Akşam olmuştu. Hayley ve Alexa Ben'in odasına gittiler olanlardan sonra orada kalmaya karar vermişlerdi. En azından Nature'a daha yakındı. Alby kendi odasında Newt ile planlamalar yapıyordu. Minho ise harita çiziyordu ama bir türlü odaklanamıyordu.Nature'ı düşünüyordu. Her ne kadar bu kızlardan hoşlanmasa da onlar için endişelenmişti. Az sonra kapının çalınma sesiyle irkildi "Gelebilir miyim ? " dedi Alexa. Kafasını dağıtmaya çalıştığı her halinden belliydi.Minho da bunun farkındaydı ve üstüne gitmemeye karar verdi. Beraber haritalar üzerinde çalıştılar.
Nature hasta yatağında yarı uyanık yatıyordu görebiliyordu ama cevap veremiyordu.Yanında sadece Thomas vardı o da bir şey düşünüyor gibiydi. " Selam. Burda durman seni sadece sıkar,gitmelisin." Thomas Natty'nin sesine irkilerek " Hey Natty kalkmışsın" dedi aniden. Nature Thomas'ın kendisine Natty demesini komik bularak güldü. Çünkü ona sadece en yakın arkadaşları Natty derdi. " Beni kurtarman seni benim en yakın arkadaşım yapmaz" dedi Nature Thomas'a bakarak. Thomas, Nature'ın şuan bunu düşünmesine şaşırarak "Peki o zaman en yakın düşmanın olarak bunu söylediğimi düşün" dedi Thomas sırıtarak. Nature " Bu daha iyi " diyerek başını çevirdş ve uykuya daldı.
Hayley sessizce Batı kapısının önünde dikiliyordu bir süre sonra Alby ona doğru gitti " Demek buralardasın. Çok düşünmek seni delirtebilir" dedi Hayley'e bakarak Hayley ona bakmadan kim olduğunu anlamıştı buradaki kişileri tanımaya başlamıştı. "Ahh, zaten çok delice bir labirentin ortasındayız " dedi kapıya bakarak.Alby sırıttı ve nasıl bu kadar çok şey hatırladıklarını sordu.Hayley ilk başta Alby'nin şaka yaptığını sandı ama sonradan kelimelerdeki ciddiliği fark etti " Buraya gelmeden önce Alexa ve ben labirente girmiştik ama işler pek yolunda gitmedi.Izdırap verenler tarafından sokulduk. Ama ertesi gün ilacımız Aris diye bir çocukla geldi.İyileşmiştik ama sokulduktan sonra yolunda gitmeyen birkaç şey meydana geldi hastalık sırasında hatırladığımız anılarımızın hiçbiri iyileşince kaybolmadı biz de bildiklerimizi bütün B grubuna anlattık" dedi Hayley uzun bir soluk alarak. Alby yavaşca kafasını salladı " Vay canına gerçekten çok çarpıcı bir olaymış" duraksadı "Ama şimdi Tava ve Newt'e yardım etmeliyiz yardımcı lider" diyerek çiftlik evine doğru yürümeye başladı. Hayley kendi durumuna gülerek onun arkasından gitti.
Bu olaylar yaşanırken B grubu lideri Nina ve sonradan gelen tek erkek olan Aris, Nature ,Alexa ve Hayleyi'i aramak için labirente girmişlerdi.Ama onlar da labirentin içinde garip bir kaybolma durumu ile karşılaştılar. Daha sonra kapıyı bularak labirentten çıktılar. Etraflarına bakınıyorlardı.
Minho ve Alexa bu etraflarına garipce bakan iki kişiye doğru yürüdü.Alexa, Nina'yı fark ettiğinde koşup ona sarıldı ondan sonra Aris'e de sarıldı.Minho onları süzüyordu.Nina sarşısın bir kızdı. Yüz yapısı çok keskin duruyordu. Onun yanında iri yapılı, sarışın, ölüm makinesi gibi bir çocuk duruyordu.
Alexa onları hemen tanıştırdı. Daha sonra Kayran'daki herkes oraya toplandı Alexa herkese Nina ve Aris'i tanıttı.Hayley, Nina'yı görünce çığlık attı ve hemen ona sarıldı. Nina " Beni bu kadar özlediğinize göre burada sıkılmışsınız" dedi alaycı bir şekilde. Alby " Hoşgeldiniz, ne garip ki buraya tatil yapmaya gelmişe benziyorsunuz" dedi Aris'e bakarak.Aris küsümseyici bir şekilde güldü "Sanırım burası tatil köyü değil" dedi Thomas'a bakarak.Newt en sonunda onlara bir oda ayarladı. Aris,Alexa'ya döndü "Nature nerede ona bir şey mi oldu " dedi endişeli bakışlarla.Alexa ona bakmadan "Aslında evet 2 gün önce labirentte bir Izdırap Veren'in saldırısana uğradı ama bugün sabah bir kızla gelen kutuda gerekli malzemeler vardı. Gally ilacını yaptı şimdi uyuyor şu binada" diyerek elieyle binayı gösterdi. Aris ona teşekkür etti ve koşarak o binaya ilerledi.
Alexa kafasını sağa çevirdiğinde Hayley'in Zert ile tartıştığını gördü.Tam yanlarına gidecekti ama Newt çoktan olay yeine varmıştı. "Siz, ikiniz sesiniz bütün Kayran'ı ayağa kaldırdı.Susun artık." Hayley başını kaldırınca Newt'in onlara doğru söylene söylene geldiğini gördü. " Hah birde sen geldin tam olduk. Bu bahçe neden bu kadar düzensiz?" Newt bir bahçeye baktı birde Hayley'e baktı. "Evet biraz düzensiz ama böylede işimizi görüyor.Eğer istersen tüm gün burada behçeyi düzenle." dedi gözlerini devirerek aslında şaka yapıyordu ama Hayley güzel bir fikir bulmuşcasına sevindi. " Tamam, akşama kadar hallederim ben burayı" dedi bahçeye Newt kıza garipseyerek baktı ve havaya üfleyerek gitti.
Alexa harita odasına gitti orada oturan Minho'yu görünce " Tek başına kafanı yemek istemiyorsan bence çiftlik evine gitmeisin tabi delirmek istiyorsan o başka." dedi Minho ona neler saçmaladığıı belirten bir bakış attı. Chuck koşarak kapıya geldi. "Nature uyandı ve çok iyi görünüyor." diye haber verdi.
Alexa odaya girdiğinde herkesin orda olduğunu gördü. Aris de oradaydı hatta Nature'ın elini tutuyor ve onunla konuşuyordu. Bu sırada Thomas'ın Aris'e bakışlarının öfke dolu olduğunu gördü sabah ki can sıkıcı konuşmadan olsa gerek diye düşündü.
Gally kadasını kaldırdı "Artık çıkmanız lazım dinlenmeli başında sadece bir kişi kalmadi." dedi bakışlarını tekrar Nature'a çevirerek. O sırada Minho ile Alexa dışarı çıktılar ve labirente girdiler.Her ne olursa olsun bu lanet yerden kurtulmaları gerekiyordu.
Newt'de Hayley ile beraber bahçeye gittiler, Newt ona yardım etmeye karar vermişti. Alby durum değerlendirmesi yapmak için bütün binaları gezecekti.Nina ise tıp binasında komada yatan kıza bakmayı kabul etmişti. Nina bile ortama uyum sağlamıştı.
Thomas, Nature ile beraber durabileceğini söylesede Aris kalmaya karar verdi. Daha sonra Thomas,Minho ve Alexa'ya yetişmek için hızlıca odadan ayrıldı.
Minho, Alexa ve Thomas bütün labirenti koştular fakat yine hiçbir yere ulaşamadılar. "Bu böyle süremez bir şeyler olmalı." dedi Thomas duvarlara bakarak. Daha sonra duvarın birinde bir boşluk fark etti ve tabelasında yazan yazıyı gördü.
İNSANLIĞIN SONU: YOK ETME ARAŞTIRMA NOKTASI
"Bu da ne demek ? Ne anlama geliyor ?" dedi Thomas Minho ve Alexa'ya bakarak.Minho bilmiyorum anlamında başını salladı.Alexa "Bu sizin de gördüğünüz üzere bir tabela yaratıcıların amaçlarıı temsil eden bir şey ama şuan dış dünyada olalar çok hoş oladığından burada çeşitli testler yapıyorlar." Minho kızı dikkatle dinledi.O sırada bir tane Izdırap Veren'in kendilerine doğru geldiğini gördü.Artık bu şeylerden kaçmak istemiyordu ve kılıcını çıkardı.Thomas da ona yardım etmek için orta boyda ama çok keskin duran kılıcını çıkardı.İkisi birden yaratığa doğru koştu.Alexa yaptıklarına çok şaşırdı onlara yardım etmek istiyordu ama ağırlık olmaması için yanında taşımıyordu.Birden aklına bir fikir geldi. Minho ve Thomas yaratığa karşı kendilerini savunmaya çalışıyordu ama yaratık çok güçlüydü. Alexa yaratığın yanındaki duvarda duran sarmaşıklara ulaşmak için yanındaki duvara tırmandı belirlediği sarmaşıklara ulaşmak için yanındaki duvara tırmandı belirlediği sarmaşıklara gelince hepsini belirli yerlerinden keserek ağ gibi birleştirdi daha sonra karşı tarafın duvarına atlamak için hazırlandı içinden sayarak atladı ve tam atlarken ağı attı bunu fırsat bilen Minho ve Thomas da Izdırap Veren'in yapışkan vücuduna kılıcı sapladı. Başarmışlardı, sonunda bir yaratığı öldürmüşlerdi.Herkes iyice dinlendikten sonra yola koyulacaklardı ki Thomas ölen yaratığın kafasındaki ışığı fark etti. Daha sonra Minho bu ışığın kaynağını bedeninden ayırdı.Üzerinde büyük harflerle İSYAN yazıyordu. Hemen Kayran'a döndüler ve Alby bir toplantı kararı aldı.
Nature ayağa kalkabiliyordu bu yüzden toplantıta katılmak istedi. Herkes toplantı yerindeydi.Alby Minho'ya sözü verdi.Minho buldukları şeyi gösterdi ve başlarından geçen her şeyi diğer liderlere anlattı, herkes garipsedi.
Daha sonra Nina hasta kızın üzerinde bulduğu yazıyı sesli bir sekilde okudu.
KIZ SONUNCUYDU
ŞİMDİ OKUDUĞUN
About The Rebellion (İsyan'a Dair)
AventuraThomas, bu lanet yere geleli çok olmamıştı. Fakat başka misafirleri de vardı. Nature, Hayley, Alexa onların misafirleriydi. Bir akşam labirentin kapıları kapanmadan gizemli bir şekilde gelen kızlar. Burası yıllar önce başlatılmış olan deneylerin bir...