Mereka sedang berada di taman perkuburan. Mereka berhasrat untuk melawat kubur milik Hyein. Mereka semua bersimpati dengan apa yang terjadi.
"Hyein, kau okay di sana? Aku rasa kau tak patut pon untuk buat macam tu. Bukan ke kita dah berjanji yang kita semua akan bersama mengharungi cabaran. Kenapa kau sanggup korbankan diri kau untuk kiteorang?" soal Chaera yang dah tenggelam dalam kesedihan.
Han yang disebelahnya hanya memeluk Chaera erat. Mina hanya bersedih.
"Lino, dorong saya dekat dengan makan Hyein please." kata Mina. Lino hanya mengangguk lalu menolak kerusi roda Mina supaya senang Mina nak letakkan bunga di makamnya.
"Hyein, maafkan segala kesalahan unnie. Unnie takde masa kau sedih atau masa kau susah. Maafkan unnie tau." kata Mina.
"Hyung, macam mana dengan Ayen?" soal Changbin.
"Ayen sampai sekarang tak tau tentang kematian Hyein. Hyung takut dia menjerit dekat hyung sebab dia langsung tak nak dengar nama Hyein." kata Chan. Mereka semua hanya mengeluh.
"I think we should tell him, hyung. Kalau tak sampai bila dia tak tau." kata Felix lagi.
"Tu satu idea yang bagus." kata Chan lagi. Setelah semuanya selesai, mereka pon bergegas pulang.
Mereka pulang ke rumah Stray Kids sebab hari ni ingatnya nak stay up sama-sama la macam tu. Setelah masuk ke dalam rumah, mereka ternampak Ayen sedang baring di atas sofa sambil bermain game.
"Ohh hyungs, noonas. Korang pergi mana awal ii pagi ni?" soalnya. Semua hanya menunduk.
"Oh ye, kenapa korang semua pakai pakaian hitam ni? Macam tengah berkabung je. Kenapa?" soalnya lagi.
"Ayen, kau sure ke tak nak amik tau pasal Hyein lagi?" soal Changbin. Ayen terus mendiamkan diri.
"Hyung, kan Ayen dah cakap yang Ayen tak nak dengar langsung pasal dia." kata Ayen.
"Noona tau tu Ayen. Tapi, kau betul ii tak kesiankan Hyein ke? Dia pon dah sedar dengan kesilapan dia. Noona pon buat salah tapi at least Lino memahami dan it's good." kata Mina. Ayen meramaskan rambutnya.
"Noona, stop saying about her! Dia dah takde makna buat Ayen!" jerit Ayen. Kata ii nya membuat Mina terluka. Lino cuba untuk menumbuk Ayen tapi dihalang oleh Chan.
"Biarkan dia, Lino. Biarkan dia." kata Chan.
"Haihhh kesian kat Hyein. Kau betul ii tak berhati perut, Ayen." kata Hyunjin.
"Jangan marah kat Ayen, Hyunjin. Lagipon Hyein dah mula tenang kat sana." kata Kay. Kata ii Kay membuatkan Ayen termanggu.
"Tenang? Wahhh Ayen kat sini menderita, dia pulak tenang. Tak adil betul." rungut Ayen. Mereka semua hanya mengeluh.
"Dia tenang dari segi lain, maknae." kata Han pulak. Ayen mengerutkan dahinya.
"Apa maksud hyung?" soal Ayen lagi.
"Haenim, awak masih simpankan surat untuk Ayen?" soal Seungmin. Haenim hanya mengangguk lalu mengeluarkan sekeping surat dari dalam begnya.
"Untuk awak, Ayen." kata Haenim.
"Surat apa ni, noona?" soal Ayen.
"Itu surat dari Hyein. Kalau awak nak cari dia, dah takde guna." kata Haenim lagi.
"Kenapa? Dia ada je kan kat rumah parents dia?" soal Ayen lagi.
"Dia dah takde, Ayen." kata Jiyoung. Keadaan semuanya menjadi hening.
"Dia dah takde kat dunia ni, Ayen. Kiteorang semua baru balik dari pemakaman dia." kata Chan lagi. Ayen terkejut. Badan dia menggeletar apabila mendengar berita itu.
"Tulah kau. Sombong lagi. Tengok la, kau pulak yang menangis." kata Seungmin. Ayen dengan menggeletarnya membuka surat dari Hyein dan membacanya.
Setelah selesai membacanya, dia terus mengambil barang ii nya.
"Ayen nak melawat Hyein." katanya lalu bergegas keluar, meninggalkan mereka semua dan surat dari Hyein di atas lantai
Hi, Yang Jeongin. My babyppang.
Kalau awak baca surat ni, bermakna saya dah takde dekat dunia ni. Walaupon awak dah benci saya, saya tetap akan sayangkan awak macam dulu.
Maafkan saya, Ayen. Saya membuat awak menderita dengan dendam saya. Saya tau saya yang salah so selepas ini, jangan salahkan diri awak, tau. Saya yang tak nak dengar penjelasan awak dulu dan buat kesimpulan sendiri. So memang semuanya salah saya.
Saya harap awak akan bahagia bersama dengan perempuan yang lagi berhak. Saya akan memerhati awak dari jauh di atas sana. Saya akan tenang dan kalau diberi peluang untuk dihidupkan semula, saya harap saya akan dapat ubah nasib saya kepada lebih baik. Dan yang lagi penting, untuk bersama dengan awak.
I love you, Yang Jeongin. Always.
Annyeong~
From your lovely girl,
Shin HyejinWalau macam mana sekalipon, kalau hidup kita penuh dengan dendam, ianya akan memakan diri kita dan juga orang yang kita sayang. Jika ada masalah, berbincanglah dengan cara yang baik.
Jangan biarkan sikap negatif memakan hidup kita. Apa salahnya berbincang dan selesaikan masalah dengan cara yang baik dan betul, ye kan?
----- THE END -----
──────⊹⊱✫⊰⊹──────
Komen kalian?
LUVVYNA
BLOOMYVSHA
LUVYKAY_
kitty_snowflake-
-NIYMOCHI-
nahazirah
iamgroot84_Finally tamat pon! Hurrayyy❤✨
YOU ARE READING
「 C 」SKZ AF; ❛❛Curse of Voodoo Doll❜❜
Fanfiction"Our love is a curse" STATUS: Completed✅ STARTS: 18/09/20 ENDS: 17/11/20