LYMM#6

178 15 5
                                    

Moon yang baru keluar dari Seven Eleven itu menarik muncung panjang.Perasaan bercampur baur.Dia terasa buntu Dan Tak tahu nak buat apa.Kakinya perlahan lahan melangkah tanpa arah tuju.

Dia hanya mengikuti kemana langkah kakinya pergi.Fikirannya kosong.

Setelah 15 minit kemudian kakinya berhenti melangkah.Dia memandang ke hadapan.Terbentang luas permandangan yg
boleh menawan sesiapa sahaja yang memandangnya.

Terbentang luas permandangan ygboleh menawan sesiapa sahaja yang memandangnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Aik?Camna Aku boleh sampai sini.Sekejap lak tu.Tiba tiba atas gunung dah.Ngelag ke apa?"Moon berbisik di dalam hati.Dia lantas mendekati sebuah pokok lalu duduk bersandar.Menikmati permandangan tersebut.

Entah bagaimana,Makin lama air matanya muka tercipta Dan mengalir di pipi tembam Moon tanpa disedari olehnya.

"AKU BENCI KAU ZASS!ARGHHHHHHH!!AKU PENAT TUNGGU KAU TAPI KAU SENANG WENANGNYA CAKAP AKU LAMA JSGDUSIKSJSYSUDUDGGSUSII"Moon berdiri Lalu menjerit melepaskan amarahnya.

Rasa dipermainkan

Rasa dipergunakan

Setelah penat menjerit,Moon tertidur di bawah pokok.







"Erghhh,dah kul berapa Ni?"Moon memandang jam tangannya.Sudah hampir pukul 6 petang.Lama sungguh dia tidur di situ.

Moon lantas bangun Dan berjalan pulang.Kukunya digigit sampil memikirkan cara ingin mendapatkan Zass smula.Selagi mereka Tak berkahwin,selagi itu dia ada chance.

Moon tersenyum sinis...


"Moon kau pergi Mana?Lama Siyes"Alicia yang membuka pintu lantas menggoyangkan badan Moon.Kelihatan muka Iman yang risau dibelakang Alicia.

"Kenapa Mata Moon sembab?Moon nangis ke?"-Iman

Moon tersenyum.

"Haah,Aku nangis"-Moon

"Kenapa?"-Alicia

"Tadi aku jumpa Zass pastu.."-Moon

"Kau jumpa Zass!?"Alicia membesarkan matanya.Terkejut.Iman menekup mulutnya.Shook.

Moon mengangguk kepalanya sambil tersenyum hambar.

TBC~

»»-> ℓσνє уσυ мя. мυтє! (zαѕѕσση)(ѕєαѕση 2) Where stories live. Discover now