het begin van het einde

14 1 0
                                    

HOOFDSTUK 5

De rechter

Mathew was schoot weer wakker, hij was in het ziekenhuis maar hij voelde zich beter dan voor het ongeval hij had geen schrammetje of blauwe plek niks.

"Wat is er gebeurt?" vroeg hij aan de dokter die net binnen kwam "je bent aangereden je hebt een gebroken been en drie gekneusde ribben" antwoorde de dokter "weet u dat zeker?" Vroeg mathew "ik voel er absoluut niks van" ,"doe niet zo gek" zij de dokter " ,"nee echt kijk" en mathew stond recht alsof het niets was.

De dokter keek hem geschrokken en verward aan "hoe is dat mogenlijk!!?" Riep hij "hoe moet ik dat weten u bent de dokter" ,"ja dat dacht ik ook ja" en de dokter verliet de kamer met een bange uitdrukking op zijn gezicht.

Iets later mocht mathew weer naar huis hij was nog steeds aan het denken over wat er was gebeurt "de dag des oordeels....het lot zal een pad maken......een van de vier...." alle vragen die in zijn hoofd rondvlogen maar vooral welk soort pad?

Op det moment sloeg er een deur open recht voor zijn neus dus week hij af naar links waar toen net een reusachtige neon pijl oplichte hij dacht "zo een pad?" En hij ging naar de pijl toe hij stak de straat over en ineens viel de pijl die nu de andere kant op wees en dus volgde hij opnieuw sloeg een deur recht voor zijn neus open maardit keer zodat hij naar binnen kon gaan het was een oud winkeltje dat heel ver doorliep aan de andere kant van de gang was een deur die ook open sloeg dus ging hij daarheen nu was hij ergens in een steegje, op de muur stond met grafittie gespoten :"blijf lopen" dus dat deed hij recht op de muur af en net voordat hij tegen de muur zou aanbotsen opende een portaal waar hij doorheen viel.

Aan de andere kant was er een grote stenen grot, of nee...een arena??? Opeens klonk er uit de duisternis een stem "mathew" mathew schrok "hoe weet u mijn naam!!??" Riep hij "ik weet alles waarschijnlijk weet ik meer over jouw dan dat je zelf weet" ,"wat bedoelt u daar mee?" Vroeg mathew "jij mathew bent een van de vier ruiters om precies te zijn...war de brenger en beëindiger van oorlog de anderen kunne elk moment hier zijn" mathew wist niet wat hij moest zeggen hij was ten slotte door een portaal naar een andere demensie gebracht "hoe bedoelt u de anderen" vroeg hij iets later en de stem antwoorde "de drie andere ruiters strafe fury en death, je kan namelijk niet jet taak in je eendje volbrengen" mathew dacht aan zijn droom "welke taak?" Vroeg hij "daar is het nog te vroeg voor alles zal duidelijk worden zodre de anderen hier zijn" op dat moment verscheen een ander portaal...

Jack kwam tevoorschijn en de stem begon opnieuw "Jack..."

de vier ruitersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu