sudah seminggu Nazira berada di rumah Syed Aiman di Ipoh. Sejujurnya Nazira berasa kekok berada di rumah mak mertuanya. Tapi dia bersyukur kerana Nazira dilayan dengan baik walaupun Syed Aiman berasa tidak suka kepada dirinya.
Dia masih teringat semasa majlis akad nikah Nazira menangis di dalam tandas. Syed Aiman pergi meninggalkan dirinya begitu sahaja tiada rasa bersalah pun untuk meminta maaf keluar dari mulutnya .
Sikap Syed Aiman juga menjadi" dalam tempoh seminggu ini, dia selalu pulang lewat tahu" sudah nyenyak di atas katil. Bila ditanya tidak mahu menjawab.
"Nah ambil ni malm ni kau tidur dekt lantai macam biasa ." kata Syed Aiman dan memberikan sebiji bantal dan juga selimut . Naizra diam dia akur akan arahan suaminya.
Nazira mengambil bantal dan juga selimut yang diberikan oleh Syed Aiman. Di dlam hatinya dia menahan dirinya dari menangis .
" oh ya goodningt sayangku." kata Syed Aiman dan menarik sedikit selimutnya sehingga paras pinggang lalu pejam mata dan diulit mimpi .
🌻🌻
" selamat pagi ma, pa, dan isteri tercintaku." kata Syed Aiman yang turun dari atas dan duduk di sebelah Nazira. Di depan mama dan papanya Syed Aiman melayani Nazira seperti ratu tetapi dibelangkang ibu bapanya Nazira dilayan seperti orang gaji.
" ehhh awak nak makan apa saya sendukkan." kata Nazira yang tidak bercakap lagi tadi . Syed Aiman menunjuk mee goreng menggunakan tangannya.
" ehm ma pa Aiman dengan Nazira nak pindah duduk kondo Aiman sendiri ." Syed Aiman berkata kepada ibu bapanya sambil mengesat mulutnya yang comot menggunakan tangan .
" awalnya mama tak habis lagi nk kenal dgn menantu mama ni, bila Aiman nk pindah." Kata Puan Mariam membuat muka ingin menangis .
" eh mama jagn risau seminggu sekali Aiman akan hantarkan Nazira ke sini untuk melawat mama dengan papa petang nnti Aiman nak pindah ." kata Syed Aiman yang ingin bagun untuk ke officenya .Selepas bersarapan Nazira mengemas baju dan juga peralatan yang ingin di bawa ke rumahnaya nanti. Nazira berasa takut kerana dia akan duduk sebumbung dengan suaminya. Dia juga berasa sedih kerana ingin meninggalkan IbuBapa mertuanya.
Setelah selesai, Nazira ingin pergi ke almari pakaian suamninya pula dengan tak sengaja Nazira terjumpa kotak yang berwarna biru di dalam almari. Nazira bukak kotak itu dan muka Nazira kelihatan kecewa kepada suaminya kerana menyimpan gambar perempuan lain. Dia tahu dia dikhawin paksa dan Syed Aiman tidak akan pernah suka kepada akan Nazira. Dia menyimpan semula kotak itu di dalam almari lalu dia mengemas baju suaminya .
YOU ARE READING
TAKDIR KITA
RomanceKhawin muda tak masuk akal ? tapi tulah yang terjadi kepada Syed Aiman Muflis dan NaziraZazwnaiey yang dipaksa khawin oleh kedua orang tuanya. Adakah mereka boleh bersama? ketika cinta berputik munculnya orang ketiga yang ingin menusnahkan rumah ta...