Aku bangun dari tidurku dan terlihat Chan sedang dibuai mimpi di sebelahku. Aku menatap mukanya perlahan.
Terbitlah rasa cinta di hati aku lalu membelai rambutnya perlahan.
"Chan, kau nak amik hati aku balik ke?" desis hati aku.
Aku terus bangun dan hendak pergi ke bilik air tapi tangan aku di pegang erat olehnya.
"Babygirl, stay with me please..." katanya. Aku mengeluh perlahan.
"Daddy, babygirl nak masak breakfast ni." kata aku. Dia menggeleng lalu menarik aku ke dalam pelukannya.
"Stay sekejap pon jadi la." rungut dia. Aku hanya mengeluh kalah dan memeluknya kembali.
Aku melentokkan kepalaku ke dadanya. Entah kenapa aku rasa aman dalam pelukan dia? Sejujurnya aku rindu semua yang ada dalam diri dia. Cara dia melayan aku dan lain lagi.
"Hurmm babygirl.." panggilnya. Aku menoleh ke atas untuk melihatnya.
"Babygirl takyah masak la hari ni. Kita makan kat luar okay? You need to relax your mind too... okay tak?" soal Chan. Aku hanya mendiamkan diri untuk seketika.
"Hurmm if you want then I just follow you, daddy." kata aku. Malas dah nak melawan.
"Okay, let's get prepared now." kata Chan. Aku pon akur dan mengambil tuala untuk mandi. Setelah semua dah sedia, barulah kami keluar untuk breakfast.
Tanya pasal patung voodoo? Aku tinggal kat rumah. Aku selalu takkan bawak kalau nak keluar ke mana ii.
Selepas sarapan, kami berhasrat untuk pergi berjalan di taman. Dah lama kami tak keluar dating sejak kami berpisah. Sedang kami berjalan, ada gerai ais krim di situ.
"Nak rasa ice cream perisa baru?" soal peniaga itu.
"Babygirl nak?" soal Chan kepada aku. Aku hanya mengangguk.
"Boleh la bagi dua." kata Chan kepada peniaga itu.
"Daddy, daddy beli la ais krim tu. Babygirl nak cari tempat duduk." kata aku, ingin lepaskan dari pegangan dia. Tapi, makin erat pulak jadinya.
"No no no, daddy takkan lepaskan babygirl pergi lagi." kata Chan. Aku mengetap bibirku.
"Dia fikir aku nak lari ke?"
YOU ARE READING
「 C 」SKZ AF; ❛❛Curse of Voodoo Doll❜❜
Fanfikce"Our love is a curse" STATUS: Completed✅ STARTS: 18/09/20 ENDS: 17/11/20