Part 4

7 1 0
                                    

Sudah  seminggu Syed Aiman tidak pulang ke rumah sejak bergaduh dengan isterinya.
Dia akui tidak ingin bersua muka dengan isterinya kerana perasaan benci mula muncul secara tiba-tiba.

Sejak seminggu itu juga dia tidak bertanya khabar isterinya sihat ke tidak makan ke tidak yang berada di rumah meraka .

Tiba tiba pintu bilik Syed Aiman diketuk dari luar yang mematikan lamunan Syed Aiman

"masuk" kata Syed Aiman sambil membetulkan bajunya yang tidak betul yelah apa pulak kata staf kan boss pun selekeh .

"hai sayang you ni kan i telefon you banyak kali bukan nak jawab hehrm" kata bella dengan gaya gediknya tapi sempat ditepis oleh Syed Aiman .Ya bella adalah bekas teman wanita kepada Syed Aiman yang pernah meninggalkan Syed Aiman satu ketika dahalu sebab tulah Syed Aiman tidak suka kepada wanita sejak ditinggalkan kekasih hatinya .

" eh bella apa you datang pejabat i ni you tak malu ke orang tengok"kata Syed Aiman sedikit tegas yelah tiba tiba datang pastu pegang - pegang tangn what the fu*k.

"alaa you ni macan tak biasa kalau i datang pejabat you , you okey je bahkan you ajak i luch okey" kata bella sambil menghentakkkan kaki what the hell sebaik tak roboh pejabat tu .

" eh bella tu dulu sebelum i khawin ni sekarang i da khawin you nak apa datang pejabat i ni" kata Syed Aiman sambil menahan api kemarahannya yelah lelaki mana boleh dayus( macam tiba tau).

" i datang pejabat you ni i nak ajak you luch je please sekali ni je lepastu i tak datang pejabat you" kata bella sambil membuat muka comel. nak muntah Syed Aiman tengok .

"okey"Syed Aiman terus setuju dengan rayuan bella kerana bella dah janji tak nak datang pejabat dia hehhhh.

——————————————————
sejak Syed Aiman tidak pulang ke rumah Nazira asyik terperap di dalam bilik. Dia akui memang salah dia sebab memandai pegang barang peribadi kepunyaan  Syed Aiman tapi dia kan isteri apa salahnya .

Nazira yang bosan duduk di rumah mengajak Syila keluar untuk membeli barang dapur .

smapai  sahaja di mall Nazira sudah tuju ke barang dapur yang ingin dibeli seperti ayam , daging , ikan , sayur dan banyak lagi yelah lagipun dia tak nak makan luar sebab katanya membazir jadi masak di rumah sahaja walaupun makan berseorangan .

"weiyh jom la makan aku lapar la syiak"kata syila sambil mengusap perutnya yang leper .
Nazira yang melihat gelagat kawan baiknya terus menarik tangan syila ke restoran .

" nak makan apa " kata pelayan restoran itu sambil membawa nota kecil untuk dicatat .

" saya nak nasi ayam 2 dan milo ais 2 "kata syila sambil senyum kepada pelayan itu yelah syila kan mana boleh tengok lelaki handsome sikit yelah single kan (wkwkkw)

Nazira nampak pasangan yang duduk di sebelah meja itu sambil tersenyum setelah Nazira nampak siapa pasangan yang bahagia itu terus senyuman Nazira pudar .

"sanggup awak keluar dengan perempuan lain , saya tahula saya bukan isteri yang awak cinta tapi jangan la curang dengan perempuan lain ya perempuan itu adalah perempuan yang sama dalam gambar tu" kata Nazira di dalam hati mata yang mula berkaca itu boleh sahaja menitis bila bila masa .

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 29, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

TAKDIR KITA Where stories live. Discover now