefon itu.
"hello mae"-
"ya aku masih di kolej"-
"iya aku menginap di rumah Earth hari ini. Tugasku belum selesai"-
"iya mae"-
"iya, aku tidak akan menyusahkan mae Elin"-
"uhmmm"-
"apa? Dua minggu?"-
"baik"-
"kirim salam datuk dan nenek untuk Fluke"-
KAMU SEDANG MEMBACA
you made me be a possessive boyFRIEND
RomanceOhmfluke story Fluke yang baru saja membaik dari kisah silamnya kembali ke tempat asalnya dan dipertemukan dengan Ohm. Ohm yang mula tertarik pada Fluke mencuba sebaik mungkin untuk Fluke membuka hatinya lagi. Apabila mereka mula bahagia, seseorang...