lima

10 3 0
                                    

Yukhei pun meletak phonenya diatas meja dan segera bersiap kerana jam sudah menunjukkan pukul 2.30 petang.

" hm baju mana yg sesuai ow " desahnya sendiri.

" baju ni je la " katanya sambil mengambil hoodie berwarna biru muda itu lalu memakai nya.

Selepas itu , dia segera mengambil telefonnya dan menghantar text didalam groupchat Mark , Haechan dan Jungwoo untuk bersiap.

     

          _____________________________________

Ryumin keluar dari biliknya dan pergi kearah ibunya yang sedang menyiapkan makanan di dapur untuk meminta kebenaran mengajak kawannya ke rumahnya.

" Mama , boleh tak kalau Ryuu nak ajak kawan Ryuu datang rumah sebab nak buat study group "tanya Ryuu kepada ibunya.

" hm ajak la , pastikan tak sepah rumah ni nanti "

" lagipun Mama nak pergi kerja lagi pukul 4 ni "

" oh , okaay !! Janji tak sepah "

" Thankyouu Mamaa " kata Ryuu sambil memeluk ibunya dan berlari ke biliknya lagi.

               __________________________________ 

Cherrishbb<3
online

hoi
dah siap ke ?
datang la sini

ye apa
sabarlah tengah siap ni
nanti aku datang
tunggu je ok

okay lah
jangan lambat tau

ye pabo

okay okayy okayy

                                                         

Hyerin bersiap dan memilih untuk memakai t-shirt dan seluar berwarna hitam untuk keselesaan. Dia mengikat rambutnya dengan gaya ponytail dan memakai sedikit perfume.


Dia pun keluar dari biliknya dan memberitahu abangnya , Cha Eunwoo bahawa dia pergi ke rumah Ryuu.

Hyerin mengambil beg serta buku-bukunya dan berjalan pergi ke rumah Ryuu.

" Annyeonghaseyo !! " katanya sambil menekan loceng rumah itu.

Tidak lama kemudian, ternampak seorang lelaki membuka pintu rumah tersebut lalu menyapa Hyerin. Lelaki itu ialah abang Ryuu, Jung Jaehyun.

" Oh Cherrish rupanya . Masuklah , Ryuu ada kat atas " kata Jaehyun sambil tersenyum dan menyerlahkan lesung pipitnya yang comel itu.

Hyerin pun berlari keatas dan menerjah masuk ke dalam bilik Ryuu.

" HOIII !! " terjah Hyerin.

" BODO APA KAU NI , TERKEJUT AKU !! " marah Ryuu kerana terkejut.

" HAHAHAHAHAHAHA sorry sorry "

" sorry sorry kau , kalau aku mati sakit jantung macam mana ? "

" kalau mati, mati la " kata Hyerin.

" EII KAU NI " marah Ryuu sambil memukul Hyerin.

" SAKIT BODO "

" SAPA SURUH " jerit Ryuu

" Hoi apa bising bising tu ! " jerit Jaehyun dari bawah.

" SUKATI LAH NAK BISING " kata Ryuu .

" Oi kau ni dah mandi belum "

" Dah tapi aku tak tau nak pakai baju apa " kata Ryuu yang masih dengan baju tuala mandi nya.

" pakai je la hoodie "

" hmm okay okay "

                                                           

" Annyeongg !! " kedengaran suara lelaki dari luar pintu. Ryuu pun keluar dari biliknya untuk menyapa tetamu itu.

" eh korang rupanya " setelah membuka pintu , ianya Yukhei , Mark , Jungwoo dan Haechan di luar.

" Haii masuklah korang " sapa Ryuu.

" Okay terima kasih " kata Haechan.

" Eh Ryuu ni ke kawan-kawan kamu tu ? " tanya ibu Ryuu yang baru habis menjemur kain.

" Ya eomma " kata Ryuu.

" Oh , sebelum belajar tu , ajak la dorang minum petang dulu ye "

" Mama ada buat cheesecake tadi, nanti bagi lah dorang makan ok " kata ibu Ryuu.

" Okay !" kata Ryuu sambil senyum kepada ibunya.

" So korang duduk la dekat ruang tamu tu ye "

" HOI CHERRISH TURUN BAWAH !! " jerit Ryuu kepada Hyerin yang masih bermain telefon di atas.

" okay okay jap " kata Hyerin.

" hai Jungwoo ! " sapa Ryuu.

" haii "

" mana awak pergi tadi , dalam kelas takde jumpa pun " tanya Ryuu denagn lemah lembut.

" tadi saya tak datang sebab ada hal sikit "

" oh saya Ryumin "

" sokay i already know cuz Yukhei alreadt told me bout you two "

" amboi, dengan Jungwoo bukan main lembut kau bercakap eh " sampuk Hyerin .

" sukati lah sibuk je " jawab Ryuu.

" dah dah jangan gaduh gadis cantik " kata Haechan menghentikan Ryuu dan Cherrish.

" Ryuu , ajaklah dorang minum petang dulu, nanti belajar " ajak Ibu Ryuu.

" Okay mama "

" Guys jom lah makan makan dulu "

" JOMMM " kata Mark


I want you only ↬ NCT LuMarkWhere stories live. Discover now