Part 11

8 0 0
                                    

Elena pov

Dia memang nampak berlainan daripada malam tahun baru, time tu dia Nampak matang sangat. Time ne Nampak sangat budak dia.

Dia ne asal datang sini je mesti bersama dengan perempuan comel menyampah betul. Apahal lah dengan dia tu seronok sangat kenakan orang dewasa.

"Kau ne comel lah"

Kasihan betul aku ne boleh pulak hati aku ne berbunga-bunga masa dia cakap macam tu.

"kau tak rasa sakit ke"

Masih terngiang-ngiang suara Daniel malam tu di telingaku.

Aku tak rasa semua tu bukan setakat mimpi je.

"Biar aku tolong kau El"tiba-tiba terdengar suara dibelakangku

"wah! Ah awak rupanya Zack" kata ku terkejut dengan kemunculan Zack dibelakangku.

"Ada apa-apa berlaku ke?"soal Zack

"Maaf, maksud awak?" aku menjawab soalan zak dengan soalan.

"Saya terdengar perbualan awak dengan budak sekolah tu tadi, awak memang nak belanja budak-budak tu ke?" Jawab zack dengan soalan sekali lagi.

"huh" aku mengeluh mendengar soalan Zack tu

"Kau Okey tak ne "soal Zack.

"Nampaknya terpaksalah aku tangguhkan dulu nak beli buku kegemaran aku tu" kata ku dengan suara yang sedih.

Sebenarnya aku telah terlihat sebauh buku yang agak menarik di kedai buku kelmarin. Nampaknya terpaksalah aku menangguh dulu untuk membelinya.

Aku mendengar zack ketawa di samping ku. Aku memandangnya dengan pandangan pelik.

"Mmmm, kalau macam tu apa kata kalau saya belikan awak buku tu sebagai hadiah daripada saya kepada awak?" soal zack padaku.

"Eh! tak pe lah,saya lebih suka beli barang yang saya inginkan dengan duit saya sendiri" jawabku menolak sarana yang dikemukan oleh zack tadi.

"El,jom makan malam sekali dengan saya lepas kerja nanti" Zack mempelawa aku makan malam bersamanya.

Aku terkedu mendengar ajakan zack padaku itu, aku tidak tahu bagai mana ingin memberikan respon padanya.

"Kau dah ada pelan ke?"soal Zack padaku sebelum sempat aku memberikan jawapan padanya.

"Tak ada pelan pun"kata ku perlahan

"Kalau macam tu , jomlah temankan aku makan malam. Aku tunggu kat pintu belakang selepas kita habis kerja nanti" kata zack padaku

"Ah!, okey"jawabku

Zack berlalu ke belakang dan masuk kedalam bilik pengurus kedai. Aku yang masih terpaku di tempat aku berdiri tadi masih tidak percaya zack mengajak ku makan malam bersama. Itu lh pertama kali dia mengajak ku keluar berdua.

Aku teringat perbualan aku dengan sara semasa tahun baru.

"El,zack tu nampak suka dekat kau"kata sara

"Eh!"kata ku terkejut

"Pandai-pandai je kau cakap zack tu suka dekat aku" kata ku

"kenapa kau tak suka dia?"soal sara kepada aku.

" Mmmm, aku tak tau. Tapi aku rasa dia cool" jawab ku pada sara.

Aku tak pasti sama ada aku sukaan Zack atau tidak, tapi pada pandangan ku aku memenag suka dekat Zack. Tapi tak adalah sampai jatuh cinta dengan dia,just suka sebagai kawan.

Dia ada ciri-ciri boyfriend yang aku inginkan. Serius dan matang memang lelaki ideal.

Autor: ceh! Ciri-ciri boyfriend lah sangat

Elena:Diam lh autor

Sambung nanti lagi erk..cukup sampai sini dulu >_<

O_o

Dia Boyfriend 16 tahun ku :oWhere stories live. Discover now