LYMM#8

128 12 2
                                    

Di pagi Hari yang Tak terlalu indah,

"Woihhh,Moon.Ko nak gi ane?"tanya Alicia yang sedang menonton televisyen di ruang tamu.Jarang bebenor minah ni nak keluar rumah waktu cuti dengan baju kemeja.

"Aq nak gi Syarikat Cyber Technology Sdn.Bhd. Sekejap"

"Buat apa?"Alicia mengalihkan pandangannya kepada Moon.

"Kau Hilang ingatan ke apa?"Moon lantas berjalan ke pintu hadapan Dan mengambil short heels hitam miliknya.(Author hantam)

"Hmmmm...........OHHH!!SIYES LA KAU NAK KERJA NGAN ZASS!"Alicia berlari ke arah Moon.

"Well,Tak Salah mencuba GAHAHAHHAH"

"Yah,memang Tak Salah tapi bukan harini cuti ke?Syarikat Aku cuti,Syarikat dia mesti cuti jugak la kan?"Tanya Alicia.

"Tak,aku dah buat research.Kalau cuti Tak Kan Aku nak pergi harini"Moon berkata dengan bangga sambil memperkemaskan kemeja nya.

"Ye ehh?"Alicia membuat muka derp.

" Ha ah, aq gi dulu tau. Cakap kat Iman yg aq x balik dinner, aq makan kat luar."Moon menjerit lagu keluarga dari rumah. Dia berlari ke perhentian bas terdekat dan menuju ke Syarikat Cyber Technology menggunakan bas awam.

______________🍁🍁_________________

"Terima kasih pak cik" Moon lantas turun dan berjalan memasuki kawasan Syarikat.

"Mnn, boleh saya tanya, tempat interview pengambilan pekerja baru dekat mana? " Moon bertanya kepada pekerja di tempat pertanyaan (author tatau ii) di situ.

"Ouh, cik nama apa? "

"Moon Elizza"

"Okay, cik boleh ikut saya ke tempat interview"

Moon hanya mengekori pekerja tersebut sambil menjenguk jenguk selok belok di dalam bangunan yang besar tersebut sehingga mereka berhenti di suatu bilik.

"Cik boleh masuk dan tunggu hingga nama dipanggil,selalunya Tuan CEO sendiri yang menemu ramah dengan beberapa pekerja besar lain. " pekerja perempuan itu tersenyum ramah memandang Moon.

"Ahh..hhh Terima kasih" Moon tersenyum kekok membalas senyuman perempuan tersebut.

Selepas pekerja perempuan tersebut  pergi meninggalkannya, Moon membuka pintu perlahan-lahan dan melangkah masuk ke dalam bilik interview Kelihatan ada beberapa orang lain yang turut menyertai temu ramah untuk mendapatkan kerja di Syarikat ini.

Moon duduk di tempat menunggu sambil menscrolling Instagram.

setelah beberapa minit kemudian, kedengaran namanya dipanggil..

"CIK MOON ELIZZA SILA MASUK KE TEMPAT TEMU RAMAH"

Moon dengan penuh confident, lantas berjalan menuju ke tempat temu ramah.

Dia boleh melihat beberapa orang yang bakal menemu ramahnya dan salah sorang dari mereka ialah zass.














Next Episode___temu ramah___

I have online class rn, so this chapter is short. and guess what I'M STILL ALIVEEEEE, LET'S FUNKINGGGG GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO.

tak serious nihh,aq still hidup. Sorry pendek

big percentage of people that's read this books, didn't even voting so if you like this books please consider voting because it is free and you can always change your mind later. It's really boost my mood. thanks :"v

»»-> ℓσνє уσυ мя. мυтє! (zαѕѕσση)(ѕєαѕση 2) Where stories live. Discover now