ᴺᴵᴺᴱᵀᴱᴱᴺ

73 7 16
                                    

Semua wanita balik ke rumah sewa mereka untuk beberapa hari since dalam beberapa hari ni, Stray Kids semua busy untuk Unlock: Go Live In Live

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Semua wanita balik ke rumah sewa mereka untuk beberapa hari since dalam beberapa hari ni, Stray Kids semua busy untuk Unlock: Go Live In Live. Jadi, mereka akan stay di rumah sewa. Kalau tak bosan la katanya.

"Unnie unnie..." kata Hyein yang dari dapur.

"Kenapa tu?" soal Myoungji.

"Jom tengok movie nak?" soal Hyein.

"Tak nak la. Kalau kau nak tengok movie semua cerita seram. Malas la aku." kata Haenim. Hyein hanya mencebik.

"Bosan la tak buat apa ii ni." ngadu Hyein lalu duduk di sebelah Mira.

"Hurmmm tengok concert live dorang la..." kata Jiyoung.

"Masalahnya Cik Kwon Jiyoung, live dorang lambat lagi." kata Myoungji.

"Alaaa get ready je la." katanya lalu mereka semua berkumpul di depan tv.

"Ehh korang, korang ada terfikir nak jujur tak dengan dorang tu?" soal Jiyoung. Yang lain hanya terdiam.

"Hurmm Haenim terfikir jugak. Tapi takut la ada akibatnya nanti." kata Haenim. Dia hampir nak jujur dengan Seungmin kelmarin.

Tiba ii, pintu rumah dibuka. Ternyata itu ialah Kay. Nampaknya dia baru je selesai kerjanya.

"Kay, dah settle ke?" soal Mina.

"Belum. Dorang semua tengah buat live lagi. Ketua manager suh Kay balik dulu. Dia akan handle dorang." kata Kay lalu duduk bersama dengan mereka.

"Korang cerita pasal apa ni?" soalnya.

"Unnie, ada terfikir tak nak jujur dengan Hyunjin?" soal Hyein. Kay hanya mengerutkan dahinya.

"Pasal apa?" soalnya.

"Pasal patung tu..."

Terdiam Kay dibuatnya.

"Apa dorang rasa eh kalau kita bagitau?" soal Mira.

"Tapi kita kena terus gunakan... kalau tak, nyawa kita semua dalam bahaya." kata Chaera.

"Tulah tapi kau tak rasa kesian ke dengan Han tu, Chae?" soal Myoungji. Chaera hanya menunduk.

"Mesti ada cara lain... takkan la takde jalan yang lain, kan?" kata Jiyoung. Yang lain hanya terdiam, memikirkan sesuatu di dalam otak.

Di situasi Stray Kids

"Kamsahamnida." kata mereka semua sambil bowed. Mereka pon berlari ke belakang pentas.

"Congrats to you all sebab dah berjaya tamatkan live concert." kata manager. Mereka semua pon duduk di tempat rehat.

"Hurmmm manager-nim, mana Kay?" soal Hyunjin.

"Ohhh saya suruh Kay balik dulu. Dia nampak penat sangat, Hyunjin. Tu yang saya bagi dia balik awal." kata manager. Hyunjin hanya mengeluh.

"Asal Hyunjin?" soal Chan.

"Hurmm takde pape. Jinnie pelik tengok dia sejak kebelakangan ni. Macam dia sembunyikan sesuatu dari Jinnie." kata Hyunjin. Yang lain hanya terdiam.

"Korang tak rasa pelik ke?" soal Han.

"Pelik macam mana?" soal Lino.

"Pelik la. Macam lepas kita buat salah dengan dorang dulu, dorang cepat maafkan. Selalunya kalau kesalahan kita susah tau nak maafkan. Lagi ii kes Hyunjin, Lino hyung, Changbin hyung." kata Han lagi.

Mereka terdiam lagi.

"Dahtu? Kenapa kau ungkit balik hal itu, Han Jisung? Kan tu semua salah faham dan Jiyoung faham jugak akhirnya." soal Changbin.

"Ada lagi satu bukti. Masa tu aku pergi buat medical check-up sebab aku rasa sakit seluruh badan aku. Tapi bila aku pergi, doktor tu cakap aku sihat je." kata Han lagi.

"Ayen pon sama, hyung. Ayen siap pergi dukun lagi untuk berubat. Macam ada yang tak kena je..." kata Ayen lagi.

"Korang tak rasa sakit seluruh badan? Atau di tempat yang tertuntu? Seolah-olah macam kena tikam dengan benda tajam." kata Han lagi.

"Betul la tu. Sejak Myoungji balik, hyung dah mula rasa macam tu. Seolah-olah kita disumpah..." kata Chan.

Mereka terdiam lagi.

"Hyung, rasanya kita kena cari jalan penyelesaian." kata Felix. Chan hanya mengangguk.

"Baiklah, apa kata kita plan elok ii dulu. Kalau dapat apa ii info, bagitau je." kata Chan lagi. Mereka semua hanya mengangguk setuju.

"Something is fishy...." 

──────⊹⊱✫⊰⊹──────

Komen kalian?

LUVVYNA
YAYAHORORO
LUVYKAY_
kitty_snowflake-
-NIYMOCHI-
nahazirah
iamgroot84_

Sorry chapter ni pendek sebab ini ialah pembuka chapter untuk another conflict🌚

So semua ready?

「 C 」SKZ AF; ❛❛Curse of Voodoo Doll❜❜Where stories live. Discover now