three

1.1K 185 20
                                    

"Adik, aku bebetul lupa kau dekat masih di uni ", Ujar Haechan di telefon.

"Ambil aku sekarang", Balasku.

Sumpah dia ni Abang tak guna. Dia lupa tunggu aku dan terus balik kerumah. Jadi aku balik naik apa?

"Weh, kau menumpanglah sesiapa", Suruhnya.

W-what?

"Apa kau mengarut ni! jemput aku sekarang", Balasku lalu menghentak kaki tanda protes.

"Tapi masalahnya aku tengah dating dengan girlfriend aku sekarang", Dia menjawab pertanyaanku.

"Jangan harap aku buka wifi lagi lepasni!".

Aku mematikan panggilan lalu duduk mencangkung di tepi bangunan uni ini. 

Ada abang pun tak boleh tolong. Ada ke patut lebihkan girlfriend daripada adik sendiri? Abang jenis apa dia?

"Haesoo buat apa di sini", Soal sesorang membuatkan aku mendongak keatas.

Aku yang tadinya duduk mencangkung terus berdiri tegak memandang dia sambil membetulkan rambutku di bahagian hadapan.

"Tunggu Haechan". Balasku walaupun aku tahu Abang taguna itu takkan jemput aku.

"Haechan sudah balik tadi dengan Hyemi", Mark memandang aku lalu melipat baju lengan panjangnya ke paras siku.

"Tulah masalahnya", Aku mengeluh.

"Saya hantar balik", Dia menarik tanganku berjalan menuju keretanya dan terus memecut laju keluar dari kawasan itu .

Ex BoyfriendWhere stories live. Discover now