Harmadik fejezet

306 31 5
                                    


Ősznek szelei fújnak völgynek peremén,

Múltról hull le a lepel az éj rejtekén.

A játéknak vége, elfogyott az idő

Ám a nyughatatlan sors újabb próbát sző.


- Mit jelentsen ez? - kérdeztem nyughatatlanul miközben a kezemben lévő papír darabot figyeltem meredten.

A teremben fagyos hangulat uralkodott. Hol összesúgtak, hol rémülten néztek össze. Nem tudom hogy mit jelent ez a szöveg, de egy biztos hogy nem jót! A néma csendet egy ajtó csapódás törte meg. Gandalf jelent meg sietős léptekkel indult meg felénk. Tekintete zavart volt, mintha tudott volna az előbb történtekről.

- Gandalf, mit keresel itt? - illetődtem meg.

- Beszélnünk kell! - nézett rám és apámra.

A könyvtár felé vettük az irányt. Gandalf nagyon zaklatottnak tűnt ahogy én is, egész úton görcsösen szorítottam a vörös, bársony ruhám ujját. A folyosót a lámpa pislákoló fénye borította be. Gandalf benyitott a sötétbe burkolózó helyiségbe, majd gyertyát gyújtott. Az asztalra könyveket, és tekercseket rakott egymás mellé. Azonban csak egy kemény kötésű könyvet vett a kezébe, minek közepén vörös selyemszalag díszelgett.

- Megmondanád hogy mi ez az egész? - szólalt meg apám.

- Volt itt egy fekete holló? - kérdezte türelmetlenül.

- Igen és ezt adta át nekem
- nyújtottam át a papír cetlit.

- Elkezdődött. Galadriel úrnőnek igaza volt! - kiáltott fel mire összerezzentem.

- Elég volt ebből! Azonnal mond el hogy mi folyik itt! - kelt ki magából apám.

-  A hatalom gyűrűinek kovácsolásával kezdődött - kezdett bele. - Három gyűrű került a tündékhez, kik minden teremtmény közt a legbölcsebbek, s a legbecsületesebbek. Hét lett a törp királyok jussa, kiknek háza cifra kő. És kilenc volt a halandó embereknek, kik mindenek felett hatalomra vágytak. Azonban volt még egy gyűrű amiről senki nem tudott. Szauron a sötét úr titokban elkészítette a nagy gyűrűt, hogy uralkodhasson középfölde felett ez a gyűrű mordor földjén, a végzet hegyének tűzében készült. A Gyűrű meghosszabbítja viselője életét, de ha az halandó, és sokat használja, az évszázadok alatt egyre inkább magába szippantja a Gyűrűn uralkodó sötét szellemnek otthont adó árnyékvilág, mígnem elhalványodik, és maga is egy lesz a sötétség otthonának lakói és a Gyűrű rabszolgái közül. A Gyűrű már kezdetben uralkodni képes viselője gondolatai fölött, és gonosz tettekre is ráveheti annak érdekében, hogy visszakerüljön Sauronhoz. Ha Sauron visszaszerezné a Gyűrűt, hatalma akkorára nőne, hogy valószínűleg örökre ő uralkodna az egész világ felett. Ezért a Gyűrűt el kell pusztítani. Ez csak egy helyen lehetséges: Mordorban ahol készült, a végzet hegyének tűzében kell elpusztítani.

Már korábban is hallotam róla azonban azt hittem, hogy csak legenda. De kiderült hogy nem az.

- És mi van a hollóval? Miért jött el hozzám? - kérdeztem nyughatatlanul.

- A te történeted nem egyszerű Aurora! - sóhajtott fel apám.

- De mégis miért nem értem!
- mondtam dühösen.

- Mond el neki Elrond - nézett rá Gandalf.

- Rendben - mondta majd a kezébe vett egy tekercset és olvasni kezdte.
- Mikor a világ megöregszik és az erők elfáradnak, Morgoth visszatér az ajtón át az időtlen sötétségből, hogy elpusztítson egy gyermeket aki Agartha földjén született, Dariyah néven - e sorok közt apám néha felpillantott rám, majd folytatta ahol abbahagyta. - Azonban ez a gyermek még nála is erősebb, ő a sárkányok úrnője, amikor eléri tizennyolcadik születésnapját egy holló jelenik meg előtte, aki a Sárkány hívó szavát adja át neki. Egy gyermek aki végzetét saját maga okozza.

A sárkány hívó szava: Gyűrűk ura F.FOnde histórias criam vida. Descubra agora