10 : her again

181 49 5
                                    


author's pov

" eomma,sunoo
pergi dulu ye "

" hati-hati
ye "

sunoo pasang kasut converse yang dia beli dengan sujin.kira kasut kapel lah.

hari ni diorang nak pergi date pakai casual-fit couple.

dan hari ni jugak sunoo naik motor kegemaran dia setelah lama dia tak naik.

dia tarik selimut dari atas motor lepastu kenangan lama dia kembali.

saya suka awak
bawak motor

yeke?lepasni
setiap hari
saya bawak awak
naik motor

eung,boleh je

hati sunoo tiba-tiba sakit.dia pegang dada dia untuk tahan rasa sakit tapi akhirnya dia pengsan.

skip

sunoo bukak mata dan nampak jiwoo tengah lap tangan dia guna kain basah.

" dah bangun?nah
makan ubat dulu "

sunoo pun bangun dari tidur dan makan ubat yang jiwoo bagi.

tiba-tiba dia teringat sujin tengah tunggu dia.

" sujin- "

" jangan risau,dia ada
dekat luar "

sunoo lega dengar sujin tak apa-apa tapi dia cuak sikit bila tengok jiwoo muka masam.

" ddeonu ada
simpan rahsia
ke dari noona? "

sunoo gelabah dalam hati,adakah segala kesalahan yang dia cuba tutup dah kantoi?

" noona,
ddeonu- "

" jangan lukakan
hati sujin,jujur
dengan dia "

jiwoo angkat besen air lepastu keluar dari bilik sunoo.lepas jiwoo keluar,sujin masuk dan terus peluk sunoo.

" awak ok? "

sunoo diam,memori lama tu datang balik.

memori kenangan dia bersama dengan seorang gadis yang dia cintai.

yup,sujin bukan orang pertama yang sunoo cintai.

gadis pertama yang berjaya mencuri hati sunoo ialah kim ryuji.

bekas budak kelas sunoo dan salah sorang geng diorang.

gadis yang selalu membuatkan sunoo bersemangat untuk ke sekolah setiap hari.

yang akhirnya menjadi teman wanita sunoo satu ketika dahulu sehingga tercetus salah faham yang berakhir tragik.

" sunoo? "

dia terjaga dari lamunan dan cuba tersenyum ke arah sujin.

" awak ok
tak?risau
saya dengar
awak pengsan
tadi "

sunoo tak menjawab pertanyaan dari sujin sebaliknya dia membelai lembut rambut sujin dan selit rambut sujin dekat telinga.

" mian... "

sujin keliru.

" awak
kenapa ni? "

sunoo tersenyum lepastu dia peluk sujin erat.

" saya janji
akan jaga
awak baik
-baik "

sujin cuma balas pelukan sunoo dan sembunyikan muka dia dekat leher sunoo.

" saya pun "

sunoo masih betah peluk sujin.dia rasa bersalah sebab tak bagitahu kisah silam dia.

dia takut kalau sujin tak terima dia bila sujin dapat tahu kisah silam dia.sapa pun tak tahu rahsia tu termasuk kawan-kawan dan keluarga dia.

dia takut,sangat takut kalau dia akan kehilangan diorang dalam hidup dia macam mana dia hilang ryuji dari hidup dia.

sebenarnya,salah faham yang terjadi antara sunoo dengan ryuji mengundang perkara negatif.

kenyataan yang sunoo sebenarnya punca ryuji mati.

𝗧𝗘𝗟𝗟 𝗠𝗘 ⥑ 𝙨𝙪𝙣𝙤𝙤Where stories live. Discover now