Tudung sarung dipakai untuk menutupi kepala yang terdedah, kerana dia telah sedia tahu yang rumah mereka itu didatangi sahabat mama dan ayahnya.
Kakinya menuruni tangga menuju kearah ruangan dapur. Ruangan itu kelihatan kosong sedikit menghairankan.
Akhirnya dia bertanggapan sendiri yang mereka sedang bersiap-siap untuk sarapan pagi.
'Okey get ready miyn this is you're time to be a chef tidak bergaji muehehehe'
Bahan masakan dikisar halus. Agar tidak membuang masa sementara menunggu dia menghiris sayur untuk dicampurkan kedalam nasi gorengnya nanti.
Setelah itu dia memulakan aktivitinya dengan lafaz basmallah ( bismillah ) .
20 minit kemudian.......
End POV
Roti kosong yang dia sediakan disapukan nutella lalu di susun kemas diatas pinggan.
Sesudah itu sarapan yang dia sediakan diletakkan diatas meja makan yang tidak jauh jaraknya dari arah dapur.
"Eh miyn awal bangun, mana yang lain?". Puan safra yang baru menuruni tangga mengejutkan jasmiyn yang sedang ralit bekerja.
" ntah lah aunty maybe ada dekat atas lagi kot, duduklah dulu aunty miyn nak pergi atas dulu nak ajak ayah dengan mama sarapan sama- sama". Ujar jasmiyn menarik tangan puan safra menduduki kerusi.
"Hah, yelah bagus juga tu, miyn tolong panggil kan saf dan Az sekali tau". Puan safra hanya menarik senyum simpul.
" erkkk oky nanti miyn panggilkan ". Jasmiyn terus berlalu menaiki tangga satu persatu.
'Huhuhuhu menyesal aku tawarkan diri tak pasal-pasal aku kena panggil dia'.
Dengan rasa sebal diteruskan sahaja kaki menuju ke pintu bilik mama dan ayahnya.
'Tok tok tok!'
'Krek'
" Hah miyn kenapa?". Pintu bilik dikuak dari dalam oleh puan kayrina.
"Nanti mama turun bawah tau, miyn dh sediakan sarapan untuk kita". Jasmiyn berkata lalu ingin meninggalkan ruangan itu.
" okey sayang kejap lagi mama turun sekali dengan ayah!" Laung si ibu dari arah bilik.
'Makkk oiiii kuatnya tak ke nanti rumah ni robohh'. Kutuknya sambil mengekek ketawa.
Bilik tetamu yang didiami Safrinah hampir saja di ketuk tapi tidak sempat diketuk terus pintu bilik itu dibuka oleh safrinah sendiri. Tersembullah wajah safrinah yang segar, rambut diikat sanggul.
"Ehhh akak, kenapa ". Tanyanya dengan muka terkejut. Mungkin akibat kemunculannya tadi.
" Akak baru je nak panggil saf turun sarapan". Jasmiyn hanya senyum manis melihat safrinah.
"Lahhh yeke, oky jomlah kita turun sama-sama". Pinta safrinah hanya dituruti tanpa dia sedar dia terlupa untuk memanggil Azfril.
Gelak ketawa mereka disambut dengan pandangan dua pasang, pasangan berusia itu.
Safrinah terlebih dahulu melabuhkan punggungnya diatas kerusi meja makan.
" Miyn mana Az, tak turun lagi ke? ". Tegur puan safrah melilau mencari kelibatan Azfril yang tidak muncul-muncul.
Pertanyaan puan safrah mematikan tawa jasmiyn. Terus tapak tangannya menampar segenap dahi licinnya .
"miyn lupa pulak nak panggil, miyn naik atas jap panggil Abang Az". Kenapalah dia boleh terlupa jejaka itu.
YOU ARE READING
You & Me Till Jannah~
RomanceCinta?! Bagi gadis yang bernama JASMIYN KAYLA perasaan itu telah hilang dalam diri dibawa pergi oleh jejaka bernama SYAFIQ ARYAN. Pergi tanpa kata,tanpa berita, meninggalkan JASMIYN KAYLA. Selama tiga tahun menanggung perit untuk menjadi penunggu j...