"Mama nak kamu khawin jugak dengan dia"
kata Puan Mariam kepada anak sulungnya yang bernama Syed Aiman Muflis.
" Mama Aiman masih muda lagi lah ma,lagipun dia masih budak sekolah lagi tau SPM pun belum lepas lagi " balas Aiman kepada Puan Mariam, sesungguhnya Aiman tidak suka disoal pasal berumah tangga.
" Muda apanya Aiman umur kamu tu dah 23 tahun, mama tak kira mama nak kamu khawin dengan dia dalam masa terdekat ni"
kata Puan Mariam sedikit tegas kepada anaknya .
"okey Aiman setuju tapi, dalam masa 5 bulan kalau Aiman dengan dia tak boleh bersama Aiman ceraikan dia." balas Aiman sebelum meninggalkan Puan Mariam sendirian di ruang tamu.
" Mama yakin kamu boleh bersama dengan dia mama yakin Aiman." kata Puan Mariam sedikit kuat kerana Aiman sudah di garaj kereta .
" heh les't see perempuan kau nak sangat kan khawin dengan aku, kau tungu nasib kau . " kata Aiman di dalam hati sambil mengambil kunci keretanya sebelum meninggalkan rumah milik mama dan papanya.🌻🌻
"Nazira meh sini meh mama nak cakap sikit dengan kamu ."kata Puan Salina di ruang tamu miliknya.
" Ha apa ma, yang mana nk cakap tu"kata NaziraZazwaniey anak bongsu kepada Puan Salina dan Tuan Malik.
" Anak mama ni dah besar dah, dah boleh khawin pun ." kata Puan Salina sambil menuang air kopi kepada suaminya.
"apa mama nak cakp nie Nazira tak faham lah." balas Nazira sambil memotong kuih yang dibeli tadi.
" Papa nak kamu khawin dengan anak kawan papa Syed Aiman Muflis." akhirnya Tuan Malik bersuara bagi memulakan bicaranya.
" Mama dah banyak dah terhutang budi dengan keluarga Puan Mariam " balas Puan Salina kepada anaknya .
"Bagi nazira masa mama papa ."kata nazira yang ingin masuk ke dalam bilik tidurnya .
" papa bagi masa dalam seminggu ni kalau nazira setuju majlis akan diadakan dalam masa tedekat ni. " kata Tuan Malik sedikit tegas kepada anaknya yang ingin masuk kedalam biliknya .🌻🌻
Di dalam bilik, Nazira banyak termenung akan nasib yang akan berlaku kepada dirinya. Dia tidak suka berkahwin muda kerana umurnya baru 19 tahun tetapi Nazira seorang yang mendengar kata mama dan papanya tidak pernah sekali pun dia membantah akan suruhan mama dan papanya." apa lah nasib aku kena khawin muda ya Allah tolong lah hambamu ini, ehh baik aku pegi solat mana tahu Allah bagi pentunjuk." kata nazira lalu masuk kedalam bilik mandi untuk mengambil air wuduk sebelum menunaikan solat hajat .
YOU ARE READING
TAKDIR KITA
RomanceKhawin muda tak masuk akal ? tapi tulah yang terjadi kepada Syed Aiman Muflis dan NaziraZazwnaiey yang dipaksa khawin oleh kedua orang tuanya. Adakah mereka boleh bersama? ketika cinta berputik munculnya orang ketiga yang ingin menusnahkan rumah ta...