Tildhes perspektiv
Vakten tar bort det röda repet som hänger mellan två små metall stolpar och vinkar med handen mot ingången som ett tecken på att vi får gå in. " ahh fan va nice! I natt ska vi ha skit kul!" Ropar Lizzy ut!
Inne på klubben dunkar musiken högt. Lizzy drar med mig och Hampe bort till baren. "Vad ska ni ha?" Frågar Lizzy. "Ehm Lizzy..." Säger jag frågande och ger henne en menande blick. Jag har ju aldrig varit på en klubb förut och har ingen jävla aning om vad man dricker. "Okej jag tar en cider till mig och en till min kompis!" Säger Lizzy till bartendern som nickar och plockar fram två cider. "vad ska du ha Hampus?" Frågar Lizzy hampus! "Eh jag tar en öl" säger Hampus. "Aa och en öl då, lägg de på min nota!"säger Lizzy och stoppar i sitt betal kort i kortläsaren innan varken jag eller Hampus hunnit protestera. "Men Lizzy, du behöver inte!" Säger jag. "Jodå! Kom nu ska vi ha kul!" Säger hon. Jag tar tag i min cider sen drar vi ut på dans golvet.
Vi dansar i flera timmar. Musiken dunkar högt och på nått sett har jag druckit jätte mycket, jag vet bara inte hur. För jag kan inte minnas att jag har varit fram till baren mer än en gång... Någon tar tag i min axel och snurrar runt mig. Det är Lizzy! "Detta är Simon!" Ropar hon och pekar på killen som håller om henne. Killen är runt 20 år. Jag skrattar åt Lizzy, aso va fan, han är för gammal för henne och hon vet de, men han är snygg! Det kan jag inte undgå att se. "Hej! Jag är Simon!" Ropar Simon och försöker överrösta musiken samtidigt som han sträcker fram handen mot mig. Jag skakar den fumligt. "Aha, jag är Tyddy! Lizzy's bästis, och detta är Hampe, min kille!" Säger jag och nickar lite med huvet mot hampus som håller om mig. " men hur gammal är du då? Du lär ju lätt vara över 20 va? Har du nått jobb eller?" Frågar jag. "Ja, jag är 21, ja jobbar på skatteverket och hjälper folk som vill byta namn!" Svarar han. Jag tittar på Lizzy! "Vi gör de!" Ropar jag till henne. "Gör vad?" Ropar hon tillbaka. " byter namn såklart! Kan du hjälpa oss med de nu?" Frågar jag och kollar på Simon. "Ja, jag kan fixa de från mobilen, om ni vill!" Svarar han. " Thildhe, för i helvet du måste skoja! Du kan ju inte bytta namn!!" Skriker hampus och ruskar om mig! Han spänner blicken i mig, men jag har svårt att hålla blicken koncentrerad på honom. Jag är lite för full. "Du bestämmer inte över mig! Jag har inte längre några föräldrar och de vet du! Jag vill byta namn och det tänker jag göra också!" Svarar jag irriterat och vänder mig om från Hampus. Mina "x-föräldrar" har lämnat sveriges gränser bara några timmar tidigare idag, dom skickade inte ens ett sms som hejdå, men jag vet att deras plan skulle gå idag 14:37. Så från och med idag har inte jag några föräldrar och jag vill inte heller att dom någonsin ska kunna hitta mig igen. Jag tänker byta namn. Då kan dom aldrig hitta mig igen!! "Okej men kom här då du måste hjälpa mig fylla in några saker så vi kan byta ditt namn!" Säger simon. Vi går bort mot ett av hörnen för att dämpa musiken lite. Simon håller fortfarande om Lizzy, men hampe har släppt mig. Han går nu istället en bit bakom. "Okej så här få du fylla i person nummer, ditt gamla namn och ditt nya namn!" Säger simon och pekar på olika ställen på sin mobil. "Så vad ska du heta?" Frågar Hampus försiktigt. "Jag heter nu Happy Wetterfors istället för Tildhe wetterfors!" Svarar jag. "Lizzy din tur!! Eller vill du?" Frågar jag. "Nee jag e ganska nöjd med mitt namn! Men vad menar du med de du sa till hampe om att du inte längre har några föräldrar?" Frågar hon och krånglar sig ur Simons grepp och går fram till mig och lägger händerna på mina armar. "Jag ska berätta, men inte just nu! Jag vill vara nykter när jag gör de!" Svarar jag. Hon leer och nickar innan hon tar tag i min hand och drar med mig ut på dans golvet. Jag slänger en blick bak mot Hampe men han bara leer och vänder sig sen om och börjar prata med Simon.
Jag och Lizzy dansar hur länge som helst. De kommer fram en mörk lång kille till oss. " hej tjejer! Har ni kul?" Frågar han. "Jaa this is asum!!" Ropar jag ut i ett glädje tjut. "Jag vet ett sett att göra det ännu roligare på!" Säger han och håller fram en liten påse med små vita tabletter i. "Ni vet vad de är va?" Frågar han. Jag nickar. "Kom igen vi gör de! Let's get high together! " ropar jag till Lizzy! "Ja va fan väntar du på?" Ropar hon tillbaka och tar i mot påsen som killen sträcker fram till henne. Killen vänder sig sedan om och lämnar oss. "Sträck fram din hand!"ropar hon. Jag gör som hon säger och hon heller i 2 tabletter i min hand och sen två i sin hand. Jag ska precis stoppa tabletterna i munnen när någon stoppar mig och Lizzy. "Amen va FAN tjejer!! Neej sluta gör inte det där!! Är ni helt dumma i huvet eller? Tyddy va fan tänker du med? Först bara drar du hemifrån och tror att du bara kan glömma allt som händer, sen tror du även att du bara kan dra ett streck över dina föräldrar och ditt liv och tror att du kan leva utan dom! Sen byter du namn när du är full ute på en klubb, och nu tror du att du ska ta droger också!! Är du helt dum i huvet! Ta och samla dig och sluta rymma från dina problem, börja istället att ta itu med dom!!" Ropar han argt till mig. Vem fan tror han att han är? Han kan för fan inte säga åt mig vad jag gör, vad jag tror jag gör, och vad jag borde göra!! Jag stoppar snabbt in tabletterna i munnen och sväljer. Jag ser hur Lizzy gör samma sak innan hon lägger en hand på min axel och nickar. Jag vänder blicken mot Hampus och tar ett steg närmare honom. "Du! Säg för fan inte åt mig vad jag ska göra och inte göra! Och varför bryr du dig ens?? Om du vill vara min jävla pojkvän vill jag att du ska acceptera mina vall som jag gör, och inte säga i mot dom!" Säger jag. " men jag säger ju det här för att hjälpa dig! Du gör fel val i ditt liv! Inser du inte att folk som dyrkar dig i skolan inte kommer finnas kvar om 2 veckor när vi slutar 9:an?? Fattar inte du vad som kommer hända då? Folk kommer få ett liv, börja gymnasiet, och skaffa sig en utbildning. Men vad kommer hända med dig? Du skiter i allt! Du har inte sökt in på nått gymnasium, du har flytt från alla dina problem! Vad fan ska du göra med ditt liv?" Frågar han med en riktigt arg ton. " Hampus lyssna jävligt noga nu! Jag gör precis vad jag vill. Om jag vill hoppa av gymnasiet eller inte ens gå på de, då gör jag inte de! Om jag vill fest och ha kul, då gör jag de! Och vad fan vet du egentligen om mina problem?? Vet du, jag vill att du gå hem till lägenheten och packar ihop dina grejer och åker tillbaka till din comfort zone! Jag vill inte ha med dig att göra längre!! VI! Du och jag, vi är så över! Ta dina saker och åk hem till dina jävla föräldrar och gå på ditt jävla gymnasium! Du vet vart nycken in finns! När vi kommer tillbaka vill jag inte att du är där! " ropar jag, sedan vänder jag mig och drar med mig Lizzy ut på dans golvet igen. "Det där gjorde du sjukt bra! Låt aldrig någon trycka ner dig! Du gör precis vad du vill" säger hon och leer! "Nee, VI gör precis vad vi vill!!" Ropar jag.
Vi dansar i flera timmar. Till slit slocknar lamporna och folk börjar gå. "Ska vi dra hem och sova eller?" Frågar lizzy. "Aa fan jag börjar nästan bli bakis!! Jag måste sova!!" Säger jag. Vi lämnar klubben fnittrandes och sjungandes. Jag minns inte riktigt vad de är vi fnittrar åt. Men jag bryr mig inte! Jag äger världen och inget kan stoppa mig!!!
YOU ARE READING
maybe next time
FanfictionMaybe next time handlar om Tildhe (Happy) eller ja Tyddy som alla kallar henne, hennes liv har gått ut på att festa, strunta i skolan och ligga runt med killar. Hennes föräldrar har aldrig funnits där för henne. En fest som slutar upp i kaos blir st...