part 4❤

526 19 3
                                    

احمد خارج بسرعه من عند حياة..وهى خرجت بسرعه وراه....لقوا محمد فى وشهم...

محمد:فى اى هناا..اى الى بيحصل!!؟؟

احمد وحياة...اتجمدوا مكانهم....وخرج ام حياة وابوها عالصوت....

سليم بحدة:ممكن افهم اى الى بيحصل هناا وصوتكوا عالى لى...

حياة واحمد بصوا لبعض....

دالياا:فى اى ياولااد مالكوا متصمرين ومبتتكلموش لى..

حياة بتوتر:م..م..م..م..مف..يش..حاجه ياا..

احمد قاطعها وبعصبيه:لاء فيه يا حيااة...مش هينفع نخبى..

حياة بحزن:خلاص يا احمد...قول!!؟

احمد:لاء قولى كل الى سمعتيه..

سليم بعصبيه:ماتنطقوا انتوا الاتنين..

حياة:خلاص يا بابا هقولكوا الى حصل......

حياة حكت لهم كل الى سمعته..ومحمد فى حالة زهوول وصدمه فى نفس الوقت..ودالياا كذالك..لاكن سليم كان عادى..لانه كان عارف..

محمد تحت تأثير الصدمه:انت كنت عارف ياعمى..

سليم بحزن:ايوا يابنى..بس..

محمد قاطعه وبعصبيه:بس اى هاا بس اى..لى عملتوا فياا كده."وسابهم ونزل بسرعه عند جده"وهما لحقووه"

(ابو محمد كان بيسافر برا مصر كتير عشان شغله)

محمد بحزن وعصبيه:لى ياجدوو عملتوا فياا كده..لى لى...

الجد:اهدى يابنى..اهدى بس وتعالى افهمك..

محمد بحزن:اهدى..بتقولى اهدى..اهدى اى وافهم اى!؟

الجد:يابنى عشان خاطرى..تعالى افهمك واحكيلك..

احمد:اهدى يا محمد واسمع..

حياة:اسمع يا محمد..يمكن جدو عنده كلام يقولوه..

$محمد قعد...

الجد:بص يابنى من اكتر من ٥٠ سنه كنت بحب وحده ومقدرتش اتجوزهاا لان كانا فقراا وابوها مرضيش يجوزهالى..هى اتجوزت وانا اشتغلت كتير لحد ماعرفت اعمل كل الى شايفينه ده..وجيت اتجوزت جدتكم وهى كمان كانت اتجوزت...وخلفت ابوك وبعدين عمك سليم..وعرفت انها خلفت بنت وساعتها صمتت اجوز ابوك بنتها وهى كمان كانت عاوزة تجوز بنتها لأبنى...هو كان رافض وهى كمان بس احنا غصبنااا عليهم..واتجوزا وخلفوك يابنى..وبعدين ابوك كان عاوز يتجوز منى"مراته دلوقتى"عشان كان بيحبها بس امك رفضت يتجوز عليهااا وطلبت الطلااق وابوك مصدق راح مطلقهاا وكانت عاوزة تاخدك بس انا مرضتش وابوك كمان عاند معاها خصوصا لما عرف انها بتحب واحد وهتتجوزه ورفض يخليها تاخدك وهى كمان بعد فترة زهقت وراحت اتجوزت وسافرت مع جوزها وبعدين رجعت شمس و معاها احفدها الى هما اخواتك وهى كانت بتحكيلهم عنك كتيرر وكانوا عاوزين يجوا يشوفوك بس طبعا عارفين اننا مخبيين عليك..وامك ماجتش معاهم عشان مش عاوزة تواجهك دلوقتى وابوك برضوا زيهاا...

احببتك فى صمت..🖤حيث تعيش القصص. اكتشف الآن