Dex
Haar kus smaakte als zoete nectar, puur en hemels. Maar dat was niet vreemd voor een engel.
Ja, een echte engel. Van die wezens met witte vleugels, witte kleding en een aureool. En ze hebben verschrikkelijke zoetsappige gedachten. Maar deze engel mocht ik wel. Ze had bruin, golvend haar en een lach als kerstklokjes. Ik kende haar van school, haar naam was Lily.
Ik weet nog goed hoe we zoenend op mijn kamer terecht waren gekomen. Vanochtend stond ik op met een blij, bijna maniakale grijns. Vandaag was mijn 17e verjaardag. Ik had het feest van vanavond al helemaal gepland. Er zou muziek, lichten en drank zijn. Gelukkig waren mijn ouders dan weg, die hadden dit nooit goed gevonden. Ik woonde in een groot landhuis met een groot landgoed erom heen. Een ideale plaats om je verjaardagsfeest te vieren. James, mijn vriend, kon goedkoop aan drank komen dus dat was ook geregeld. Ik had de hele school uitgenodigd. Ook alle wezens die ik niet kende waren welkom.
Dat was ook de reden dat ik Lily nog nooit gezien had. Het was sowieso niet toegestaan voor demonen om met engelen te praten. Maar dit was mijn feest en ik hoopte dat ik hier niet betrapt zou worden. Heel misschien was ik ook een piep klein beetje aangeschoten, maar dat deed er niet toe.'Wat is dit Dex!' , 'Waar denk jij dat je mee bezig bent!'.
Geschrokken keek ik op. Mijn broers stonden in de deuropening. Ze keken woedend. Lily probeerde zich achter me te verschuilen.
'Zoenen, met een engel? Straks duik je nog met haar het bed in!'.
Langzaam stond ik op en fluisterde in Lily's oor dat ze weg moest rennen. Mijn broers kwamen woedend op me afgeslopen. Hun ogen gloeiden rood op.
Dat hebben demonen als ze zich net in kunnen houden niet in hun oorspronkelijke gedaante te veranderen. Gespannen keek ik om me heen naar een uitweg. Die was er niet. Nick, mijn oudste broer stapte naar voren. 'Alsjeblieft, zeg dit niet aan pap of mam' fluisterde ik. Nick gromde. Ik sloop achteruit.
Toen, in een flits haalde hij uit en gaf me een mep. Zwarte vlekken begonnen voor mijn ogen te dansen en mijn slaap klopte. Net voordat het licht uitging, hoorde ik mijn broers nog ruw lachen. Ik zat diep, diep, diep in de nesten.-----------------------------------
Hoi lezers,
Ik heb er al een paar geweldige volgers bij, bedankt voor het steunen!
Ik hoop dat jullie dit hoofdstuk wat vinden.
Zo niet, reacties zijn altijd welkom, net als stemmen.
Groetjes Safiertje
JE LEEST
Cave
FantasyLieve loopt weg van huis omdat haar ouders alcoholisten zijn. Ze vlucht naar het bos en vind een grot. Daar besluit ze een bestaan op te bouwen. Wanneer ze op een middag een jongen, heftig bloedend, in de opening van de grot ziet staan, probeert z...