𝐒𝐭𝐨𝐫𝐲 4 - 𝑁𝑖𝑔ℎ𝑡𝑚𝑎𝑟𝑒... (part 1)

752 54 16
                                    


A dream?
Everyone can fall asleep an have a dream even a nice dream or an nightmare...
Which one you will choose?

_________________

DREAM
__________________

<><><><><><><><><><>


Masih dimimpi hali,

Aurthor pov

Silauan cahaya yg tiba ii muncul terpancar terkena mata hali. Secara tiba ii hali membuka mata dia ditempat lain.

"A-aku kat mana ni?"

Dia melihat sekarang dia berada di sebuah bangunan lama yg sepertinya sudah ditinggal kn bertahun tahun lamanya.

Crekkk..

Tiba ii Hali terdengar bunyi pintu di belakangnya. Hali melihat arah bunyi pintu itu.

Gulp

Jgn lh macam ii alahai!!, bisik hati hali dia mula terasa seram sejuk aja.

Dia memberanikan diri berjalan ke arah pintu itu. Dia menolak pintu itu secara perlahan lahan sehinggalh ia terbuka luas. Hali masuk ke dalam ruangan itu dn terlihat....

Darah!!!

"A-apakah?! D-darah.. darah apa ni?!"

Hali mula panik.

"Hali..." tiba ii ada suara yg memanggil nya. Dia melihat kebelakang arah suara itu muncul.

"Thorn...!"

Ternyata thorn yg memanggil hali. Tapi yg buat hali pelik, seluruh badan thorn dipenuhi darah.

"Thorn... kenapa dgn badan kau? Kenapa banyak darah ni?" soal hali.

"Hali... ni... semua... salah kau!"

"hah?!"

".... kau lh penyebab aku mati! Kau nk rampas solar dari aku kn?!"

"Apa kau ckp ni, thorn? "

".. ni salah kau! Budk Pembawa malang!!"

Perkataan ' pembawa malang ' itu terkenang di kepala hali. Hanya satu perkataan itu, hidupnye berubah.

"Dasar budk pembawa malang!!"
......"budak tak guna! Dh lh bodoh lagikn pembawa malang!!"....
.........."ni semua salah kau budak!! Kau menyusah kn aku! Budak pembawa malang betol!!" ......

Semua perkataan keji dn hinaan padanya muncul di kepalanya. Kepala hali mula berdenyut dn sakit.

"Hali..."

Hali kenal suara tu. Dia melihat ternyata taufan kekasihnya, dia mahu berlari ke arah taufan tetapi dia terhenti apabila muka dn badan taufan juga penuh dgn darah.

"T-taufan...."

"Ni semua salah kau!!"

"Hah?! Apa kau ckp ni? hah?!"

Tiba ii muncul lh kelibat gempa, blaze juga ice yg berlumuran darah mula mendekati hali.

Hali dh panik, takut segalanya dia tak dapat nk hadam apa yg berlaku.

" gempa... blaze... ice... ha..... Ahhhhhhhh!!!"

Hali mengcangkung kn dirinya sambil mencekam kepalanya yg sakit.

𝔻ℝ𝔼𝔸𝕄 | BBBFICTION ( Halisol )Where stories live. Discover now