[6]

1.3K 117 28
                                    

Previously...

"Oh ya!Fang!Petang ni jom lepak rumah Gempa!"

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

"Nak lepak rumah Tok Aba....Seriouslah...."

"Iyalah!!!Gempa rindu nak duduk dalam rumah tu." Gempa tersenyum kelat.Sungguh dia rindu untuk melihat Halilintar dan Taufan bergaduh sambil dia cuba menenangkan mereka.Rindu untuk melihat Ais yang setia disebelahnya semasa dia memasak.Rindu untuk mendengar Thorn dan Solar bercerita tentang tanaman dan projek barunya.Gempa rindu semua itu.

Fang menghela nafasnya panjang.Dia berdiri dari duduknya lalu menguak rambutnya kebelakang.

"Fang ni risau sangatlah!Hahaha!Haritu kan kita pernah main dengan Taufan dan Ais

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Fang ni risau sangatlah!Hahaha!Haritu kan kita pernah main dengan Taufan dan Ais.Takde apa pun jadi.Janganlah risau~" Gempa tersenyum manis,cuba meyakinkan Fang.Fang pula terkedu sebelum menggeleng kepalanya perlahan.

"Yelah yelah...Biar aku pergi tanya diorang.Mana tahu ada yang kena tolong Tok Aba ke..." Jejaka itu hanya mampu mengalah.Siapa saja boleh tolak permintaan Gempa.Kau boleh?

"Yeay!!!Sayang Fang!!!" Gempa melompat kegembiraan lalu memeluk Fang.Fang hanya tersenyum kekok.

"Ya,ya.Pergilah buat apa kau nak buat." Fang menepuk kepala Gempa lalu berjalan keluar ke rumah Tok Aba.Gempa pula naik masuk ke biliknya untuk menukar pakaian.

•••

"Qyss!!!Ohhh Qys!!!" Terdengar nama samaran itu dipanggil,pantas Gempa membuka pintu.Wajah Taufan dan Ais muncul di muka pintu.

"Hai korang!!"

"Hai Qys!!Qys qys!Ais kata dia nak tukar plan.Harini kita jalan jalan dekat bandar!" Taufan berkata semangat.Baju kemejanya ditayang bangga.Ais pula memutarkan bebola matanya.

"Ehh?Err...Qys pakai baju biasa je..." Gempa melihat baju T-shirt bercorak kartun harimau yang disarungnya.Malu pula dia membayangkan dirinya sedang berjalan di bandar dengan T-shirt begitu.

"Takpe.Aku pun pakai T-Shirt.Taufan je yang mengada pakai kemeja." Ais memukul kepala Taufan hingga jatuh Taufan kedepan.Gempa hanya sweatdrop melihat perbuatan Ais lalu membantu Taufan bangun.

"Kita je ke pergi?" Gempa bertanya kepada Taufan.Taufan yang baru membetulkan topinya mahu menjawab tapi dipotong Ais.

"Semua kembar kami ikut."

"S-semua?"

"Ya!Jangan terkejut tapi kami ada 6 kembar semuanya.Tolong jangan tanya soalan tak logic macam Takkan mak korang mengandung enam enam kembar kot?! sebab soalan macam tu memang takkan dilayan." Taufan menerang panjang.Gempa pula hanya mengangguk kekok.

We LOVE You! |BBB GempaWhere stories live. Discover now