4. friends

46 5 1
                                    

Skye deed open.

'Hey Izzy!' zei ze en omhelsde me stevig.

'Hey tijd niet gezien joh. Hoe ist hier?'

'Goed hoor, zíj woont hier bijna.' Zei Skye en wees naar Jules die grijnsde. 'maar hum, kom verder.' Zei ze en we liepen naar de woonkamer waar Madgy ondersteboven op de bank hing en opkeek als we binnen kwamen. Ze klom van de bank en liep naar ons en keek naar mij.

'Ik wil een revanche.' Zei ze heel droog en ik wist dat ze het over haar honderden verloren zwaard vecht partijtjes (ik had haar daar in getraind maar ze zou nooit de honderden jaren ervaring hebben die ik heb) en toen begon ze te grijnzen.

'Sorry maar ik heb niks bij me je zou moeten wachten.' Zei ik en woelde door madgy's haar (dat nu tot net boven haar ribbenkas stopte in plaats van boven haar heupen) alsof ze mijn eigen kleine zusje was.

'Meden kan elk moment thuis komen. Ze was jagen.' Zei Skye n liep naar de trap en riep 'MATT! ZE ZIJN ER!' en boven aan de trap verscheen maat met en laptop onder zijn arm en liep naar beneden. Beneden legt hij zijn laptop op het kook eiland en omhelst me.

'Hey, Izz hoe ist?' vraagt hij als hij me weer los laat.

'Goed hoor. Maar hoe gaat het hier ik hoorde dat je nog steeds naar school gaat.' Zei ik

'Jep, ik woon dan wel bij m'n onsterfelijke zus en vriendin en haar zusje maar ik wil m'n school niet op geven voor het facktup leven wat ik nu leid. Ik wil ook nog steeds studeren.' Zei hij en sloeg zijn arm om Meden heen die net naast hem kwam staan. Ze liep op haar sokken en haar haar hing in een lange vlecht over haar schouder en eindigde bij haar heupen. ze had een los T-shirt haan en een stakke broek.

'En hoe zit het met jou, jij bent van school af gegaan toch?' vroeg ik aan Meden.

'Ik wil een thuis studie gaan doen, wat weet ik nog niet maar het houd me bezig nu Iris weg is. Het is behoorlijk stil hier zonder jullie.' Zei ze en we liepen naar de enorme woon kamer die behoorlijk leeg was zonder iedereen er in. we praten over alles, alles wat er is gebeurt en wat hun plannen voor de toekomst zijn. Na een uur of twee was het half tien en Madgy zat knikkebollend tegen me aan.

'Moet Madgy niet naar bed?' vroeg ik aan Meden die knikte en opstond. Ze tilde Madgy moeiteloos op en liet de trap op en verdween. Ze kwam ongeveer een half uur later weer naar beneden en Matt had een biertje open getrokken en zat nu onderuit gezakt op de bank. Jules hing onderuit tegen me aan en ik liet een lok van Jules zwarte haar door haar vingers glijden. we hadden die avond nog veel gepraat die avond en rond een uur of drie begon Jules echt moe te worden net als Matt die knikkebollend tegen Meden aan zat.

'Ik denk dat wij maar naar huis gaan.' Zei ik tegen Meden en Skye en ik schudde Jules zacht uit haar trans. we zeiden Matt, Meden en skye gedag en ik reed naar huis. ik tilde Jules, die sliep als een roos tegen de tijd dat ze thuis waren, uit de auto. Ze voelde zo fragiel, ze was dunner dan normaal. Bij de voor deur viste ik de huis sleutel uit Jules' broek zak en deed de voordeur open en bijna over een paar sneakers van Jules. Binnen was het leeg en donker alleen in de keuken brandde nog licht. Ik sloop naar boven en legde Jules in haar bed en stopte haar in. ik deed alle lichten uit en ging aan het voeten einde van Jules bed zitten en keek hoe ze sliep. Ze leek ineens een gewoon zeventien jarig meisje die gewoon een lange school dag had gehad. Ze zag er zo mooi en vredig uit. Ze draaide zich om in haar slaap en mompelde heel zacht mijn naam. Ik verplaatsten mijn gewicht en steek heel zachtjes een lok zwart haar uit haar gezicht en gaf haar en klein kusje op haar oor.

'Ik ben hier meisje.' Fluisterde ik bleef aan het voeteneinde zitten tot half zeven ik leg een briefje op Jules' nachtkastje en sprong uit het raam en ging jagen. Omdat ik nog steeds een vampier was en nog steeds bloed nodig had.

A 800 year old vampire, a Valling and a few aggressive elfs. Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu