Christopher Bang/Chan || Lee Felix
"I know its hard for you to accept, but that's what you've promised to him,"
Ayat itu masih terngiang ngiang dalam kepalanya. Masih sukar untuk menerima kenyataan- kehilangan bapanya.
Sungguh, dia lebih rasa berat dari sedih. Janjinya terhadap lelaki itu mengikat kehidupannya.
"Bro, dah dah lah sedih tu. Cheer up," Felix menepuk bahu Chan. Chan mengangkat mukanya.
"How can I? Aku serabut lah. Macam mana aku nak ambil tempat dia?" Chan menyerabutkan rambutnya.
"Kau ada pilihan lain?" soal Felix.
"Tak. Dia tu pun mampus awal sangat." Satu tumbukan perlahan melayang ke bahu Chan sejurus dia mengeluarkan ayat tersebut.
"Woi, sakitlah!" Chan mengusap bahagian bahu yang ditumbuk tadi.
"Tahu pun. Tu bapak kau jugak tau. Kalau tak ada dia, tak ada lah kau." kata Felix.
"Lah kau pulak nak back up dia." Chan menjeling.
"Ah sudah, aku pulak yang salah. Masalahnya sekarang ni-" ayat Felix tergantung apabila telefon milik Chan berbunyi.
"Kau sabar jap," Chan menjawab telefonnya.
"Hello." Chan bersuara dingin, beku.
"Hi, may I talk to Chris's son?" kata suara dari telefon itu.
"It's me here," masih dengan nada bekunya.
"Okay good then. Meet us tonight at 8:00 pm."
"Wait- who are you?"
"Your dad's- uh you'll know. I'll send the location."
"But I dont wanna-" Telefon dimatikan. Chan mendecit marah.
"Woah woah, kenapa?" Felix menyoal.
"Orang atas. Nak jumpa aku." Chan pandang Felix dengan pandangan kosong.
"Orang atas?" soal Felix lagi.
"Dad's people," jawab Chan.
"Christopher Bang,-"
"It's Chan. Jangan panggil aku guna nama tu," kata Chan.
"Okay, okay. Chan. Kita kawan lama tau. Dari Australia, sampai sini. Aku kawan dengan kau, bukannya seminit dua minit. Kalau kau nak aku tolong kau, aku tolong." kata Felix.
"Kau? Nak tolong aku?" Chan tergelak kecil.
"Jangan nak bergurau lah. Dari dulu lagi kau memang tak suka benda berdarah darah ni. Takkan tiba tiba-"
"Don't underestimate me. Aku boleh buat apa yang kau tak expect." potong Felix.
"Okay, wow. Kau dah matang." kata Chan.
"Ikr," kata Felix sambil tersenyum bangga.
"So tonight's? 8:00 pm sharp." kata Chan.
"Sure."