#صباح جديد على ابطالناا الحلويين..
"محمد وحياة صحيوا وليسوا وفطروا وراحوا عالمركز بتاع الشرطه...اما عند شادوى واحمد"
احمد صحى من النوم لقى شادوى باين على وشها الحزن
احمد:مالك يا حبيبتى..
شادوى بزعل:مفيش..
احمد:مالك يا شادوى..
شادوى:مفيش..
احمد بدأ يتنرفز:انا هادى خاالص..مالك يا ماما..
شادوى:قولتلك مفيش..
احمد بعصبيه:شادوى متعصبنيش عالصبح...مالك..
شادوى والدموع فى عنيها:م..مفيش..مدايقه..
احمد حس انه زادها وهى مش مستحمله فقررب منها واخدها فى حضنه:اهدى كده خاالص وقوليلى مالك مين زعلك..
(اى ياعم احمد ماهى برضوا بتستهبل اى مالك مفيش)شادوى:انا..انا..زهقت يا احمد حاسه انى كنت فى سجن وجيت سجن تانى دا حتى عند عمى كنت بروح الشغل لاكن دلوقتى قاعده في الاوضه عالطوول ومش بخرج خالص وانت مابقتش مهتم بيا زى الاول وحياة بتروح شغلها وسلمى بتروح جامعتها وانا قاعده مش بعمل اى حاجه انا حاسه انى فى سجن يا احمد..ومش بلاقى حد اتكلم معااه ولااقعد معاه..وبدأت تعيط جامد...
احمد ضمها جاامد:شششش..اهدى يا رووحى...انا اسف انى مأثر معاكى بس والله ضغط الشغل..معلش اوعدك اول ما عمر يتقدم لسلمى هاخدك هنسافر وهافسحك واظبطك يا ستي..واقولك كمان تعالى معايا عالشركه دلوقتى..
شادوى بفرحهه وهى بتسقف زى الاطفال:بجد يا احمد..انا بحبك اوى اوى...وحضنته زى الاطفال..وقالت:ثوانى واكون جاهزة..
احمد ضحك:ماشى يا هبله..
شادوى لبست بسرعهه وخرجت هى واحمد وفطروا معاهم تحت وراحوا عالشركه...
_________________________
$فى مركز الشرطه...الظابط:تمم كده يا بشمهندس...هو شويه وهيخرج..
محمد:تمم ياعاصم..انا متشكر جدا ليك..تعبتك معايا..
عاصم:متقولش كده يا محمد احنا اخوات.. وبعدين ده شغلى..
محمد:ماشى ياباشاا..نستأذن احنا..
عاصم اتفضل..
مشى محمد وحياة من المركز..وراحوا عالشركه...
-------------------------------------‐--------------------------------
$فى مكتب احمد...شادوى:الله يا احمد مكتبك حلو اوى..
احمد ضحك:طب وصاحب المكتب..
شادوى اتكسفت:احلى طبعا..
.......بعد شويه.......
احمد:لاء انا كده مش هعرف اشتغل..