1

969 37 2
                                    

Oit! Bangun oit- cam apa dok kau tidur sampai pukul 8 pagi.. Kau apa x sekolah?? Kau ni ok ke x??

Jab- pukul 8 pagi!?!? Aku dah lambat!!! Kenapa x kejut awal skit suga hyung???!!!!

Suga: tu lah kau.. Aku dah kejut tapi kau x bangun ii.. Dah pi sana mandi.. Aku dah siapkan sarapa--

WOOOSHH!!!! *kilat lalu*

Suga: haih.. Apalah nak jadi dengan dia ni..

_________________________________________

Joon- hyungie... Hyungie.. Gi.. Mana??

Namjoon: iye taetae.. Hyung kene pergi sekolah.. Hyung dah lambat dah ni.. Suga hyung!! Jaga taehyung ni!!

Suga: ye!! *jerit dari dapur*

Tae: huk- hyungie.. Huk- *mata berair*

Namjoon: hyung kene pergi tae.. Nanti hyungie belikan pau.. Nak??

Tae: nak! Nak!!

Namjoon: nanti hyung belikan.. Hyung pergi dulu..

Namjoon mencium dahi adiknya, taehyung yang berumur 3 tahun dan sudah hampir pandai berjalan dan.. Comel opkos- ●_●

Namjoon: bye tae!!!

______________skip sampai______________

Hope: aik?? Lambat betul la kau ni.. Sehari kalau x kene bebel ngan sir. Hyun x sah kan??

Seulgi: alahai.. Kau tau dia cam mana kan??

Namjoon: bising ah korang.. Aku dah bingit dengar suara sir tu hampir setiap hari kau tau?

Seulgi: korang ada dengar cerita x??

Hobi: cite apa??

Seulgi: ada budak baru datang dan akan masuk kelas kita..

Hobi: baguslah! Pempuan eah??

Seulgi: ish!! Lelaki dok!! Hensem!! Tapi sayang dia buta..

Namjoon: ha?? Buta??

Seulgi: haah.. Sayang kalau x aku boleh couple ngan dia..

Hobi: hmm.. Jadi siapa iring dia??

Seulgi: hmm.. Kalau pasal tu--

OIT!! KAU X NAMPAK KE HAA BUTA!?

Kedengaran suara nyaring dari luar kelas mereka..

Hobi: felix ke??

Seulgi: siapa lagi kalau bukan dia.. Jom tengok..

Kesemua murid datang dan menyaksikan apa yang berlaku di koridor kaki lima..

Felix: kau tau x baju ni appa aku belikan!? Kau ni dahlah buta! X de otak ke!?

Ma-maaf.. Saya.. Saya nak tongkat saya.. Tolong lah..

Felix: heh- *tengok tag nama* kim seok jin huh- *tarik rambut jin*

Jin: aargh!! To-tolong.. Sesiapa..

Namun tiada siapa berani ganggu anak pengetua sekolah.. Felix.. Gangster paling digeruni..

Felix: kau nak tau berapa harga baju ni?? Lebih 100,000 won kau tau??

Jin: to-tolong maafkan saya.. Saya janji x akan buat lagi.. Jadi tolong..

Felix: ceh- kau ni memang-- *nak sepak jin*

OOOOIII!!!

Suara nyaring namjoon bergema di seluruh koridor tersebut.. Kesemua murid memandang namjoon yang berdiri di hadapan felix..

Namjoon: kau ni pehal ha!? Kau x nampak ke dia buta!? Ke kau ni yang buta!?!?

Felix: ceh- kau ni memang nak kena!?!?

Felix cuba memukul namjoon tetapi ditepis oleh namjoon dan namjoon menarik tangan felix ke belakang badannya..

Namjoon: kau kalau x nak tangan kau patah baik kau blah- BLAH!!!

Felix: ceh- aku lepaskan kau hari ni budak..

Felix beredar bersama kuncu ii nya.. Dan kesemua murid meninggalkan koridor itu kecuali namjoon dan jin..

Jin: to-tongkat saya... Mana...?

Namjoon menghulurkan tongkat dihadapan jin..

Namjoon: nah.. Kau nak ni ke??

Jin: ah-? *ambik tongkat* terima.. Terima kasih.. Si-siapa? *pegang muka namjoon*

Jin memegang kesemua sudut muka namjoon.. Namjoon membiarkan sahaja..

Namjoon: yang kau ni dah kenapa? Pegang ii muka aku..

Jin: nama... Nama awak siapa?

Namjoon: namjoon.. Kim namjoon.. Jadi kau- *tengok tag nama* seokjin?

Jin: ye.. Saya kim seokjin.. Maaf kalau saya ada susahkan awak.. *nak bangun*

Jin cuba untuk bangun dan tiba ii tergelincir ke arah namjoon dan namjoon segera menyambutnya... Muka mereka berpandangan antara satu sama lain.. Namjoon terpaku dengan muka jin yang begitu cantik berbanding kacak..

Namjoon: kau ni.. Cantik ke kacak pun aku x tau lah..

Jin: e-eoh?

Namjoon: eh- aish!! Kau ni kelas 4-C kan??

Jin: ye... Awak tau ke mana kelasnya? Baguslah..

Namjoon: aish kau ni.. Dah jom.. *tarik tangan jin*

Jin: aah-!? A-awak..

Namjoon: hmm? *pandang jin*

Jin: jangan lah sampai.. Pegang tangan... Saya ada tongkat.. Saya boleh jalan sendiri..

Namjoon: jangan nak ngada ii.. Senang sikit nak bawak kau kalau pegang tangan.. Jangan pikir lain pulak.. *terus jalan*

Jin: eh.. Ye... Terima kasih.. Joonie..

Namjoon: ha!? Apa kau cakap??

Jin: erk! Sa-saya salah ke..? Ma-maaf..

Namjoon: wow- aku x pernah dengar nama aku dipanggil macam tu.. Mungkin kau boleh panggil aku macam tu.. Dah jom kita dah nak dekat dah ni..

Jin: ah.. Ye...
















































TBC

Hai.. Outhor buat cerita baru~ shook x?? Ehehehe.. Outhor ada banyak sangat idea.. Dan minggu depan outhor ada kerja.. Hiks... Hiatus dulu tau.. Nanti minggu akan datang outhor buat cerita balik.. Jangan risau okey?? Saranghae and borahae~

온하린










BLIND+PLUS+OMEGA ¦¦COMPLETED¦¦ NAMJIN 🐨💜🐹Where stories live. Discover now