"HWANG HYUNJIN! BANGUN SEKARANG!!" Jerit Lino dari luar. Chan yang mendengar jeritan itu hanya menutup telinga.
"Lino!! Takyah la jerit ii. Hyunjin tak pekak lagi." tegur Chan.
"Pekak tak pekak. Tak bangun lagi mamat tu, hyung. Dia dah lupa la tu hari ni kena pergi company." kata Lino. Chan hanya menggeleng.
"Takpe ii kau pergi siapkan breakfast. Biar hyung je yang kejutkan dia." kata Chan lalu pergi ke bilik Hyunjin dan Han. Kelihatan mereka berdua masih tertidur dibuai mimpi. Hmmm jeritan Lino tadi tak dihiraunya.
"Hyunjin! Han! Bangun ii." kejut Chan. Kelihatan Han menggerakkan badannya.
"Pukul berapa ni hyung?" soal Han. Chan hanya mengeluh.
"Dah nak pukul 9." kata Chan. Han cepat ii duduk di atas katil.
"Hah? Pukul 9 dah? Haishhhhh aku dah lambat!" kata Han lalu terjun dari katilnya, mengambil tuala dan cepat ii masuk ke dalam bilik air.
"Haihhh ni mesti lambat nak keluar date ngan Chaera, kekasih hati dia." desis hati Chan lalu memandang ke arah Hyunjin yang masih lena dibuai mimpi sambil memeluk bantalnya.
"Hyunjin, bangun. Kau kan kena pergi company hari ni." kata Chan. Hyunjin menggeliat sambil matanya tertutup.
"Jap lagi Hyunjin bangun. 10 minit please, hyung." kata Hyunjin.
"Hmmm suka hati kau la." kata Chan lalu keluar dari bilik mereka. Kelihatan Changbin keluar dari biliknya.
"Changbin, kau nak keluar ke hari ni?" soal Chan. Dia hanya mengangguk.
"Haah... plan nak ajak Jiyoung jumpa dengan mak ngan kakak kat kampung. Rindu la dengan dorang, hyung." kata dia. Chan hanya mengangguk.
"Berapa lama?" soal dia.
"Hmmm esok baru balik hyung." katanya.
"Okay, hati ii then." kata Chan.
"Ehhh hyung, Lino hyung dah siapkan sarapan ke?" soal Changbin. Chan hanya mengangguk.
"Dahh... jomlah turun sekali. Dah alang ii hyung pon nak turun." kata Chan.
"Felix mana hyung?" soal dia.
"Felix? Ohhh dia dah ada kat bawah dengan Lino since dia kata nak buat cookies." kata Chan. Mereka pon turun ke bawah.
Han yang baru je siap mandi, keluar dari bilik air untuk bersiap. Dia ternampak Hyunjin still mamai lagi.
"Hyunjin, woii kau still nak tidur lagi? Wehh bangun la. Kau takde plan nak keluar dengan tunang kau ke?" soal dia.
"Hmmm? Hari ni aku tak rancang pape pon cuz hari ni aku kena pergi company ngan Lino hyung ngan Felix." kata Hyunjin mamai.
"Ohhh yeke? Setahu aku, kau ni takleh berpisah langsung dengan tunang kau tu. Berkepit je kerja." perli Han. Hyunjin mencebik.
"Kau pon sama. Cakap orang. Ni kau pakai smart ii ni nak kemana kalau bukan keluar dengan buah hati kau tu." Balas Hyunjin. Han mencebik.
"Yelah ii kau betul. Baik kau siap cepat. Aku tak nak Lino hyung membebel kat kau. Aku pergi dulu. Dada~~" kata Han lalu keluar dari bilik. Dia menuruni tangga lalu berjalan ke meja makan.
"Sampai pon kau. Aku ingat kau tidur lagi." kata Lino.
"Aku tak macam Hyunjin tu. Dia baru je nak mandi semua." kata Han lalu duduk di tempatnya.
"Kenapa tinggal hyungs ngan Felix je? Mana Changbin hyung and maknae line?" soal Han.
"Changbin dah gerak dulu. Maknae line pon sama. Dorang pagi ii dah gerak dulu." kata Chan. Han hanya mengangguk.
"Semangatnya dorang."
"Ni kau tak kisah ke Chaera tunggu kau lama ii?" soal Lino.
"Aku dah bagitau dia yang aku nak makan breakfast dulu, dia okay je." kata dia
"Kalau okay takpe..." kata Lino lagi lalu bangun untuk basuh pinggan mangkuk. Sedang mereka makan, ada getaran di atas meja.
"Lino hyung! Phone berbunyi." jerit Han. Lino gegas untuk mengambil phone dia.
"Hey nana sayang~~ kenapa call? Rindu ke? Alololololo kitew pon windu..." katanya manja lalu berjalan keluar dari situ untuk sambung ber-otp. Felix membuat muntah ii di situ.
"Bluekkk mau muntah rasanya." kata Felix. Lino hyung memang manja tapi depan Mina jelah. Hmmm kalau dengan member ii lain, hmmmmm jangan harap!
Han pon bangun dan membersih pinggan dan mangkuk yang dia gunakan. Setelah selesai, dia minta izin untuk pergi berjumpa dengan Chaera.
"Hyung, Han gerak dulu. Dah lambat dah ni." kata Han. Chan hanya mengangguk.
"Baiklah. Hati ii drive itu." kata Chan. Han pon keluar dari rumah dan pergi menjemput Chaera di rumahnya.
──────⊹⊱✫⊰⊹──────
Komen kalian?
LUVYMIN
YAYAHPINGU
-kayla_hyunjie-
bby_maknae
nazsthetic_
nahazirah
iamgroot84_Harap chapter kali ni tak bosan. Sorry pendek jugak.
Next chapter maybe korang akan keluar date and have fun dulu ngan boyfriend & tunang kalian.
Pastu barulah akan ada konflik dan jugak voodoo doll curse🌚
YOU ARE READING
「 C 」SKZ AF; ❛❛Curse of Voodoo Doll❜❜
Fanfic"Our love is a curse" STATUS: Completed✅ STARTS: 18/09/20 ENDS: 17/11/20