sunoo's povaku pergi naik bumbung sekolah dan elok je aku bukak pintu,aku nampak bayang ryeji ditolak jatuh.
hati aku terus rasa sakit.
aku tak jadi nak naik atas jadi aku pergi kantin je lah.geng aku pun ada dekat sana semua.
bila aku sampai,ada pergaduhan terjadi.geng buli pukul doyoung sampai nyawa-nyawa ikan.
aku dah agak mesti jadi macam ni!!
geng aku yang lain terkedu je tengok diorang.aku faham diorang takut jadi aku tak boleh nak marah diorang.
" YAHH! "
mata aku sempat tengok doyoung yang tengah menangis.muka dia lebam teruk siot.
" tolong aku... " - doyoung
" datang lah pulak dia ni " - buli
" jangan kacau kawan aku! "
" dia?kami takkan kacau kalau dia tak buat hal " - buli
nasib baik cikgu datang dan setelkan diorang.kami pun tolong doyoung bangun dan bawak dia pergi bilik kesihatan.
bilik kesihatan,
" kau kalau ada masalah boleh tak bagitahu?maqoh ni maqoh " - kangmin
" entahnya,apa fungsi kami semua ni hah? " - seongmin
" woi,orang tengah sakit.ce diam sikit " - yujin
diam terus diorang bila yujin marah.nasib baik dia ni ada,berguna lah nak diamkan diorang.
" weh aku jumpa kotak ubat tapi korang pandai ke rawat doyo? " - intak
semua diam termasuk lah aku,bukan taknak cuba tapi takut makin teruk nanti susah pulak.
" saya...pandai "
aku lega bila sujin sudi nak tolong meskipun dia tak rapat lagi dengan kitaorang kecuali yujin.
boleh tengok dari muka kangmi,seongmi dengan inta yang diorang kagum seketika tengok sujin.
yujin pun sengih je.
kami semua tolong usya je si sujin rawat luka doyoung.
beberapa minit kemudian,
aku dengan yang lain balik kelas.sujin pulak teman doyoung dalam bilik kesihatan.
nak mintak tolong yang lelaki,semua tak boleh harap.yujin pun dua kali lima jadi sujin je lah yang tinggal.
aku tak boleh teman sebab kejap lagi subjek kegemaran aku,sejarah.
memang tak boleh lajak tambah pulak cikgu taehyung,meriah boh.
" doyoung ok ke,sunoo? " - cikgu taehyung
" dia ok je,cikgu jangan risau "
" bukan apa,cikgu kesian dekat dia.cikgu harap kamu semua tolong jaga dia baik-baik ye "
" baik cikgu! " - satu kelas
walaupun kami ni kelas tak seberapa tapi kami sehati sejiwa termasuk dengan cikgu taehyung.
sekolah ni memang kejam sikit.diorang lebih tumpu budak-budak pandai dan yang berpengaruh je.
tu sebab pengetua tiba-tiba kepit dengan aku,kalau tak muka aku dia taknak tengok.
dulu,masa pertama kali masuk pun susah nak sesuaikan diri dekat sekolah yang macam neraka ni.
tapi nasib baik aku duduk dalam kelas yang betul.
bukan pelajar je,cikgu-cikgu pun suka gosip pasal kelas kitaorang.diorang pun selalu palau cikgu taehyung.
" cikgu harap kelas kita tahun ni lebih baik ye,cikgu yakin kamu boleh " - cikgu taehyung
saya pun harap benda yang sama cikgu,kami semua harap macam tu jugak
YOU ARE READING
𝗧𝗘𝗟𝗟 𝗠𝗘 ⥑ 𝙨𝙪𝙣𝙤𝙤
Romance⦂ kim sunoo , lee sujin | 𝘁𝗲𝗹𝗹 𝗺𝗲 that you love me | ↻completed,short story 𝗕𝗢𝗢𝗞 𝗧𝗪𝗢 © JVNSE0KIT3,2O21