Every game has it own rule,
Every destiny has it own wisdom,
But thats a dream have any effection on reality?
_______________________DREAM
__________________________Solar pov
Tik tik kringg!!
Jam lonceng aku berbunyi menandakn pukul 7 pagi. Agak malas jugalh dn terus aku tutup loncengnya dari berbunyi.
Aku bangun dari perbaringan aku dn duduk sekejap agak mamai sedikit.
Aku merenggang kn sedikit tangan dn badan aku.
"Hari baru dh bermula haa~...." kata aku lalu mata aku pandang ke arah meja sebelah katil aku.
Atas meja tu ada lampu tido dn satu bingkai gambar. Aku ambik bingkai gambar tu dn mengusap sedikit gambar tu sambil tersenyum sendiri.
"Harini dh masuk ke hari 840 thorn pergi, tapi thorn jgn risau ye...solar oke je kat sini...solar janji solar takkn lupakn thorn dn terus move on walaupon....solar.............
.........tak mampu.....!"
Kata aku tanpa aku sedar air mata aku mengalir dn aku menunduk kepala sambil menangis teresak.
'Solar....rindu thorn!'
..............................
Selepas je seisi aku menangis tadi aku terus bersiap utk menjalankn hari aku pada hari ini.
Aku turun ke dapur tengok2 gempa dh mula memasak, baru masak.
"Pagi gempa! Baru masak ke?"
"oh pagi solar! ye baru masak, lambat sikit tadi my sweetheart tadi telefon tu yg lambat sikit!"
"oh macam dgn dia kat sana? sihat? ke dh ada yg baru? heh?"
ktak!
Gempa mencacak kn pisau di tempat pemotongnya.
"Apa kau ckp tadi? hmn solar?"
Aku menelan air liur dgn kasar nya bila nampak aura hitam gempa dh keluar. Aku memang salah org nk cari masalh ni!
"e-err..ah g-gempa aku nk keluar sebenarnya! A-aku pergi dulu!!" terus pecut aku lari dari gempa.
"YAA! SOLAR!!"
...................................
Hali pov
Aku tersedar dari tido nyenyak aku bila cahaya matahari menyinar ke mata aku juga ada suara gempa mengamuk kat bawah.
Aku cuba nk bangun tapi...punggung aku sakit pula!
"errgk! adeh adeh! sakit..."
"hngm..lili-chan? kenpa ni? pagi2 dh bangun tido balik jom!" mamai taufan.
"Ish dh pagi dh ni! Jgn nk mengada tolong aku ni! Semua salah kau sakit tau tak?!" 💢
YOU ARE READING
𝔻ℝ𝔼𝔸𝕄 | BBBFICTION ( Halisol )
FanfictionWARNING!! YAOI!!🚫 🔞mungkin ada... ------------------------------------- ...hidup aku semua ditakdirkan oleh mimpi... ...tapi semua mimpi yg buruk2 je muncul... ...aku tak pernah mimpi yg indah2... ...sekali pon tak pernah... ...ia membuat kan aku...